Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Provalila se spousta detailů k novému Fordu Focus, včetně verze RS
1.3.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Necelé dva měsíce nás dělí od jistě nejdůležitější premiéry modrého oválu posledních let. Pokud je ale na vás i to příliš dlouhé čekání, leccos vám můžeme říci už nyní.
Před několika málo týdny jsme vám mohli ukázat první snímky nového Fordu Focus bez jakéhokoli maskování. Odhalen tak byl vcelku radikálně odlišný design, což ale soudě dle vašich reakcí není zrovna krok šťastným směrem. Vůz totiž přišel o svou originalitu a spíše než novinku modrého oválu připomíná jakéhosi křížence mezi Mazdou 3 a korejskými hatchbacky. Bude tedy zajímavé sledovat, zda Ford v případě tohoto bestselleru narazí stejně jako třeba se současným Mondeem. Tento vůz totiž poslední generace doslova zabila - tak moc, že možná ani nedostane nástupce.
Je ovšem nutné dodat, že stran designu má nový Focus co nabídnout. Jeho rozvor měl být totiž natažen o 50 milimetrů. A jelikož délka zůstala téměř totožná, máme tu kratší převisy a poněkud vyváženější vzhled dynamičtější postoj. Automobilka měla navíc zapracovat na redukci hmotnosti, jenž má vůči předchůdci poklesnout v některých případech až o 50 kilogramů.
Auto má navzdory dosavadním zkazkám dostat o poznání kvalitnější interiér duchovně blízký nové Fiestě, Tomu bude dominovat velká dotyková obrazovka, a pro tlačítka tak zbude o poznání měně prostoru. Toho by mělo být díky zmíněnému prodloužení rozvoru naopak přibýt cestujícím, hlavně pak těm vzadu vzadu. Místa pro nohy i hlavu má být podstatně více.
Ještě více se ví o novém provedení RS, třebaže se jej máme dočkat až okolo roku 2020. Pod jeho kapotou znovu nalezneme 2,3litrový přeplňovaný čtyřválec EcoBoost, tentokrát v tom ale nebude sám. Doplní jej ovšem 48voltový elektrický okruh, stejně jako integrovaný startér/generátor, který by měl produkovat okolo 25 koní a 60 Nm točivého momentu. Celkově tak má Focus RS pracovat se 400 koňmi výkonu a 600 Nm točivého momentu.
Díky hybridizaci se novinka dostane do vrcholné ligy hot hatchů, neboť zvládat má akceleraci z klidu na stovku za rovné 4 sekundy. Díky tomu přespurtuje i současné Audi RS3 a Mercedes-AMG A 45. Jen kvůli dynamice však na odklon o ryze spalovací jednotky nedošlo, ve hře jsou rovněž emise. Současný Focus RS totiž produkuje 175 gramů CO2 na kilometr, s elektrifikací by však měla tato hodnota klesnout na 149 g/km.
Dané parametry jsou spojené s manuální verzí, která se v rámci nové generace opětovně objeví. Ford ovšem vyvíjí také dvouspojkový automat, který by navýšil oblibu vozu na severoamerickém a čínském trhu. Zatím sice není jisté, zda bude tato převodovka k mání hned od počátku, rok 2020 je ale ještě daleko. S jistotou lze ale již nyní tvrdit, že po stránce cenové zamíří nový Focus RS výše než ten současný.
Dodat pak jen můžeme, že ještě letos - velmi pravděpodobně na podzim v Paříži - Ford představí Focus ST. Toto provedení by přitom měl pohánět přeplňovaný dvoulitr, jehož výkon by vzrostl na 280 či 290 koní. Chybět v nabídce pak nebude ani výbava ST-Line, jenž má být odhalena již se standardním provedením nového hatchbacku. Jeho premiéra je přitom naplánována na duben, mimo jakýkoliv autosalon.

Nový Ford Focus RS se již ukázal na neoficiální ilustraci...
...jenž vychází ze záběrů špionážních fotografů, na nichž je viditelný bez špetky maskování standardní hatchback
Přihodit můžeme i pár snímků zakamuflovaného prototypu novinky modrého oválu
Zdroj: Auto Internationaal
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 11 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Auto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
před 7 hodinamiMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
před 8 hodinamiDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
před 10 hodinamiK mání je skoro nejeté auto za 1,5 výplaty, bizarní verzi skoro vyhynulého modelu sušil důchodce v garáži
před 11 hodinamiŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva