Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche Panamera 2017 v modré nejlépe ukazuje, co čekat od nové generace
5.4.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Druhá generace čtyřdvířka ze Zuffenhausenu již nepůsobí tak otyle. Má zkosenější záď i nižší čelní kapotu, pod kterou se má objevit přes 600 koní.
O nové generaci Porsche Panamera se dnes nezmiňujeme poprvé. V průběhu posledního takřka roku jsme měli hned několik příležitostí shlédnout tvary, které by měly být pohlednější než dosud. Zejména v zadním partiích, kde stávající model působí poměrně zavalitě. Pokaždé však u toho byl černý lak, který v kombinaci s často nepříliš kvalitními fotoaparáty dokázal maskovat celou řadu linií. Mnozí tak namítali, že změn nakonec nebude tolik a že nová Panamera bude stejně odpudivá jako dosud.
Samozřejmě, pokud máte ke čtyřdvířku ze Zuffenhausenu již zakořeněný odmítavý vztah, pak vás asi nepřesvědčí ani nové fotky vozu oháknutého do modrého laku. Na nich je ale dobře patrné, že střešní linie se vzadu svažuje výrazněji než dosud. Na to navazuje zkosenější záď s odlišně tvarovanými světly, aktivní spoiler nebo difuzor rámovaný po každé straně dvěma koncovkami výfuku. Výsledný efekt je mnohem více „kupátkoidní“ a do značné míry připomíná Porsche 911, což je evidentní ve chvíli, kdy si zakryjete přední část vozu.
Změny se ovšem odehrály také v rámci čelní partií, kde máme tu čest s delší a níže položenou kapotou motoru. Odlišné jsou také světlomety, které mají počítat s nejnovějším vývojem LEDek, samotný nárazník pak nabízí více agrese. K tomu všemu pak u sériového provedení zcela jistě přibude i jiný vzhled litých kol a osvěžení se dočká také paleta barev. Tím ale vnější designový přerod nejspíše skončí, základní kontury tak zůstanou zachovány a novou Panameru bude nadále možné jasně identifikovat.
Od vzhledu se můžeme přesunout k technice, kde základem je nová platforma MSB sázející hlavně na hliník. Díky tomu by celková hmotnost měla poklesnout pod dvě tuny, což v kombinaci s novými motory povede ke zlepšení jízdní dynamiky i spotřeby. Pod kapotou se objeví jen přeplňované šestiválce a osmiválce, dorazit má také plug-in hybrid. Nejočekávanější verzí ale nejspíše bude čtyřlitr V8 osazený elektrickým kompresorem. Tato jednotka by totiž mohla produkovat přes 600 koní.
Více se dozvíme v řádu měsíců, přičemž s ohledem na označení novinky jakožto modelového roku 2017 můžeme počítat se slavnostním debutem ve druhé polovině letošního roku. Tedy nejspíše v Paříži nebo ještě později v Los Angeles. Prodej by pak měl odstartovat ještě před Vánoci.
Několik fotografií lehce maskované nové Panamery přikládáme, další si můžete prohlédnout v kompletní galerii na Auto Evolution.



Nové Porsche Panamera nafocené v modrém laku dává jasně najevo pohlednější tvary, pod kapotou pak má nabídnout i více než 600 koní
Zdroj: Auto Evolution
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 2 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Už ani jiní výrobci aut nechtějí s Audi mít nic společného, tento raději přejde na své vlastní motory
22.3.2025„Bojovníci proti Tesle” svým vandalismem automobilce ve skutečnosti pomáhají, její situace ostatně nebude tak zlá
22.3.2025A pak že nevydrží: Jediné kdy prodávané menší auto s dieselovým V8 je k mání po najetí 625 tisíc km. To jsme ještě neviděli
22.3.2025Nejlevnější auto světa se pořád prodává. Vypadá všelijak, ale co byste chtěli za 67 tisíc?
22.3.2025Zákazníci ukazují záda dalšímu drzému nápadu automobilek, naprostá většina lidí obchází placení za už koupená auta
22.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva