Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche Pajun: konkurent BMW 5 je dál ve hře, dorazit má na kratší platformě MSB
16.1.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německá značka chce své portfolio stoprocentně dále rozšiřovat, momentálně je však naprosto vytížena novým modelem Macan.
Již v několika článcích jsme naznačili, že začátek nového roku je vždy o bilanci toho uplynulého, zvláště, pokud přijde řeč na prodeje nových automobilů. Dnes jsme se tak mohli podívat na evropské registrace, které mnoho pozitiv nepřinesly. Tedy alespoň pro některé trhy či značky. Porsche však rozhodně není takovým výrobcem, neboť loni poprvé ve své historii dodalo zákazníkům více než 162 000 exemplářů. Německá automobilka je tak na nejlepší cestě ke splnění svého plánu, který počítá s 200 tisíci registracemi ročně.
Ačkoliv by přitom Porsche chtělo danou metu překročit až v roce 2015, s příchodem modelu Macan se toho možná dočká již letos. Menšího SUV by se totiž mělo prodávat zhruba 50 000 exemplářů ročně. Tento odhad by ale mohl být značně podhodnocený, neboť když se podíváme na bilanci dosavadních prodejů, pak každým druhým vyexpedovaným modelem byl Cayenne (přes 84 000 kusů).
Je tu ovšem i ta možnost, že jedno SUV ukradne zákazníky tomu druhému, kvůli čemuž by plán značky krachnul. Není proto divu, že šéf značky Matthias Muller se již porozhlíží po dalším možném rozšíření portfolia. A tím by se mohl stát menší sedan, který by se v hierarchii značky zařadil pod nikterak extrémně prodávanou Panameru (loni bylo registrováno cca 30 tisíc kusů, tedy stejně jako Porsche 911).
Celá věc má ale samozřejmě jeden háček, a tou jsou výrobní kapacity. Muller totiž dodává, že značka si prošla opravdu náročným obdobím, aby vůbec mohla s modelem Macan vstoupit do nového teritoria. „Nešlo jen o to vyvinout samotné auto, ale také připravit továrnu na dvojnásobnou produkci a postavit novou lakovnu a lisovnu,“ svěřuje se s detaily šéf Porsche.
Nyní tak prý budeme muset čekat, jak se celá situace vyvrbí. Německá automobilka má totiž jen jedny finance, které vícekrát utratit nemůže. „Myšlenek máme spoustu, ale realizovat můžeme jen jednu, druhou, třetí nebo čtvrtou,“ dodává vysvětlení k celé záležitosti Muller. Momentálně je tak velmi sporné, zda malý sedan vznikne, ve hře ale rozhodně je.
Pokud se automobilka v jeho případě rozhodně kladně, pak by projekt s kódovým označením Pajun (Panamera Junior) měl být postaven na platformě MSB, která bude podepírat také novou generaci mohutnějšího čtyřdveřového sourozence. Stoprocentně však bude muset být zkrácena.
Oproti tomu volba mezi pohonem zadních a všech čtyř kol by naopak měla být zachována, stejně jako budou oba vozy sdílet shodné designové elementy. V rámci motorů ale již novinka půjde pro změnu navštívit sklady Porsche Macan. Napřed ale musí dostat ono požehnání.
O dalším sedanu značky Porsche se začalo mluvit již v roce 2011. Takhle si jej předloni představoval náš starý známý Theophilus Chin
Zdroje: Autocar, Theophilus Chin
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejčtenější články
- Číňané dokončují nejdelší dálniční tunel světa, monstrózní stavba mizí v horském masivu na dlouhých 22 km
1.1.2025 - Jeden z největších držáků moderních aut nezabije jako ojetinu skoro nic, prvních 100 tisíc km je pro něj jen rozcvička
1.1.2025 - Tesla Cybertruck explodovala před Trumpovým hotelem a zabila nejméně jednoho člověka, Musk nikdy nic takového neviděl
2.1.2025 - Takhle obrovské pokuty od EU za emise CO2 mohou automobilky čekat v roce 2025, jen u VW jde o stovky miliard
2.1.2025 - Ford si nechal patentovat nové řešení řízení, na kterém si vylámaly zuby Nissan i Tesla, pomoci jím může jen sám sobě
2.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva