Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche vážně pohřbí atmosféry, Caymanu zůstanou jen čtyřválcová turba
2.12.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Turbodmychadla suplujícího větší objem se dočká jak zcela nová Panamera, tak i faceliftované Porsche 911. Boxster a Cayman budou jen čtyřválcové.
Automobilka Porsche sice v poslední době neustále navyšuje prodeje, z toho ovšem má mnohem větší radost vedení značky než její tradiční klientela. Důvodem je fakt, že čím více exemplářů továrna vyexpeduje, tím větší postih od Evropské unie jí hrozí. Se sklonkem dekády totiž začnou platit nové emisní předpisy, které počítají s 95 gramy CO2 na kilometr. K této úrovni má však Zuffenhausen s výjimkou hybridních verzí modelů Cayenne a Panamera setsakra daleko, neboť i nejméně výkonný Boxster má papírovou spotřebu odpovídající emisím 180 g CO2 na km.
Z tohoto důvodu značka hodlá do budoucna osadit prakticky celé své porftolio přeplňovanými motory. O tomto kroku jsme v minulosti již informovali, dosud se ovšem zdálo, že postihnout má především řadu 911 či že u některých modelů bude alespoň dočasně představovat pouze alternativu k přežívajícím atmosféricky plněným jednotkám. Nové informace ovšem naznačují, že až na pár výjimek právě u legendárního sporťáku dojde k implementaci přeplňování ve všech případech, a to bez jakéhokoli pardonu směre k původním pohonným jednotkám. Příchod turbodmychadla tak můžeme čekat rovněž u malých sporťáků i velkých SUV.
V tomto směru ostatně již Porsche začalo vyvíjet první aktivity, neboť kupříkladu model Macan již s atmosférickou pohonnou jednotkou nekoupíte. Na autosalonu v Los Angeles pak byl pro změnu představen Cayenne GTS, který předchozí 4,8litrový osmiválec vyměnil za 3,6litrový šestiválec twin-turbo. Navzdory menšímu objemu přitom nabízí vyšší výkon, se kterým jde ruku v ruce nižší spotřeba resp. požadované emise CO2.
Stejný pokles objemu, jenž bude kompenzován přeplňováním, můžeme čekat také v případě Porsche Panamera, dojít k němu však má až s příchodem nové generace. Již příští rok však bude na autosalonu ve Frankfurtu odhalen facelift sporťáku 911, kdy základní Carrera zřejmě dostane 2,7litrový agregát naladěný na nějakých 408 koní.
O stupeň výše pak zamíří Carrera S, která rovněž počítá s downsizingem, 3,8litrový šestiválec by se však měl změnit na 3,4litrový. Výkon by přitom měl narůst až za hranici 500 koní, čímž by bylo ohroženo i stávající Turbo v základní konfiguraci. To zůstane na stejném objemu jako dosud, výkon by ovšem měl narůst až na přibližně 600 koní.
Oproti předchozím zvěstem by pod kapotu modelu 911 neměl zamířit právě vyvíjený dvoulitrový čtyřválec, jenž je určen pro Porsche Boxster a Cayman. Tyto dva modely by s daným agregátem měly vyrukovat v roce 2016, přičemž snížení objemu nemáme čekat jen u základní verze, ale také u varianty S, která dostane 2,5litrový čtyřválec. Šestiválce tak u tohoto modelu jediným momentem zcela skončí - představa, že současný Cayman S tak zůstane vynikající řidičskou volbou ještě po řadu dalších let tak dostává vážné trhliny.
Tím se dostáváme na konec naší zprávy. I přes veškeré výše zmíněné kroky vyvolávající chmury ale máme alespoň trochu uklidňující zprávu - Porsche prozatím atmosférické jednotky ponechá v nabídce modelů GT3 a GT3 RS. Je ale otázkou, do jaké míry je to spásou, když GT3 už všechny nadšené řidiče stihla odradit povinným automatem, třebaže naděje na spásu alespoň u verze RS stále existuje...
Facelift Porsche 911 bude sice vizuálně jen evoluční, pod kapotou se ovšem odehraje skutečná revoluce. Atmosférické pohonné jednotky totiž nahradí přeplňované agregáty
Zdroje: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva