Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Příští generace BMW M3 a M4 budou hybridní čtyřkolky
15.8.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Ještě dramatičtější změnu než u současné M3 chystá BMW pro tu následující. M3 spolu s M4 dostanou elektromotory, které budou pohánět přední osu.
Nedá se říci, že by vývoj BMW M3 běžel v kolejích nalajnovaných tradičními uctívači tohoto modelu. Generace M3 E46 měla pod kapotou řadový šestiválcový motor a svým charakterem se snažila co nejvíce spojovat často protichůdné zájmy světů silničního a okruhového ježdění. Následující M3 E92 si ještě udržela atmosférické plnění, přepřáhla ale na vidlicový osmiválec a za svou prioritu už zřetelně označovala silniční provoz. Poslední generace M3 F80 pak dostala to, co BMW léta označovalo u eMka za nemožné - turbo. A svým charakterem zamířila kamsi od nenápadného bijce k rozhazovači úsměvů okouzlujícím hlavně relativně lehce dostupnou dynamikou.
Kolega v testu tento vývoj akceptoval slovy „tak jde čas”. Asi nezbývá, než to tak přijmout, jakkoli z našich slov jistě cítíte, že se popsaný vývoj neodehrává zrovna podle našich představ. V jeho stínu se ovšem i kdysi trochu rozpačitá M3 E92 jeví o poznání atraktivněji a chcete-li přidat na přitažlivosti také současné M3, můžeme vám nastínit podobu té příští. Předem si troufneme tvrdit, že ani ta nebude špatným vozem, zajímavěji než slovy „tak jde čas II” ale její bytí zřejmě popsat nepůjde.
Magazín The Detroit Bureau ústy věrohodného Paula Eisensteina s odvoláním na několik vysoce postavených manažerů BMW a divize M konstatuje, že příští generace M3 dostane hybridní pohon. A ne jen tak ledajaký. Automobilka se prý poučila ze zkušeností získaných vývojem a prodejem okruhového ucha jménem i8 a velmi podobné řešení pohonu chce použít i v další M3. „Naučili jsme se hodně z BMW i,” řekl prý jeden z manažerů automobilky s tím, že ačkoli původně v Mnichově tuto divizi vnímali jako brzdu, jako dokonalý protiklad divize M, nyní už vidí cesty, jak jejich bytí sblížit.
BMW tak má novou M3 již nyní vyvíjet jako plug-in-hybrid schopný ujet až 32 km na elektřinu dobitou před jízdou. Elektromotor - nebo dva - by se staral o pohon přední osy kdežto konvenční motor - znovu přeplňovaný R6 - by poháněl tu zadní. Vůz by tak byl buď elektrická předokolka nebo hybridní čtyřkolka, nic víc. Podle firmy jde o jediné řešení, jak zákazníkům nabídnout více výkonu a přitom se vejít do stále tvrdších regulací normované spotřeby resp. emisí CO2. Sám šéf severoamerického zastoupení BMW Ludwig Willisch pak měl říci: „Musíme jít touto cestou.”
Samotný spalovací motor by měl posílit o 100 Nm, cílová hodnota výkonu není známa. Když se k tomu přidá ještě elektrický motor, může se snadno jednat o 500- a vícekoňový vůz, navíc s improvizovaným pohonem 4x4, který tak bude nepochybně velmi rychlý v přímce. Co ale nutně těžší příď a absence čistě zadního pohonu udělá s jeho projevem na technické trati a charakterem vůbec, to už je otázka. Jisté je, že navzdory vyšší dynamice zamíří normovaná spotřeba výrazně dolů - a to je to, co BMW v posledních letech zajímá více než všechny další aspekty. To je ryzí fakt, emoce stranou.
Uvnitř automobilky údajně proběhla vášnivá debata o tom, zda se M3 má takto změnit, argumenty proti byly i ryze racionální - vyšší hmotnost, vyšší náklady. Hmotnost ale prý BMW redukuje vyvíjejícími se Li-ion akumulátory spolu se zlevňujícím se karbonem. Obojí pak dohromady pochopitelně bude znamenat i méně drastický vliv na výrobní náklady.
Paul Eisenstein hovoří o celé záležitosti jako o naprosto hotové věci a upřímně řečeno - nemáme důvod mu nevěřit. Další M3 má dorazit na trh v roce 2020, kdy budou emisní resp. spotřebové regulace ještě poznání přísnější. A automobilka už dříve více než naznačila, že s ryzími spalovacími motory po roce 2020 už nepočítá, tak proč by M3 měla být výjimkou...
Současné M3 a M4 mají k představě „čistého auta” od BMW M daleko. Další k ní budou mít ještě dále
Zdroj: The Detroit Bureau
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejnovější články
- Základní Škoda Elroq je auto dokonale ušité podle emisních mechanismů EU. Nemá ani „slavný” deštník, téměř za nic si nejde připlatit
před 4 hodinami - Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
před 11 hodinami - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
včera - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
včera - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera
Živá témata na fóru
- Suzuki obecně 11.01. 22:50 - jarka
- vyber motorky 11.01. 22:17 - Brus
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 21:22 - Lachende Bestien
- Rychlodotazy 11.01. 18:05 - delphin
- Elektromobily a vse kolem nich 11.01. 15:52 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.