Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Proč se Lamborghini pouští do výroby SUV? Šéf odmítá paralelu s Porsche
15.3.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Porsche nám dodnes vypráví pohádky o tom, že SUV vyrábět muselo. Šéf Lamborghini něco podobného neříká, volí uvěřitelnější argumentací.
Nejspíše každý z nás zná příběh o tom, jak Porsche Cayenne zachránilo automobilku z Zuffenhausenu před pádem do propasti bankrotu. Je to pěkná pohádka pro puristy, kteří jinak těžko překousávali přítomnost něčeho jako SUV v portfoliu „své” značky, realita je ale jiná. K přežití by Porsche bezpečně stačil dekády trvající úspěch modelu 911, kterého automobilka prodávala a prodává řádově více než kolik dokáže srovnatelně zaměřeného a drahého modelu dostat k zákazníkům kdokoli jiný.
Obecné přesvědčení je ale jiné, a tak není překvapivé, že s obdobnými zkazkami je nyní spojováno Lamborghini. Tedy další výrobce sportovních aut, který se pouští do výroby SUV. Šéf automobilky Stefano Domenicali tak by na ženevském autosalonu, kde Italové odhalili nový Huracán Performante, tázán, zda tomu tak skutečně je, on ale podobnou hru evidentně hrát nehodlá.
Podle něj Urus rozhodně není vozem, který by Lamborghini muselo začít vyrábět, aby nemělo ekonomické problémy. Automobilce „pouze” pomůže k lepším výsledků, jako to nakonec udělal Cayenne a nověji i Macan v případě Porsche. Z toho důvodu u něj máme očekávat obdobnou míru exkluzivity jako u zbytku portfolia, jistou unikátnost, jíž zákazníci nenacházejí u konkurence.
„Věřím, že Urus je jistým doplňkovým segmentem, jakýmsi přirozeným rozšířením našich dimenzí a toho, jak je naše značka dnes vnímána. Pokud se podíváte na sportovní vozy, jsou brány jako skvělá a exkluzivní auta pro mladé... ale SUV jsou nejrychleji rostoucím segmentem světa, můžete je využít širším způsobem... a Urus je pro lidi, co se v této kategorii chtějí odlišit, proto je ideálem pro naši značku, která je odlišná oproti ostatním.“
„Pomůže nám růst tím správným směrem, pomůže nám zakrýt možné mezery mezi různými životními cykly našich dvou modelů. Zkrátka napomůže tady a támhle, přičemž našemu byznysu dodá stabilitu,“ dodává Domenicali na adresu novinky. Ta se ukáže ve své produkční formě ještě letos, nejspíše ve Frankfurtu či v Los Angeles. Do prodeje pak zamíří v březnu příštího roku a registrace značky má navýšit na dvojnásobek.
Šéf Lamborghini přitom podotýká, že „důkazem ziskovosti není vždy množství, pokud se nepohybujete v těch správných kolejích... proto je naším úkolem, abychom zajistili, že tento produkt stabilizuje ziskovost naší společnosti daleko lépe než dosud.“ Mohlo by se tedy zdát, že Italové sice naznačují, že jim na prodaných kusech až tak moc nezáleží, i když ve skutečnosti chtějí jít cestou Porsche. Tak tomu ale prý není.
„V případě supersportů chceme registrace držet na uzdě. Minulý rok jsme prodali 3 457 aut a naším cílem je zhruba stejné množství, možná o 100 až 200 více. S obdobnými registracemi se počítá také u SUV. Nicméně jde o jiný segment trhu, o jiného zákazníka, pročež je na nás, abychom dosáhli takové kapacity, jenž odpovídá potřebám této části trhu. Naším středobodem a prioritou jsou ovšem kvalitní supersporty.“
Abychom tedy vše shrnuli, můžeme říci, že Urus zdvojnásobí registrace značky, což je dle Domenicaliho obrovský krok, který by ještě před pár lety Lamborghini nebylo schopné učinit. Sloužit ale má jako doplnění pro Huracán a Aventador. Právě tyto vozy - i jejich nástupci - jsou hlavním pilířem značky, v němž je obsaženo duchovní dědictví. Část z něj ale Urus přebrat musí, jinak by nebyl opravdovým Lamborghini.
Zní to příjemně, zní to věrohodně, ale něco podobného kdysi pravilo i Porsche. Tato značka sice před příchodem SUV Cayenne prodávala o nesrovnatelně více aut, než kdy Lamborghini dokázalo, ve srovnání se stávajícími registracemi šlo ale o zlomek - teprve SUV udělala z Porsche moloch. Dočkáme se stejného posunu také u italské značky a řečem o pár tisících prodaných aut za rok se jednou budeme jen smát? To nám řeknou teprve následující roky.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2017.



Lamborghini prý spasit nepotřebuje, nové SUV Urus pouze pomůže stabilizovat zisky a vykryje mezery mezi různými produkčními cykly sportovních modelů. Bude tak doplňkem nabídky, nikoliv jejím středobodem
Zdroj: Car Advice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Elektromobily už v Austrálii stojí stejně jako „srovnatelná” spalovací auta, jejich prodeje přesto prudce klesají
21.3.2025Rozlučka Toyoty s její jedinou manuální šestiválcovou mašinou je absurdně drahá, nemravně využívá současného dění
21.3.2025Další kontroverzní kreace Mansory dráždí oči i žaludek, její jméno dává nepokrytě najevo, komu „podkuřuje”
21.3.2025VW možná začíná chápat, po elektrickém kolapsu přesunul pozornost ke svému nejžádanějšímu autu vůbec
21.3.2025Bývalý technik NASA rozjel Autopilot Tesly a další systém proti zdi pomalované obrazem okolí, podívejte se na výsledek
21.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva