Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Pro Seat je prioritou kompaktní SUV, dorazit má již příští rok na platformě MQB
23.7.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Chystaný model je již čtvrtým ze „lví rodiny“. Kromě něj ovšem značka chystá také další SUV o velikosti Volkswagenu Taigun.
Pro španělskou automobilku jsou poslední měsíce více než příznivé, značce se totiž daří na většině evropských trhů. Hlavní zásluhu na tom nese model Leon, který bude brzy kromě třídvířka a pětidvířka k mání také jako kombi ST. Ani to ovšem není pro „lví rodinku“ konečná. Již příští rok by se totiž na modulární platformu MQB mělo postavit vůbec první SUV, přičemž podle nového šéfa Seatu Jürgena Stackmanna momentálně neexistuje vyšší priorita.
„Podle stávajících i novodobých trendů hrají SUV velkou roli,“ svěřil se Stackmann kolegům z britského Auto Expressu. „Je tedy SUV zajímavé pro Seat? Ano, samozřejmě.“ Očekávat tedy můžeme jakýsi „Leon SUV”, neboť právě do nižší střední třídy Španělé zamíří nejdříve a nabídnou tedy vůz zrovnatelný s Volkswagenem Tiguan nebo Škoda Yeti.
Jen u jedné verze ale prý automobilka nezůstane. Již v roce 2016 by totiž měl dorazit model o velikosti Volkswagenu Taigun. A aby toho nebylo málo, pak Seat zvažuje výrobu ještě menšího „terénního“ modelu. O něm se toho zatím ví jen velmi málo, něco podobného ale chystá i Volkswagen, a tak se Jižané zřejmě jen svezou na koncernové vlně.
Tato expanze si ale samozřejmě vyžádá svou oběť, na kterou nebude čas a peníze. Podle Stackmanna se tak nadobro můžeme rozloučit s jakýmkoliv sportovním modelem (s výjimkou verzí Cupra), neboť „Seat není automobilkou vyrábějící sporťáky. Není to značka, která by mířila do okrajových segmentů trhu.“ Což je vcelku logické, neboť vývoj by si vyžádal velké náklady, zatímco prodeje by zřejě rekordy netrhly.
Tímto krokem by se tak Seat mohl znovu ocitnout na prahu katastrofy, což Stackmann rozhodně nechce dopustit. Zvláště, když značce za první letošní pololetí v Západní Evropě narostly ve srovnání s loňskem prodeje o 10,6 procenta (zatímco trhy poklesly souhrnně o 6,6 %). Globálně je pak situace ještě lepší, neboť oproti roku 2012 prodává letos Seat o 11,6 procenta nových vozů více.















Koncepční Seat IBX spatřil světlo světa již v roce 2011. Teprve nyní se ale dostal na seznam priorit, do prodeje tak dorazí za pár měsíců
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025Kia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Troufnete si? Nejlevnější moderní Lamborghini v prodeji stojí míň než dražší Škody, a to ani moc nejezdilo
před hodinouDosud neúspěšné Subaru se dočkalo o mnoho lákavější nové verze, brzdí ji ale stále stejný problém
včeraŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
včeraMercedes konečně našel způsob, jak do nabídky vrátit žádoucí auta, jen s názvem to trochu přehnal
včeraTohle je nové nejsilnější spalovací auto všech dob, které může na silnice, jeho brutální motor dává přes 2 000 koní
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 23:16 - stst2
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- BMW Divize 04.19. 14:58 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 04.19. 14:29 - pavproch
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins