Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Propadák VW, který si zamilovali jen Češi, končí. Arteon padl za oběť úsporám, v řadách Němců nebude jediný
15.6.2023 | Petr Miler
Je anomálií, aby v Česku prodejně fungoval nějaký vůz, který je nechtěný téměř všude jinde po celém světě, v případě Arteonu ale přesně tohle platí. Bohužel pro Čechy je s ním ovšem amen, VW totiž začal šetřit všude, kde to jen jde.
Opakovaně jsme psali o tom, že se mu nedaří, naposledy v dubnu jsme vyzdvihli jeho tragickou prodejní bilanci na některých trzích. Řeč je o Volkswagenu Arteon, který byl svého času zamýšlen jako stylový nástupce Passatu a měl v rukou všechny trumfy k tomu, aby se jím stal. Je to stylovější, praktičtější, ale jinak technicky totožné auto, jenže chybělo mu slavné jméno. A ani čas mu mnoho zákazníků nepřihrál.
Pozoruhodné v tomto kontextu je, že ač se Arteon stal propadákem prakticky všude, kde se objevil, v Česku válí. I letos má na kontě už 350 prodaných aut, odbyt meziročně roste o 10 procent a za celkovými prodeji Passatu zaostává jen o 152 vozů. Být na tomu v poměru ke slavnějšímu sourozenci podobně na celém světě, má budoucnost jistou, jeho česká bilance je ale anomálií. A tak končí.
To, o čem si léta štěbetali vrabci na střeše, včera při prezentaci budoucích záměrů Volkswagenu jako značky představil její šéf Thomas Schäfer. Budovatelsky nazvaný program „Accelerate Forward | Road to 6,5”, jehož cílem je zvýšení provozní marže na (to byste neuhodli...) 6,5 procenta do roku 2025, má za cíl především zvýšit zisky VW plynoucí z prodeje spalovacích aut, které pak budou investovány do rozvoje elektrického portfolia. Co to bude znamenat pro ceny spalovacích aut, nevíme, rozhodně to ale bude znamenat šetření na mnoha úrovních.
Jedním z jeho projevů bude osekání portfolia automobilky o nákladné a dostatečné příjmy nepřinášející modely, verze, prvky výbavy apod. Pro zákazníky to tedy bude znamenat méně vozů v nabídce a méně možností konfigurace. Podle Schäfera tak skončí okrajové modely, mezi kterými specificky jmenoval právě Arteon, dále ořezány budou též možnosti volby motorizací nebo výbav. Šéf VW konkrétně řekl, že například nový elektrický liftback ID.7 nabídne o 99 procent méně možností konfigurace než Golf sedmé generace. To se pak divte, proč je Golf VII vyzdvihován do nebe jako poslední pravověrný vůz tohoto jména...
Nás podobné snahy pochopitelně netěší, odskáče je v prvé řadě zákazník. Nabídky automobilek jsou už tak po léta unifikovány způsobem, který nedává pomalu nic na výběr lidem se specifickými představami o podobě nebo fungování auta. A byť tento proces zašel podle nás už příliš daleko, zajde zjevně ještě dál. Konec Arteonu se v případě VW stává jen jeho novým nejviditelnějším symbolem.









S VW Arteon je amen, teď už oficiálně. Jeho prodeje nespasily ani verze R, ani kombík Shooting Brake, ani obliba u Čechů, a tak skončí bez nástupce. Foto: Volkswagen
Zdroje: Volkswagen, SDA
Bleskovky
Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025Kia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Rozlučka Toyoty s její jedinou manuální šestiválcovou mašinou je absurdně drahá, nemravně využívá současného dění
21.3.2025Další kontroverzní kreace Mansory dráždí oči i žaludek, její jméno dává nepokrytě najevo, komu „podkuřuje”
21.3.2025VW možná začíná chápat, po elektrickém kolapsu přesunul pozornost ke svému nejžádanějšímu autu vůbec
21.3.2025Bývalý technik NASA rozjel Autopilot Tesly a další systém proti zdi pomalované obrazem okolí, podívejte se na výsledek
21.3.2025Max Verstappen prodává svůj soukromý tryskáč, i interiér si nechal kompletně předělat do „svých” barev
21.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva