Příští Nissan GT-R bude brutální i hybridní, nové Zetko zřejmě změkne

Podle produktového šéfa značky se v příštích pěti letech nedočkáme pouze dvou nových kupé, ale také produkčních verzí modelů IDx a BladeGlider.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Příští Nissan GT-R bude brutální i hybridní, nové Zetko zřejmě změkne

21.1.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Příští Nissan GT-R bude brutální i hybridní, nové Zetko zřejmě změkne

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Podle produktového šéfa značky se v příštích pěti letech nedočkáme pouze dvou nových kupé, ale také produkčních verzí modelů IDx a BladeGlider.

Zaznamenali jste poslední koncepty automobilky Nissan? Pokud ano, pak vám jistě neunikl fakt, že jak IDx, tak třeba i předzvěst budoucí generace modelu Maxima jsou sportovní až do morku kostí. Sice hlavně na oko, ale jsou. To jen potvrzuje snahy značky získat zpět svou reputaci, o kterou v posledních letech přišla hlavně představením poněkud nudnějších vozů, jakým byla třeba Tiida. Podle šéfa produktového plánování Andyho Palmera se tak v příštích pěti letech dočkáme příchodu nových modelů, z nichž budou emoce sálat na hony daleko.

Prvním takovým vozem by se měl stát nový Nissan Z, jenž by podle designového šéfa Shiro Nakamury „mohl být menší“. A proto by k jeho pohonu měl bez problémů postačit přeplňovaný čtyřválcový motor. Jen odklonem od šestiválce ale změny nekončí. Novinka by totiž měla disponovat také trochu odlišným charakterem než předchůdci, neboť podle Nakamury „nemůže značka dělat třikrát to samé“.

Očekávat tedy zřejmě můžeme ještě více kompromisní naladění, minimálně u standardní verze. Mimo tu však Nissan hodlá představit také provedení Nismo, čímž se jen potvrzují snahy automobilky o maximalizaci reputace tohoto oddělení. Stát by se totiž mělo plnohodnotným konkurentem pro divize evropských automobilek BMW (M-divize) a Mercedesu (AMG).

Jen jedním modelem ale expanze Nissanu nekončí. Další na řadě by podle Palmera měla být nová generace supersportu GT-R. Ta již na změkčení může rovnou zapomenout, neboť jí má „zůstat brutální charakter“. Šéf produktového plánování ale taktéž potvrdil, že jistotou je hybridní ústrojí, které se objeví pod logem R-Hybrid (neboli Race Hybrid).

Momentálně ovšem není jisté, zda se bude jednat pouze o jednu část nabídky, či zda elektromotor zamíří pod kapotu každého dalšího Nissanu GT-R. S ohledem na stále tužší emisní limity se ale dá předpokládat spíše druhá možnost, díky čemuž budeme nově v parametrech uvádět i nízkou spotřebu a dojezd čistě na elektřinu.

Mimo tato dvě kupátka pak Palmer potvrdil také příchod produkční verze konceptu BladeGlider, který vychází ze závodního speciálu DeltaWing. Značka jej totiž prý zařadila do svého pětiletého produktového plánu. Otázkou však bude, jak se vyvine spor o design, na který prý japonská automobilka nemá právo.

Mnohem jistější je tak příchod sériového kupé IDx, které debutovalo loni na podzim v Tokiu. To by se přitom stejně jako zmíněný BladeGlider mělo zaměřit na mladistvé, kteří zájem o automobily pomalu ztrácejí. Dokáže je ale sportovní design přilákat zpátky? To uvidíme během oněch inkriminovaných pěti let.


Příští Nissan GT-R bude brutální i hybridní, nové Zetko zřejmě změkne - 1 - nissan r hybrid 01
A je to potvrzeno, nový Nissan GT-R bude skutečně hybridní

Příští Nissan GT-R bude brutální i hybridní, nové Zetko zřejmě změkne - 2 - Nissan GT-R R36 render 01Příští Nissan GT-R bude brutální i hybridní, nové Zetko zřejmě změkne - 3 - Nissan GT-R R36 render 02Příští Nissan GT-R bude brutální i hybridní, nové Zetko zřejmě změkne - 4 - Nissan GT-R R36 render 03
Nová generace Nissanu GT-R se již ukázala na celé řadě neoficiálních ilustrací, přičemž tyhle by prý měly mít k reálnému provedení nejblíže. Krk na to ale nevsadíme

Zdroj: Autocar

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.