Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Praga R1 Turbo: česko-slovenský sporťák dostal přeplňování, je citelně rychlejší
12.10.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Slovenský drtič okruhů české značky se nevzdává. Už atmosférická verze slibovala mnohé, ta přeplňovaná je na SlovakiaRingu rychlejší o masivních 10 sekund.
Pod jménem Praga R1 si můžete představit všelicos, třeba českou motorku s litrovým motorem, pokud ale pravidelně sledujete náš web, víte už od loňska, že se jedná o česko-slovenský sporťák za 2,5 milionu Kč. Cena ale jistě není tím, čím se chtěl a chce chlubit především, láká hlavně kombinací 600kilové hmotnosti hnané vpřed více než dvousetkoňovým, atmosféricky plněným dvoulitrem od Renaultu. Na okruhu SlovakiaRing to stačilo k pokoření dvouminutové mety, ale autoři celého díla zjevně chtějí více.
V mezičase jsme vás o R1 informovali jen v souvislosti s jejími crash testy. Ty sice byly vykonány v souladu s požadavky na homologaci pro závodní provoz, tak nějak jsme tušili, že by mohly být i krokem ke stvoření verze silniční. Na tu zatím nedošlo, ještě rychlejší ale Praga od této chvíle být umí - ve verzi R1 Turbo totiž dostala citelnou porci výkonu navíc a SlovakiaRingem si skoro pohrává.
Abychom byli konkrétní, pod její kapotou zůstal stejný motor Renault, akorát ve verzi dopované turbodmychadlem. Výkon je v tomto případě naladěn na maximum odpovídající 350 koním, což je opravdu pořádný nárůst oproti „atmosférické hodnotě”. Hmotnost zůstala věrná hodnotě 600 kilogramů a vůz údajně dokáže v zatáčkách zvládnout působivé přetížení až 2,4 g. Akceleraci výrobce neuvádí, stejně jako pneumatiky, s nimiž tohle zmákne (bez slicků nebo Harryho Pottera v podpalubí to ale půjde jen těžko), konstatuje ale, že čas na SlovakiaRingu se zlepšil o ohromujících 10 sekund - to je na tak krátkém okruhu něco jako věčnost. Maximální rychlost na nejrychlejším úseku trati pak činí 248 km/h.
Další detaily jsou zatím tajemstvím, nemáme ale pochyb o tom, že R1 Turbo půjde do prodeje, pro svou vlastní potěchu ji znovuzrozená Praga jistě nevyvinula. Můžeme si tak jen počkat na detailní technické specifikace, cenu a třeba i nějakou tu zmínku o silniční verzi, takovou bychom viděli přece jen nejraději. Do té doby si můžete projít pár přiložených fotek a také video dokumentující testy kde jinde než na jediném pořádném slovenském závodním okruhu.







Praga R1 Turbo při vývoji a testech
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 2 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Dokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
před hodinouŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 2 hodinamiNová auta zkrachovalého Fiskeru nechali opuštěná u silnice, teď je rozprodávají v aukci za směšné sumy
před 4 hodinamiTroufnete si? Nejlevnější moderní Lamborghini v prodeji stojí míň než dražší Škody, a to ani moc nejezdilo
před 5 hodinamiDosud neúspěšné Subaru se dočkalo o mnoho lákavější nové verze, brzdí ji ale stále stejný problém
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 10:02 - řidičBOB
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- BMW Divize 04.19. 14:58 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 04.19. 14:29 - pavproch
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins