Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche Panamera 2013: unikly fotky i detaily k faceliftu Panamery
2.4.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(doplněno, + video) Menší než očekávané kosmetické změny doprovází downsizing a doplnění nabídky o plug-in-hybrid s nereálnou spotřebou.
Doplněno 3.4.: Včerejší předčasný únik fotografií a informací k jsme aktualizovali o další zejména technické podrobnosti a dokonce i ceny. Uniklá sada fotografií byla kompletní, více ale ukáže rovněž přidané oficiální video.
Porsche Panamera je nesporně výborné auto svého druhu. Pokud ji ale někdo něco oprávněně vyčítal, byl to poněkud otylý vzhled a až přílišné ústupky z původně avizovaných sportovních kvalit. Poněkud rozpačitá verze Diesel či racionálně těžko ospravedlnitelné provedení Hybrid jsou s ne zcela okouzlujícím vzhledem také jedněmi z důvodů, že si Panamera vysloužila image auta pro důchodce. To Porsche nutně vadit nemusí, imponující cílová skupina to ale zrovna není.
I proto se dlouho mluvilo o tom, že letošní facelift dodá vozu podstatně atraktivnější tvář i modernější techniku. Jak tyto spekulace nakonec dopadly, jsme zjistili už včera díky nepozornosti redakce britského Autocaru, skrze kterou se dostaly ven první fotky a podrobnosti k Panameře 2013. Ty naznačily, že na velké změny designu nedošlo a technika je spíše módnější než modernější, tisková zpráva nicméně odhalila další důležitý detail, který jsme si včera nevšimli, o tom ale až za chvíli.
Vzhledové modifikace se podle očekávání dotkly hlavně přídě a zádě, když pozměnily přední nárazník, hlavní světla a totéž vzadu. Zejména na přídi jsou úpravy velmi mírné a víceméně jen přehazují známé prvky na trochu jiná místa, vzadu už je jich více. Ani výrazně přestylizovaný nárazník pokoušející se odlehčit záď výraznějším tvarovým oddělením spodní části, přesunem místa pro umístění registrační značky a zvětšením nelakované plochy ale nedovede zbavit diváka dojmu, že je tohle auto poněkud těžké na zadek. Třeba to uvidíte jinak, ale podle nás se výsledný dojem změnil jen minimálně, pro více švihu by Panamera potřebovala více zásahů.
Fotky interiéru neukazují na první pohled žádné velké změny, jsou na nich vidět jen dílčí partie prostoru pro cestující vpředu a jinak jen ten pro cestující vzadu, což ale není samoúčelné. Porsche totiž v Číně představí nejen Panameru s novým make-upem, ale rovněž prodlouženou variantu Executive v provedení Turbo a 4S, která má o 150 mm delší rozvor a tudíž i více prostoru pro pasažéry vzadu. Na včerejší (dnes už víme, že kompletní) sadě záběrů nám tento detail unikl, u stříbrného modelu je ale jasně vidět jiný poměr délky předních a zadních dveří. Předpokládáme, že Porsche kromě přídavku místa pro kolena přihodí navíc i nějakou tu výbavu, ve sdělení však zatím uvádí pouze pneumatické odpružení jako součást standardu.
Modifikace techniky jsou poněkud širšího rázu. Tou největší je doplnění nabídky o dobíjecí Panameru S E-Hybrid, poháněnou přeplňovaným třílitrovým šestiválcem s objemem 3,0 litru a elektromotoru s výkonem 70 kW (95 koní), což je více než dvojnásobek ve srovnání s předchozím elektromotorem. Zvětšil se rovněž paket lithium-iontových akumulátorů, tudíž logicky narostla i jeho kapacita z 1,7 na 9,4 kWh (ekvivalent přibližně 3,6 litru benzínu). Podle Porsche to stačí na dojezd - v závislosti od podmínek - 18 až 36 kilometrů, což se nám jeví jako poměrně realistický odhad. Čemu naopak rozhodně věřit nelze, je kombinovaná spotřeba ve výši 3,1 litru benzinu na 100 km, které bylo dosaženo amperovskými europočty nekonvenujícími s realitou.
Celkový výkon soustavy plug-in hybridu činí 416 koní, zpracovávaných osmistupňovou automatickou převodovkou, nejvyšší točivý moment automobilka neuvádí. Panameře to má postačit k akceleraci na stovku za 5,5 sekundy a nejvyšší rychlosti až 270 km/h, přičemž v čistě elektrickém režimu by měl být vůz schopen rozjet se na 135 km/h.
Druhou novinkou je výměna pohonné jednotky pod kapotou Panamery S. Ta se dočká třílitrového šestiválce přeplňovaného dvojicí turbodmychadel (nikoli kompresoru), výkonem až 420 koní (+ 20 k) a maximálním točivým momentem 520 newtonmetrů (+ 20 Nm), který se proti dosavadnímu osmiválci až o 18 procent nižší spotřebou paliva. Skutečné parametry, jak už to u podobných aut chodívá, budou v případě provozní efektivity pravděpodobně odlišné, to ale zjistíme až po svezení.
Než Porsche představí novou generaci Panamery dočkají se zákazníci také výkonnější naftové jednotky. Ta současná nabízí 250 koní a 550 newtonmetrů, počátkem příštího roku se však mezi předními koly zabydlí nový naftový agregát s výkonem rovných 300 koní. Porsche jiné detaily neuvádí, předpokládá se ale, že se opět bude jednat o třílitrový šestiválec. Novinkou roku 2014 má být rovněž Panamera Turbo S a prodloužená Panamera Turbo S Executive a jelikož esko není v portfoliu žádnou novinkou, je dost možné, že konstruktéři zvýší jeho současný výkon 550 koní.
Ačkoli faceliftovaná Panamera bude představena již ve druhé polovině dubna, na evropský trh se dostane až v červenci. Ceny doporučené pro německý trh začínají na částce necelých 82 tisíc Eur za verzi Diesel a necelých 83 300 Eur za základní model s atmosférickým třílitrem. Za Panameru S E-Hybrid bude automobilka požadovat 110 400 Eur, Turbo bude k mání za 146 tisíc a příplatek za prodlouženou variantu Turbo Executive činí 17 374 Eur, v přepočtu 450 tisíc korun.
Toto je faceliftované Porsche Panamera pro rok 2013. Vizuálně se nezměnilo tolik, jak se očekávalo
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera (3) - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 (4) - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025 (3)
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejnovější články
- Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
před 10 hodinami - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
před 11 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera (3) - Fiat chce vrátit do hry možná nejlepší a určitě nejdrsnější Pandu, dojíždí ale na následky svých předchozích chyb
včera - Také Mercedes žaluje EU kvůli clům na auta Číny, ač z Číny žádné své vozy do Evropy nedováží
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.31. 20:51 - Truck Daškam
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus