Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Povinné omezovače rychlosti jsou hotová věc, stačí jeden krok, říká technička Seatu
25.6.2019 | Mirek Mazal
Pokud někdo doufal, že povinným omezovačům rychlosti EU učiní přítrž limity techniky, mýlil se. Šéfka digitální techniky Seatu říká, že takovou technologii umí zavést už dnes.
Hlava divize Infotainment & Connected Car ve společnosti Seat přiznala, že auta značky jsou už dnes připravena automaticky dodržovat maximální povolenou rychlost bez ohledu na vůli řidiče. Leyre Olavarria popsala současné modely značky jako vozy technicky schopné aktivně bránit v překročení rychlostního limitu, protože tato funkce bude brzy povinná.
Dáma v čele důležité sekce Seatu vychází z legislativy přijaté Evropskou komisí. Schválená opatření mají začít platit od května 2022 pro nově homologované vozy a od května 2024 pro všechna aut v prodeji, tedy i ta, které se prodávají nyní a zůstanou do té doby v nabídce. Novinky podléhají formálnímu schválení Evropským parlamentem a členskými státy EU v září letošního roku, tady ale žádný větší odpor nelze, jako ostatně pokaždé, očekávat.
Na otázku, co se stane po konečném odklepnutí právně závazných pravidel paušálního omezení rychlosti, reagovala Olavarria přesvědčivě: „Z technického hlediska to je možné. Můžeme to udělat. Je to spíše právní problém, jak regulace stanovit. Není to technická výzva, protože data jsou k dispozici.“
Další zásahy elektroniky do řízení vyvolávají u části řidičů odpor a své obavy přidali i občané uvažující nad možným použitím zaznamenaných jízdních údajů proti jejich osobě - i tyto informace mají auta od roku 2022 shromažďovat. Technická ředitelka digitální divize na toto téma reagovala současně platným zákonem o ochraně osobních údajů, který jasně definuje nutnost uchovat veškeré informace spojené s řízením v majetku vlastníka vozidla. „Jsme v souladu s GDPR, a to je naše priorita. Data patří našim zákazníkům a jsou jediní, kdo mohou tato data poskytnout. Pokud se však zákon změní, změníme i naši politiku,“ říká Olavarria.
Otázkou je, kde bude tenká hranice mezi bezpečností a nebezpečím. Jakýkoliv sebelepší počítač může udělat chybu, špatné vyhodnocení jedniček a nul může mít vážné následky ohrožující život posádky či ostatních lidí v provozu. Pokud auto začne omezovat rychlost třeba v průběhu předjíždění, může to mít fatální následky. Každý program se někdy splete, možná proto se Leyre Olavarria vyhnula jakýmkoli detailům kolem nepalčivější otázky - jak takový systém nastavit, aby auto na jednu stranu dělalo, co má a na tu druhou nikoho nezabilo...
Leyre Olavarria za Seat říká, že jsou připraveni aktivovat funkci plošného omezovače rychlosti u nových aut, stačí. aby legislativa zavelela
Zdroj: Autocar
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 9 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 3 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 5 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 6 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 8 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch