Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Poslední „lidové” auto s pořádným motorem V8 nikam nezmizí, zájem o něj trvá a výrobce to ví
1.4.2024 | Petr Miler
S ohledem na smýšlení celé automobilky je to pozoruhodný stav i pozoruhodný postoj, ale nakonec můžeme být jen rádi. Konkurenti Fordu stejné pole vyklidili a modrý ovál si teď zjevně užívá toho, že nic jiného než Mustang ve stejné třídě s osmiválcem nekoupíte.
Sám Ford před třemi roky fakticky vyhlásil válku svým nejpopulárnějším spalovacím modelům a v čistce mezi nimi pokračuje s pozoruhodnou vervou. S Mondeem je amen, s Fiestou je amen a za Focusem se zavře voda za nějakých 8 měsíců. Uvážíme-li, čím byla Fiesta a čím je Focus, bylo by na místě očekávat, že takový Mustang, tedy sportovní kupé s výkonnými, nejtypičtěji osmiválcovými motory, bude dávno „dead”, popř. bude z něj aspoň bude tříválcový hybrid s emisemi CO2 fiktivně se blížícím nule. Realita je ale jiná.
Nová generace vozu nedávno dorazila s dokonale tradičním pojetím včetně motoru V8 a prodává se také v Evropě, dokonce i u nás. S cenou od 1 591 900 Kč nejde o vyloženě levné zboží, ale v době, kdy základní Škoda Kodiaq 2,0 TDI 4x4 stojí 1 170 000 Kč, není ani drahý. Je to zaručeně jediné takto dostupné auto s motorem V8, přičemž v USA si jej pořád dovolíme označit za lidové - tam 'Stang začíná na 30 920 USD s čtyřválcem a 41 960 USD s osmiválcem. To je 725 tisíc Kč za verzi EcoBoost a 983 tisíc korun za variantu GT. To je zlatá Praha na kolech, na rok 2024 jde o fantastické nabídky.
S ohledem na výše zmíněné postoje Fordu by člověk čekal, že tohle auto existuje omylem a zaručeně naposledy dožívá na vypůjčený čas, realita je ale jiná. Šéf Fordu Jim Farley je navzdory svým „zeleným tendencím” fanouškem Mustangu a šéf divize Blue Jeff Marentic, který má pod palcem jen spalovací vozy, v tom samozřejmě vidí obrovskou příležitost. Tradiční konkurence od Dodge i Chevroletu totiž skončila zcela nebo aspoň s motory V8 a pozornost všech příznivců amerických pony a muscle cars se logicky nemůže upnout k nikomu jinému.
„Je smutné, že konkurence odchází, ale pro nás je to výhoda,” řekl pragmaticky Marentic v rozhovoru pro CNBC s tím, že už proto bude automobilka s Mustangem i verzí GT alias V8 pokračovat, dokud to legálně půjde. „Pro lidi, kteří hledají skutečné americké sportovní auto, je Mustang k dispozici,” dodal. O jeho budoucnosti prý přemýšlí, zatím ale není na stole žádný odklon o tradic - roli elektromobilu zastává rozpačitý Mustang Mach-E, hybridní provedení zatím nedorazilo a nezdá se, že by dorazit mělo.
Poptávka navíc zůstává stabilní. I když klesá zájem o tradiční karosářské verze aut, i když automobilky zákazníkům vnucují stále více menších a elektrifikovaných motorů se slovy, že si to lidé přejí, i když sportovní kupé zachází na úbytě, Mustang se od roku 2020 drží svého a jeho osmiválcová verze dokonce dominuje prodejům. V současnosti motor V8 volí plných 52 procent amerických zákazníků, nadpoloviční je jeho zastoupení i v Evropě, nakonec u nás se dnes ani nic jiného neprodává. A ani poptávka po verzích s pravostranným řízením ve Velké Británii, Austrálii nebo Japonsku prý nikam nemizí. A tak nikam nezmizí ani osmiválcový Mustang.
Ford je asi tou poslední automobilkou, od které bychom to čekali, osmiválce počítají své poslední dny i u drahých značek, které by je teoreticky mohly nabízet klidně donekonečna jako symbol prestiže. O to víc si toho ale musíme vážit. Takže pro jednou: Díky, Forde!












Nový Ford Mustang je pořád k dispozici s osmiválcem, a to dokonce i u nás. Také vrchol nabídky v provedení Dark Horse je tu k dispozici - za 1 871 900 Kč je to pořád snová nabídka. Foto: Ford
Zdroj: Ford
Bleskovky
Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včeraPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
včeraNejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
13.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- Portimão-Test, 1. den: BMW před Ducati; dále Yamaha a Honda včera 20:57
- Show Marca Marqueze, crash Bagnaii včera 20:28
- V Moto2 první Gonzalez, 18. Salač - a musí do Q1 včera 18:52
- Úvod v Argentině zvládl nejrychleji Marc Marquez včera 16:49
- Ducati Panigale V4 S Carbon: s karbonovými koly včera 08:00
Nejnovější články
Škoda ukáže elektrickou Octavii poprvé už letos, postupná poprava bestselleru začne v srpnu
před 11 hodinamiOstré Audi zabavené zločinci ukazuje, jak nenápadné superauto to může být, „anonymní” specifikace je v dražbě
včeraRuský trh s novými auty se po výrazném růstu propadá. Hlavní důvod říká hodně o dnešní geopolitické situaci
včeraToyota odhalila svérázný luxusní kombík. S líbivou cenou míří přímo proti nejprodávanějšímu kombi světa
včeraPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včera
Živá témata na fóru
- Politický koutek 03.14. 17:16 - Zajda
- Výběr autopojištění 03.14. 12:39 - jerry
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.14. 10:22 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 10:16 - Brus
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 03.13. 14:26 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.13. 09:47 - koffee
- Lampárna (stěžovatelna) 03.12. 20:12 - M.Z.