Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche řadí zpátečku, ručně. Nabídne ostrou verzi 911 s manuálem
4.6.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nový model by měl posloužit jako mezistupeň mezi verzemi RS a standardní nabídkou. Nezaměří se na okruhy, nýbrž na propojení člověka a stroje.
V poslední době je to především BMW, kterému takřka v každém druhém článku vytýkáme, že se příliš vzdálilo od svých tradic. Mnichovská automobilka ale v tomto ohledu není jediným takovým výrobcem, neboť na své kořeny velkou měrou zapomíná i takové Porsche. A přestože nás výrobce ze Zuffenhausenu velmi často přesvědčuje, že tomu tak rozhodně není, pohled na stávající nabídku mluví za vše. Máme tu SUV, diesely, hybridy, automaty, turbodmychadla či elektrické posilovače řízení, tedy prvky, které jen sotva souvisí s přímou interakcí člověka a stroje, na které si Ferdinand Porsche zakládal.
Tohoto faktu si je Porsche navzdory veškerému svému ujišťování zjevně vědomo. A proto chystá zcela nový model, který by se měl zaměřit pouze na čistokrevnou zábavu. Nepůjde tedy ve stopách verzí RS, které jsou zaměřeny na okruhové ježdění, a zároveň nebude tak komfortní jako standardní modely určené ke každodennímu použití. Místo toho by novinka měla posloužit jakožto můstek mezi těmito dvěma světy, které jsou od sebe aktuálně dosti vzdáleny.
Ačkoliv tedy mantinely jsou jasně dané, mnoho konkrétního o novém modelu nevíme. Tedy stran možná toho nejdůležitějšího faktu. Vůz by totiž měl dostat manuál, díky čemuž půjde o vůbec prvního člena řady GT od roku 2011, který bude ručně řazenou převodovkou vybaven. Již díky tomu je jasně patrné, že důraz při vývoji bude kladen na maximální zapojení řidiče do hry. A to navzdory faktu, že návrat hydraulického posilovače řízení se konat nebude.
Vyjma přímočaré mechaniky se novinka bude pyšnit také „oholenou“ aerodynamikou. Jinými slovy, zapomenout můžeme na veškerá křídla či spoilery, místo toho dorazí útlá karoserie základního Porsche 911. Pomalu by se tedy mohlo zdát, že půjde o běžnou Carreru 2, vůči ní však bude chystaný model osazen užšími a méně přilnavými pneumatikami a specifickým naladěním podvozku, který počítá s „přátelsky“ nastaveným limitem.
S těmito modifikacemi by mohla být spojena i nižší hmotnost, díky které by vykouzlení mocných, ale zároveň i plně kontrolovatelných powerslidů nemusel být problém. Z toho důvodu by nás asi nemělo překvapit, že chystaný model nedostane do vínku přeplňovaný motor, který je určen faceliftovanému Porsche 911. Místo toho zůstane zachována 3,8litrová atmosféra, a to i přesto, že na řidiče zaměřený model nedorazí dříve než příští rok.
Tím bychom náš report mohli uzavřít, poslední zmínku tak můžeme věnovat názvu. Ten je sice zatím neznámý, mimo hru je však jak nedávno zaregistrované označení GT5, tak i Club Sport, který je příliš spojen s okruhovým využitím. A jak jsme si již řekli, na tuto disciplínu se novinka rozhodně nezaměří.
Nová verze Porsche 911 se má vrátit ke kořenům. Dostane proto karoserii bez aerodynamických doplňků, manuál, atmosférický motor a specificky naladěný podvozek
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
27.12.2024 - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
26.12.2024 - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Martin: Jak ho změnil účet v nočním klubu včera 11:00
- Lewis Hamilton zachraňující projekt KTM MotoGP? Pit Beirer potvrdil rozhovory! 27.12.2024
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
Nejnovější články
- Dodge překvapil. Nový Charger nabídne i v Evropě, dokonce v provedení, které původně ani nemělo existovat
včera - K mání je úplně poslední vyrobená Škoda s motorem vzadu, vzácný Rapid 135 RiC. Na svou výjimečnost stojí pakatel
včera - Šéf německého Jaguaru řekl, jak drahá budou auta značky po chystané revoluci, vše najednou působí ještě fantaskněji
včera - Muž po 40 letech tvrdé práce prodal svou firmu. Hned druhý den si koupil Ferrari, o kterém vždy snil
včera - Lada po 30 letech skutečně představí úplně nové SUV, nástupce legendární Nivy zamíří na vrchol nabídky
včera
Živá témata na fóru
- WAZE 12.28. 20:07 - GeneHawkins
- BMW Divize 12.28. 18:08 - jerry
- Policejní kontroly a měření 12.28. 15:43 - řidičBOB
- Cena výměny EGR ventilu 12.27. 15:39 - Pietro78
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.27. 15:03 - řidičBOB
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.