Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche Panamera 4 E-Hybrid je venku. O spotřebě lže, o dynamice snad ne
9.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Další varianta nové Panamery nabídne 330+136 koní a baterie o kapacitě 14,1 kWh. Stovku dá za 4,6 s, 50 km pak čistě na elektřinu.
Měření spotřeby paliva aut v rámci cyklu NEDC a způsoby, kterými lze výsledky manipulovat, dnes už asi nemá smysl komentovat. K realitě mají daleko všechny, nejvíce se ji ale vzdalují v případě hybridů a vozů s malými motory. V prvním případě je důvod jasný - metodika měření průměruje naměřenou spotřebu benzinu či nafty v elektrickém a „spalovacím” módu přičemž elektřinu považuje pokaždé za nic. Výsledkem jsou tak hodnoty, které na papíře udiví a možná vás i zaplaví touhou po vlastnictví takového vozu, nicméně v reálu přichází zklamání.
Tento mustr využívá i Porsche, které aktuálně představilo novou hybridní verzi modelu Panamera zvanou 4 E-Hybrid. Pod její kapotou se ukrývá 2,9litrový šestiválec biturbo, který dává 330 koní a 450 Nm. K tomu se přidává elektromotor, jenž produkuje dalších 136 koní a 400 Nm. Na rozdíl od předchůdce, kde se elektromotor zapojoval až po sešlápnutí plynu na 80 %, zde pracuje stále.
Oproti minulé generaci se změnila také převodovka, namísto konvenčního automatu s konvertorem točivého momentu zde máme novou dvouspojkovou osmistupňovou skříň PDK. Dále pak technici z Weissachu zvýšili kapacitu vodou chlazených lithium-iontových baterií z 9,4 na 14,1 kWh, bez nutnosti navyšování hmotnosti. Kromě toho můžeme zmínit ještě příplatkové 7,2 kW rychlodobíjení, které zkracuje dobu dobíjení z 5,8 hodin na 3,6 hodiny.
Mechaniku tedy máme probranou, přejít můžeme k jízdní dynamice a proklamované nereálné spotřebě. Ta činí pouhých 2,5 l/100 km dle cyklu NEDC (data pro Ameriku, jež více odpovídají realitě, byť jsou taktéž částečně zkreslená, zatím nejsou k dispozici), což výrazně ovlivňuje schopnost urazit až 50 kilometrů čistě na elektřinu. Že s takovou spotřebou dlouhodobě jezdit nepůjde a že by bylo vhodné zmínit i spotřebu elektrické energie, netřeba dodávat. Maximálka na elektriku činí 140 km/h, při zapojení obou agregátů pak 278 km/h, zatímco stovku dáte za 4,6 sekundy. To už by pravda být mohla, tedy dokud vám nedojde „šťáva” v akumulátorech.
Dále můžeme zmínit, že Panamera 4 E-Hybrid dostala čtyři řidičské režimy E-Power, Hybrid Auto, E-Hold a E-Charge. Po nastartování je vůz vždy v prvním zmíněném, v případě posledního pak šestiválcový motor produkuje více výkonu, než je nutné pro samotnou jízdu, aby docházelo k dobíjení baterií. Mimo to je možné počítat ještě s módy Sport a Sport Plus, kdy právě ve druhém zmíněném můžete dosáhnout nejvyšší rychlosti 278 km/h.
Hybridní provedení již ve standardu nabízí paket Sport Chrono, navíc vůči klasickým benzinovým či dieselovým variantám došlo k lehkému přepracování, respektive doplnění polodigitálního přístrojového štítu. Ve finále pak jen zmíníme živý debut v Paříži a začátek prodeje v dubnu příštího roku. Cena pro německý trh přitom byla stanovena na 100 553 Eur (cca 2 717 000 Kč).
Zvenčí se Porsche Panamera 4 E-Hybrid liší od zbytku nabídky jinými koncovkami výfuku či zeleně podbarvenými nápisy...
...zásadní rozdíly ovšem nenajdete ani uvnitř. Vše podstatné je pod kapotou
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera (3) - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 (4) - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025 (3)
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejnovější články
- Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
před 11 hodinami - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera (3) - Fiat chce vrátit do hry možná nejlepší a určitě nejdrsnější Pandu, dojíždí ale na následky svých předchozích chyb
včera - Také Mercedes žaluje EU kvůli clům na auta Číny, ač z Číny žádné své vozy do Evropy nedováží
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva