Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Produkční Kia GT nafocena bez maskování v továrně, opravdu se bude vyrábět
29.11.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Tvary kupé se podle očekávání více přiblížily sedanu. Ten dostal agresivní vzhled, klasickou koncepci a pod kapotu prý až 400 koní výkonu.
Uplynulo dlouhých pět let od chvíle, kdy Kia odhalila stylový koncept GT. Ten se kromě působivého vzhledu chlubil také pohonem zadních kol, což je koncepce, o jaké si především evropští fanoušci značky mohou nechat pouze zdát. Nyní se zdá, že jejich sny přejdou v realitu. Po mnoha peripetiích korejská automobilka skutečně poslala model GT do výroby. Dosvědčuje to snímek prakticky hotového prototypu, jehož sériová verze bude na domácím trhu známa jako K8.
Vzhled byl ve srovnání s konceptem patřičně zjemněn, nicméně i tak má korejská novinka co říci. Vpředu má agresivní nárazník s výraznými vstupy vzduchu, jenž doplňuje kapota s ventilačními otvory. Další nalezneme za předním kolem, i když zrovna v tomto ohledu není jisté, zda nejde o pouhou ozdobu. Záď pak zcela jistě ozdobí mohutné laufy, opomenout nesmíme ani splývavou střechu.
Z našeho pohledu asi bude zajímavější použitá technika. Vůz s kódovým označením CK stojí na platformě sesterského Genesis G70. Pohon zadních kol tedy zůstává zachován, přičemž na domácím trhu a rovněž v Americe s ním bude spřažen 3,3litrový šestiválec twin-turbo. Ten bude produkovat okolo 400 koní, o jejichž přenos se postará osmistupňový automat. Ten možná petrolheady tak trochu zklame, nicméně v zákulisí se šeptá také o příchodu manuálu.
Velkou neznámou je s jakým motorem se objeví v Evropě, kde bude Kia K8 nabízena pod svým původním označením GT. V souvislosti se starým kontinentem se mnohem více mluví o 2,2litrovém turbodieselu, který by dával 200 koní a 440 Nm točivého momentu. V jeho případě by ovšem manuál byl jistotou, přičemž nabídku by zároveň okořenil i přeplňovaný benzinový dvoulitr.
Kia GT je titulována jako modelový rok 2018, s její premiérou tedy můžeme počítat nejdříve v dubnu na autosalonu v New Yorku. Zámořský prodej pak odstartuje ve druhé polovině příštího roku, což znamená, že Evropa by se této stylové zadokolky mohla dočkat až v Ženevě 2018. Osobně však doufáme, že tak dlouhé ono čekání nebude.

Předprodukční prototyp Kie GT doznal oproti konceptu nemalého zjemnění...
...přeplňovaný šestiválec vpředu a pohon zadních kol však zůstanou zachovány
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Ferrari se asi spletlo a vtípek pro 1. duben pustilo ven o 14 dnů dřív. Jak jinak by se mohlo začít prodávat tohle?
včeraRichard Hammond a James May se po letech vrátili do míst, kde točili Top Gear, nechápali nic
17.3.2025Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
15.3.2025
Nejnovější články
Volný pád Audi pokračuje. Zisky se masivně propadají, peněz ubývá a propouštění je nutnost, absurdní plány přesto platí
před 3 hodinamiNěmci vyzkoušeli líbivé laciné SUV Peugeotu jako ojetinu. Boduje hlavně motorem, s jakým už se nové neprodává
včeraFerrari má poprvé po letech problémy s prodejem, o až ošklivý nový model není zájem. A nejen o něj, říká automobilový guru
včeraNissan může vrátit do nabídky auto, po kterém na přelomu milénia Češi toužili, bere to ale znovu za špatný konec
včeraAni nové čínské řešení dobíjení elektromobilů se zdaleka nevyrovná tankování spalovacích aut, tady zas někdo neumí počítat
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva