Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Povinné omezovače rychlosti jsou hotová věc, stačí jeden krok, říká technička Seatu
25.6.2019 | Mirek Mazal
Pokud někdo doufal, že povinným omezovačům rychlosti EU učiní přítrž limity techniky, mýlil se. Šéfka digitální techniky Seatu říká, že takovou technologii umí zavést už dnes.
Hlava divize Infotainment & Connected Car ve společnosti Seat přiznala, že auta značky jsou už dnes připravena automaticky dodržovat maximální povolenou rychlost bez ohledu na vůli řidiče. Leyre Olavarria popsala současné modely značky jako vozy technicky schopné aktivně bránit v překročení rychlostního limitu, protože tato funkce bude brzy povinná.
Dáma v čele důležité sekce Seatu vychází z legislativy přijaté Evropskou komisí. Schválená opatření mají začít platit od května 2022 pro nově homologované vozy a od května 2024 pro všechna aut v prodeji, tedy i ta, které se prodávají nyní a zůstanou do té doby v nabídce. Novinky podléhají formálnímu schválení Evropským parlamentem a členskými státy EU v září letošního roku, tady ale žádný větší odpor nelze, jako ostatně pokaždé, očekávat.
Na otázku, co se stane po konečném odklepnutí právně závazných pravidel paušálního omezení rychlosti, reagovala Olavarria přesvědčivě: „Z technického hlediska to je možné. Můžeme to udělat. Je to spíše právní problém, jak regulace stanovit. Není to technická výzva, protože data jsou k dispozici.“
Další zásahy elektroniky do řízení vyvolávají u části řidičů odpor a své obavy přidali i občané uvažující nad možným použitím zaznamenaných jízdních údajů proti jejich osobě - i tyto informace mají auta od roku 2022 shromažďovat. Technická ředitelka digitální divize na toto téma reagovala současně platným zákonem o ochraně osobních údajů, který jasně definuje nutnost uchovat veškeré informace spojené s řízením v majetku vlastníka vozidla. „Jsme v souladu s GDPR, a to je naše priorita. Data patří našim zákazníkům a jsou jediní, kdo mohou tato data poskytnout. Pokud se však zákon změní, změníme i naši politiku,“ říká Olavarria.
Otázkou je, kde bude tenká hranice mezi bezpečností a nebezpečím. Jakýkoliv sebelepší počítač může udělat chybu, špatné vyhodnocení jedniček a nul může mít vážné následky ohrožující život posádky či ostatních lidí v provozu. Pokud auto začne omezovat rychlost třeba v průběhu předjíždění, může to mít fatální následky. Každý program se někdy splete, možná proto se Leyre Olavarria vyhnula jakýmkoli detailům kolem nepalčivější otázky - jak takový systém nastavit, aby auto na jednu stranu dělalo, co má a na tu druhou nikoho nezabilo...
Leyre Olavarria za Seat říká, že jsou připraveni aktivovat funkci plošného omezovače rychlosti u nových aut, stačí. aby legislativa zavelela
Zdroj: Autocar
Bleskovky
- Realitní magnát poprvé prohnal Bugatti schopné zrychlit na 500 km/h za 20 s u sebe na dvorku, málem z toho dostal infarkt
3.2.2025 - Vážně špatný den v práci: Zaměstnanec dealerství rozsekal o zeď nové Lamborghini za 20 milionů v den jeho dodání zákazníkovi
2.2.2025 - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
1.2.2025
Nejnovější články
- Audi představilo nové řešení pohonu spalovacích aut, po čase je to něco, co dává aspoň nějaký smysl
včera - Nové auto s motorem V8 bez turba a ručním řazením pořád může vzniknout, odpustíte mu za to i jeho nevyslovitelné jméno
včera - Suzuki se omlouvá, po pouhých 4 dnech muselo zastavit prodej nové verze své současné ikony
včera - Elektromobily podle studie svou životností překonávají spalovací vozy, vydrží prý skoro 20 let v průměru. Je to výsměch, šlendrián a tmářství
včera - Porsche chystá čistku v nejvyšším vedení firmy, téměř na hodinu mají letět všichni, kteří horovali za elektrické orgie
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva