Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche přiznalo chybu, příští GT3 dorazí opět i s manuální převodovkou
30.10.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německá automobilka uznala, že svým přístupem zklamala puristy. Právě pro ně vyvíjí nový model 911 R. A zároveň jim s novou generací umožní dvojí volbu.
Prakticky od chvíle, kdy bylo jasné, že nové Porsche 911 GT3 nedostane manuální převodovku, je za tuto volbu automobilka ze Zuffenhausenu všeobecně kritizována. Jistě, s automatem PDK je německé kupé rychlejší, neboť ten řadí způsobem, k němuž se běžný řidič nedokáže přiblížit. Nicméně zároveň stojí i za jistou ztrátou interakce mezi vámi a strojem. A zrovna tento prvek je u vrcholného modelu značky jedním ze zásadních, nehledě na fakt, že Porsche Doppelkupplungsgetriebe zvyšuje hmotnost vozu o nějakých pětadvacet kilogramů.
Ačkoliv tedy automobilka svým rozhodnutím získala řadu nových zákazníků, zároveň o nemalé množství přišla. A právě pro tuto skupinku puristů je nyní připravena limitovaná edice 911 R, která bude osazena pohonným ústrojím z GT3, nicméně doplněným manuální převodovkou. Tím ovšem snaha o nápravu reputace jen začne, neboť příští generace vrcholných verzí ze Zuffenhausenu již bude k dispozici nejen s automatickou, ale rovněž s ručně řazenou převodovkou.
„GT3 je plná systémů, které dávají smysl na okruhu, ale puristé mohou cosi postrádat,“ dodává k zásadnímu omylu značky Andreas Preuninger, šéf programu GT. A proto okamžitě zmiňuje, že „naším dlouhodobým cílem je, aby si zákazníci mohli vybírat ze dvou variant“. Je tedy více než jisté, že manuál se vrátí. Poněkud nečekaně však půjde o šestistupňovou převodovku, nikoliv sedmistupňovou, která je dostupná v případě standardních modelů značky.
Důvod tohoto odklonu nejspíše tkví ve zpřevodování. Ostatně i onen automat PDK má v rámci přepnutí do sportovního režimu pouze šest rychlostní namísto sedmi. Kromě toho méně komplikovaná skříň bude spojena s ještě nižší hmotností, což je fakt, který se u Porsche GT3 počítá dvojnásob. Zda přitom stejný postup užije značka také u absolutního vrcholu RS, to zatím není jisté. Nicméně by bylo vskutku nelogické, kdyby se tak nestalo.
Stávající Porsche 911 GT3 dostalo do vínku pouze automatickou převodovku PDK. V příští generaci hodlá značka tuto chybu napravit
Zdroj: Car and Driver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejnovější články
- Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 5 minutami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před hodinou - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.31. 20:51 - Truck Daškam
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus