Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Prodeje Škody se dál rychle propadají, napravit je má nová Octavia PRO
16.12.2020 | Petr Miler
Škoda opravdu nezažívá nejšťastnější období a svými výsledky táhne dolů celý koncern VW. Nepomáhá ji ani rychlý růst prodejů v Číně, právě tam má situaci pomoci nová verze Octavie.
V souvislosti s prodejními výsledky Škody jsme byli léta zvyklí jen na dobré zprávy. Letos tomu tak ale není a jen na koronavirus to svést nelze. Problémem je hlavně rychlý pokles odbytu v Číně, na kterou Škoda dlouho spoléhala. Právě tam díky řadě podpor na koupi nových vozů, které přišly po jarním koronavirovém výpadku, prodeje naopak rychle rostou, Škoda ale se zbytkem trhu krok zdaleka nedrží.
Čínský trh podle tamní asociace výrobců CAAM v listopadu meziročně rostl o 12 %, Škoda ale hlásí propad celosvětových prodejů o 17 %. I když zatím neznáme přesné číslo reflektující jen její čínské prodeje, je jasné, že ani tam neroste, protože jinak by na tom nebyla ani celkově tak špatně. S těmito čísly naopak táhne dolů celý koncern VW, který za listopad hlásí meziroční pokles celosvětového odbytu o 8,9 % a některé značky (Audi, Bentley, Bugatti a Lamborghini) dokonce rostou.
To pro Škodu pochopitelně nejsou dobré zprávy, složit zbraně ale nehodlá. Zejména v Číně chce znovu zazářit, a tak právě pro tamní trh chystá čtvrtou generaci Octavie ve verzi PRO, dokonce s červeným označením PRO. Co to znamená? Primárně to, že Škoda nabídne Číňanům tento na svou třídu už tak velký model v ještě větším provedení.
Vyplývá to z materiálů zveřejněných čínským ministerstvem průmyslu a informačních technologií (MIIT), u nějž si automobilky musí registrovat vzhled a technické parametry všech vozů, s nimiž se chystají na trh. V případě Octavie PRO tak víme skoro vše - vůz vypadá velmi podobně jako evropská Octavia IV, akorát má trochu modifikované nárazníky. A z některých pohledů připomíná spíše jezevčíka.
Auto je totiž o 8,5 cm delší (4 753 mm) a má o 7,1 cm delší rozvor (2 730 mm). To jsou docela bláznivé parametry někde na pomezí „naší” Octavie a většího Superbu, v Číně jsou ale takové vozy zkrátka žádané. Z dalších zveřejněných údajů je zřejmé, že auto vážící stále pěkných 1 360 kg dostane motor 1,4 TSI se 150 koňmi a průměrnou spotřebou 5,5 l benzinu na 100 km.
Zda to Škodě v Číně pomůže, nevíme, ale mohlo by. O úspěchu nakonec rozhodne nejspíše cena, kterou zatím pochopitelně neznáme, firma by ji ale neměla přestřelit. Publikum je letos cenově senzitivnější a Škoda v posledních letech zamířila s částkami požadovanými za své vozy nahoru, což někteří konkurenti neudělali, nebo alespoň ne tak moc. Odlivu části klientely se tak nemůže divit, cesta zpátky ale jistě existuje.
Škoda Octavia PRO se zatím objevila jen v materiálech zveřejněných čínskými úřady, na oficiální premiéru čeká. Firmě má pomoci zachránit rychle klesající odbyt v Číně i v době, kdy trh razantně roste, na úspěch si počkejme. Foto: MIIT
Zdroje: MIIT, Volkswagen, CAAM
Bleskovky
- Vážně špatný den v práci: Zaměstnanec dealerství rozsekal o zeď nové Lamborghini za 20 milionů v den jeho dodání zákazníkovi
před 5 hodinami - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
31.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- V polovině 3. dne Miller s Yamahou 09:05
- Shakedown Test - 2. den převzala žezlo Yamaha včera 12:06
- HRC Honda: Místo Repsolu Castrol včera 10:45
- Shakedown Test - 2. den průběžně včera 09:59
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro 31.1.2025
Nejčtenější články
- Dva roky stará Tesla Model 3 za 437 tisíc Kč, roční za 553 tisíc. Výprodej nechtěných elektromobilů Hertzu pokračuje ve velkém stylu
4.1.2025 - I drahá Škoda Kodiaq je obětí typických „šidítek” moderních aut, všem dává na odiv, za co jste si nepřiplatili
4.1.2025 - V belgické stodole objevili sbírku 73 aut hlavně od Porsche, to své si v ní hned našla i hvězda Top Gearu
4.1.2025 - Šéf Renaultu otevřeně: Můžeme brzy prodělávat přes 1 miliardu denně, EU nás nenechá vyrábět levná auta
5.1.2025 - Bugatti realitního magnáta schopné zrychlit z 0 na 500 km/h za 20 s bylo dodáno s pozoruhodně malými koly a pneumatikami
5.1.2025
Živá témata na fóru
- Onboard videa 02.02. 10:49 - brnenska.odchytova
- OT - zavírám krám, uklízím 02.01. 22:12 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 19:44 - Zajda
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus