Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche Panamera S Hybrid: 380 koní a spotřeba 6,8 l
16.2.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Předpokládané se stalo skutkem. Dosud tajemnou hybridní novinkou Porsche pro Ženevu bude Panamera S Hybrid. Přečtěte si, s čím přichází.
Teprve před pár dny jsme vám informovali o záměru Porsche představit v Ženevě nový hybridní model. Tehdy byla ještě automobilka tajemná, naší pozornosti ale neuniklo, že krom dnes již prodávaného Cayennu Hybrid byla v minulosti řeč pouze o podobně koncipované Panameře. Nyní o tom nemusíme dále spekulovat - Panamera S Hybrid, jak zní celé jméno novinky, již není tajemstvím a známe hned i její českou cenu. Ale nepředbíhejme.
Hybridní Panamera totiž rozšíří nabídku Porsche až v červnu letošního roku, kdy doplní řadu modelů honosících se označením Porsche Inteligent Performance. Podle výrobce vůz instalací hybridního pohonu neztratí nic na své sportovnosti, o což se má zasloužit hlavně vysoký výkon pohonné soustavy. Ta je podle očekávání totožná s řešením instalovaným v již zmíněném Cayenne S Hybrid a sestává tedy z kompresorem přeplňovaného zážehového šestiválce 3,0 s výkonem 245 kW (333 k) a elektromotoru o výkonu 34 kW (47 k).
Oba motory pohánějí vůz společně, ale jsou schopné jej uvádět do pohybu také samostatně. Elektromotor se při zpomalování nebo brzdění přepíná do režimu generátoru a plní také funkci startéru. Mezi spalovacím motorem a elektromotorem je umístěná elektronicky ovládaná spojka, jež dokáže oba motory od sebe odpojit a spolu s elektromotorem tvoří hlavní hybridní modul hnacího ústrojí. Elektromotor je umístěný mezi zážehový motor a převodovku a je spojen s nikl-metal-hydridním (NiMh) akumulátorem, v němž se uchovává elektřina získaná rekuperací kinetické energie při brzdění a jízdě.
Celkový výkon takto koncipované soustavy činí 279 kW (380 k), což vozu ve spojení s osmistupňovým automatem Tiptronic S dodává více než dostatečnou dynamiku - z klidu na 100 km/h zrychlí během 6,0 sekundy a dosáhne nejvyšší rychlosti 270 km/h. Na čistě elektrický pohon tento hybrid ujede přibližně dva kilometry a umí dosáhnout rychlosti až 85 km/h.
Bez zajímavosti není, že hybridní systém Panamery nabízí možnost takzvaného plachtění. Při ustálené jízdě, kdy není potřeba vyššího výkonu, dochází k úplnému vypnutí spalovacího motoru. Zkrátka jako byste vypnuli motor za jízdy a přitom mohli vůz plně ovládat, o vše potřebné se v tu chvíli postará elektřina. Je to zkrátka takový systém start/stop i pro jízdu, nikoli jen pro stání. Sluší se dodat, že takto „plachtit“ může Panamera S Hybrid až do rychlosti 165 km/h.
I přes zajímavé dynamické schopnosti nabízí hybridní Panamera nízkou normovanou spotřebu. V kombinovaném má spotřebovat jen 6,8 l benzinu na 100 km, ovšem jen s příplatkovými pneumatikám Michelin se sníženým valivým odporem. V kombinaci se standardními pneumatikami činí papírová spotřeba paliva 7,1 l benzinu na 100 km. Jaká bude ta skutečná, to zjistíme až později.
Po stránce výbavy Panamera S Hybrid překonává i své konvenční osmiválcové sourozence. Hybridní provedení disponuje například vzduchovým odpružením doplněným adaptivními tlumiči s funkcí PASM, řízením Servotronic a například i zadním stěračem. Novinka je po vzoru hybridního Cayennu vybavena též několika informačními displeji, které řidiče informují o specifických funkcích pro hybridní hnací systémy.
Vůz se poprvé představí veřejnosti za čtrnáct dní v Ženevě, k nám se ale dostane až během léta. Základní cena modelu pro český trh byla stanovena na 2 663 000 Kč včetně DPH.
Porsche Panamera S Hybrid 2011
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 10 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 4 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 5 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 7 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 8 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva