Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche Panamera GTS oficiálně: atmosféricky naplno
17.11.2011 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Přesně dle předpokladů jsme se v Los Angeles dočkali další modifikace Porsche Panamera. Verze GTS spojuje atmosférický V8 s tváří modelu Turbo.
Existuje takové rčení. Když něco vypadá jako kachna, chodí jako kachna a ozývá se jako kachna, asi to bude kachna. Jenže nejnovější přírůstek rodiny Panamer si z nás tak trochu tropí žerty. Vypadá jako Panamera Turbo, má brzdy jako Panamera Turbo, dokonce i podvozek má jako Panamera Turbo, ale jak už asi tušíte, Panamera Turbo to není. Říká si Panamera GTS a kráčí ve stopách 911 997 GTS a Cayenne GTS. Tato zkratka vždy označuje tu nejsilnější variantu poháněnou atmosférickým motorem. Její místo v nabídce bývá mezi modely S/4S a Turbo a nejinak je to právě u Panamery.
Pod přední kapotou verze GTS se nachází atmosféricky plněný benzínový osmiválec o objemu 4,8 l, jehož výkon vrcholí na 430 k při 6 700 1/min a maximum točivého momentu je 520 N.m při 3 500 1/min. Na ten navazuje dvouspojkový sedmistupňový automat PDK a pohon všech kol s elektronicky řízeným mezinápravovým diferenciálem a vektorováním přenosu točivého momentu na zadní kola (systém Porsche Torque Vectoring). Na 100 km/h to zvládne za 4,4 s, Passatům PČR půjde ujíždět rychlostí až 286 km/h.
Standardně je GTS vybaveno vzduchovým podvozkem s nastavitelnou výškou a aktivními prvky systému PASM, v základním nastavení Normal sedí vůz o 10 mm níže než Panamera S. Připlácet netřeba ani za paket Sport Chrono Plus, jenž přepnutím do módů Sport a Sport Plus umožňuje dále snížit světlou výšku a přitvrdit tlumiče a pružiny a současně aktivuje systém jménem Sound Symposer. O co jde?
Každý fanda pořádného svezení ví, že auto má mít zvuk nejen venku, ale také uvnitř. Na druhou stranu, nejedná-li se o auto typu 911 GT3 RS 4.0, výrazný zvuk může při každodenních jízdách obtěžovat. To řeší zmíněný Sound Symposer, který Panamera GTS podědila od nové 911. Ten je založen na zvukovém tunelu napojeném na membránu umístěnou na sacím traktu mezi filtrem a klapkou. Ta zachycuje a přenáší vysoké frekvence mechanických zvuků spolu s nízkými tóny produkovanými samotným sáním. Tunel je doplněn laditelným Helmholtzovým rezonátorem, který se na jedné straně stará o rezonanční zesílení chtěných frekvencí a na druhé straně potlačuje harmonické složky vyšších řádů, které vznikají při specifických otáčkách. Tato celá soustava ústí do A sloupků, které se starají o vyzáření přenesené akustické energie. Sofistikované, viďte. Nemohu se ale zbavit dojmu, komplikovanost vytváření podobné umělé atmosféry uvnitř auta již překročila únosnou mez.
Kromě této speciality už GTS nemá čím překvapit. Interiér je čalouněn kombinací kůže a Alcantary v několika odstínech. Nechybí ani monitor podélného a příčného zrychlení, to v případě, že se rozhodnete opravu vyzkoušet všech schopností této Panamery.
Vůz by se měl dostat do prodejů v únoru roku 2012, základní cena by se měla pohybovat okolo 2,75 milionu Kč.













































Porsche Panamera GTS
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejnovější články
Řešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před hodinouPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 2 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 4 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 5 hodinamiVW se dál snaží odrazit ode dna a získat zpět ztracené zákazníky, začal prodávat inovovaný hybridní Passat jen za 650 tisíc
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 14:41 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 12:19 - jerry
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB