Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Právě se díváte na nejdražší lék na hubnutí, stojí skoro 100 milionů Kč
26.5.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Chystaný Aston Martin Valkyrie bude jistě skvělý vůz, přístup automobilky k řešení interiéru ale dává tuši i jiný, ne nutně nevítaný vedlejší smysl.
Příchod plodu spolupráce automobilky Aston Martin a týmu Red Bull Racing, hypersportu jménem Valkyrie, se blíží. Jedním z jeho hlavních trumfů bude technika inspirovaná Formulí 1, ovšem u ní vliv této okruhové disciplíny nekončí. Valkyrie sice bude mít kabinu se dvěma sedadly, to řidičovo bude vytvářeno podobně, jako tomu je u pilotů F1.
Spolujezdec si pravděpodobně bude muset vystačit se standardizovaným a z určitého úhlu pohledu i nouzovým sedadlem. Zato skořepina řidiče bude modelována přesně na tělo majitele. Na ty však, na rozdíl od vysportovaných pilotů, nejsou kladeny tak veliké nároky ohledně životosprávy. Může se lehce stát, že si dopřejí bohatší Vánoce a pár kil navíc bude na světě. To s ohledem na sedadlo vyrobené na míru bude problém, jednoduše se pak do něj nevejdou a budou muset kontaktovat automobilku, aby udělala nový 3-D sken a s ním i nové sedadlo.
O britském hypersportu bychom tedy vlastně neměli přemýšlet jen jako o automobilu, ale také jako o extrémně drahém prostředku na hubnutí - na teplejší měsíce už se nebude třeba dostat jen do plavek, ale i „do Valkyrie”. A ty, kdo už si nechali vzít míry, čeká mnohaleté hlídání hmotnosti, za což Aston Martin inkasuje až čtyři miliony dolarů (cca 94 milionů Kč). A pokud zákazníci pravidla programu poruší, čeká je tučná „pokuta“.
Pokud ponecháme stranou toto úsměvné téma, můžeme se podívat na slova Patrika Nilssona, prezidenta asijského zastoupení značky. Valkyrie podle něj není „zaměřena na nejvyšší rychlost. Zaměřili jsme se na dynamiku. Ve Formuli 1 nevítězí jezdec sedlající auto s nejvyšší maximálkou, ale ten, který nejlépe brzdí, projíždí nejrychleji zatáčkami a má nejlepší akceleraci.“
Opět se ukazuje, jak moc Aston Martin i Red Bull chtějí Valkyrii přiblížit F1. V motorovém prostoru ale přímou vazbu nečekejte, ačkoliv o přítomnosti elektromotoru či systému KERS se mluví. Na rozdíl od přeplňovaných šestiválců, jež užívají monoposty, dostane Valkyrie atmosférický dvanáctiválec. Produkovat pak bude zhruba 1 000 koní.
Aston Martin Valkyrie bude skutečně jakousi Formulí 1 pro běžné silnice. Z toho důvodu bude sedadlo řidiče vymodelováno přesně dle jeho těla. Na cukroví by tedy majitelé již měli zapomenout
Do interiéru Valkerie nás zatím automobilka nahlédnout nenechala, čekejme ale něco velmi podobného jako v modelu Vulcan
Původ jména vozu, Valkyrie, lze vysledovat v mytologii. Šéf Astonu Andy Palmer je ale známý fanda letectví a víme, že jej inspiroval supersonický bombardér North American XB-70 Valkyrie, který uměl s ohromně elegantní stavbou uhánět rychlostí až přes 3 Mach
Zdroj: CNBC
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Šéf Bugatti a Rimacu ukázal své auto pro denní ježdění, něco takového by si jiný vrcholný manažer nedovolil
před 5 hodinami - Lewis Hamilton přiznal, že přestal kupovat drahá moderní auta, raději investuje do děl černých umělců
včera - „Horst Fuchs v sukních” ve svých 84 letech ve vysoké rychlosti nezvládl nové Ferrari, skončilo na střeše
12.11.2024
Nejnovější články
- Jedna z nejspolehlivějších ojetin podle německých STK i v praxi obhájila svou čest, za výjimečnost si ale nechá zaplatit
před hodinou - Italové vyvíjí nový motor V12, jaký naposledy použilo Bugatti. Má mít 2 000 koní, poprvé se předvedl v akci
před 3 hodinami - Ani Američané nechápou, jak může Mercedes chtít 3 miliony za čtyřválcové auto. A to je u nich o něco levnější
před 4 hodinami - Šéf Bugatti a Rimacu ukázal své auto pro denní ježdění, něco takového by si jiný vrcholný manažer nedovolil
před 5 hodinami - VW uprostřed vlastní krize nasypal dalších 19 miliard do firmy, která sama prodělává skoro 1 milion na každém autě
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva