Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Poslední „lidové” auto s pořádným motorem V8 nikam nezmizí, zájem o něj trvá a výrobce to ví
1.4.2024 | Petr Miler
S ohledem na smýšlení celé automobilky je to pozoruhodný stav i pozoruhodný postoj, ale nakonec můžeme být jen rádi. Konkurenti Fordu stejné pole vyklidili a modrý ovál si teď zjevně užívá toho, že nic jiného než Mustang ve stejné třídě s osmiválcem nekoupíte.
Sám Ford před třemi roky fakticky vyhlásil válku svým nejpopulárnějším spalovacím modelům a v čistce mezi nimi pokračuje s pozoruhodnou vervou. S Mondeem je amen, s Fiestou je amen a za Focusem se zavře voda za nějakých 8 měsíců. Uvážíme-li, čím byla Fiesta a čím je Focus, bylo by na místě očekávat, že takový Mustang, tedy sportovní kupé s výkonnými, nejtypičtěji osmiválcovými motory, bude dávno „dead”, popř. bude z něj aspoň bude tříválcový hybrid s emisemi CO2 fiktivně se blížícím nule. Realita je ale jiná.
Nová generace vozu nedávno dorazila s dokonale tradičním pojetím včetně motoru V8 a prodává se také v Evropě, dokonce i u nás. S cenou od 1 591 900 Kč nejde o vyloženě levné zboží, ale v době, kdy základní Škoda Kodiaq 2,0 TDI 4x4 stojí 1 170 000 Kč, není ani drahý. Je to zaručeně jediné takto dostupné auto s motorem V8, přičemž v USA si jej pořád dovolíme označit za lidové - tam 'Stang začíná na 30 920 USD s čtyřválcem a 41 960 USD s osmiválcem. To je 725 tisíc Kč za verzi EcoBoost a 983 tisíc korun za variantu GT. To je zlatá Praha na kolech, na rok 2024 jde o fantastické nabídky.
S ohledem na výše zmíněné postoje Fordu by člověk čekal, že tohle auto existuje omylem a zaručeně naposledy dožívá na vypůjčený čas, realita je ale jiná. Šéf Fordu Jim Farley je navzdory svým „zeleným tendencím” fanouškem Mustangu a šéf divize Blue Jeff Marentic, který má pod palcem jen spalovací vozy, v tom samozřejmě vidí obrovskou příležitost. Tradiční konkurence od Dodge i Chevroletu totiž skončila zcela nebo aspoň s motory V8 a pozornost všech příznivců amerických pony a muscle cars se logicky nemůže upnout k nikomu jinému.
„Je smutné, že konkurence odchází, ale pro nás je to výhoda,” řekl pragmaticky Marentic v rozhovoru pro CNBC s tím, že už proto bude automobilka s Mustangem i verzí GT alias V8 pokračovat, dokud to legálně půjde. „Pro lidi, kteří hledají skutečné americké sportovní auto, je Mustang k dispozici,” dodal. O jeho budoucnosti prý přemýšlí, zatím ale není na stole žádný odklon o tradic - roli elektromobilu zastává rozpačitý Mustang Mach-E, hybridní provedení zatím nedorazilo a nezdá se, že by dorazit mělo.
Poptávka navíc zůstává stabilní. I když klesá zájem o tradiční karosářské verze aut, i když automobilky zákazníkům vnucují stále více menších a elektrifikovaných motorů se slovy, že si to lidé přejí, i když sportovní kupé zachází na úbytě, Mustang se od roku 2020 drží svého a jeho osmiválcová verze dokonce dominuje prodejům. V současnosti motor V8 volí plných 52 procent amerických zákazníků, nadpoloviční je jeho zastoupení i v Evropě, nakonec u nás se dnes ani nic jiného neprodává. A ani poptávka po verzích s pravostranným řízením ve Velké Británii, Austrálii nebo Japonsku prý nikam nemizí. A tak nikam nezmizí ani osmiválcový Mustang.
Ford je asi tou poslední automobilkou, od které bychom to čekali, osmiválce počítají své poslední dny i u drahých značek, které by je teoreticky mohly nabízet klidně donekonečna jako symbol prestiže. O to víc si toho ale musíme vážit. Takže pro jednou: Díky, Forde!












Nový Ford Mustang je pořád k dispozici s osmiválcem, a to dokonce i u nás. Také vrchol nabídky v provedení Dark Horse je tu k dispozici - za 1 871 900 Kč je to pořád snová nabídka. Foto: Ford
Zdroj: Ford
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejčtenější články
Německé automobilky nabízí zaměstnancům za „dobrovolný” odchod až 12 milionů korun, takové míry zoufalosti dosáhly
23.3.2025Lež o nulových emisích elektromobilů už vadí i Britům. Více jak čtvrtina lidí jí pořád věří, mladých víc než třetina
23.3.2025Převratné řešení Nissanu mělo zachránit spalovací motory, nakonec přes výhru v soutěži míří do propadliště dějin
23.3.2025Lamborghini po fatálním selhání dává ruce pryč od ostrého elektrického Hyundai: Nechci simulaci spalovacího auta, říká šéf
23.3.2025Fiasko Mercedesu s absurdní hybridizací ostrých modelů dostalo nový rozměr, tisícům aut selhává pohon
23.3.2025
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 15:51 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 12:19 - jerry
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB