Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche „Model S” nebude, Němci dají před elektřinou přednost hybridům
23.12.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Elektromobily neumí nabídnout sportovní svezení, vysvětlil šéf vývoje Porsche. Dává to smysl, ale nabízíte-li i SUV, elektroauto takovou pěstí na oko nebude.
Německá automobilka Porsche s největší pravděpodobností nepostaví konkurenta pro Teslu Model S, uvedl Wolfgang Hatz, šéf výzkumu a vývoje u Porsche. Čistě elektrická verze podle něj v současnosti není možná. Jsou to necelé dva měsíce, co se objevily zprávy o tom, že menší verze Panamery dostane kromě benzínových čtyř- a šestiválců také čistě elektrické pohonné ústrojí.
Podle nynějších Hatzových slov ale elektromobil nebude, přestože menší verze Panamery skutečně vznikne. Bude cílit na zákazníky vrcholových verzí aut typu BMW řady 5 či Audi A6. Důvody, proč Porsche čistě elektrickou verzi nepostaví, jsou ale hodné pozastavení: „Jsme firma vyrábějící sportovní auta, což s sebou přináší jistá očekávání.”
„Tesla je dobré auto, ale nemůžete s ním jet sportovně, aniž byste rychle spotřebovali energii z baterií či brzy přišli o výkon. Dokud tato technologie nenabídne řešení těchto problémů, nebudeme ani zvažovat vypuštění podobného auta do prodeje,” vysvětlil Hatz. Toto vysvětlení dává smysl, zejména víme-li, jak Tesla Model S dopadne na Severní smyčce Nürburgringu, přesto se ale pozastavme nad tvrzením, že Porsche vyrábí sportovní auta.
Samozřejmě, jedna z nejlepších, ale nejen ta. Modely Macan a Cayenne jsou také velmi dobrá auta ve svých třídách a znamenají pro automobilku obrovské zisky, ale nejsou to sportovní auta. V označení Sport Utility Vehicle je potřeba slovo Sport brát s rezervou - či například tak, že vás tyto vozy spolehlivě dovezou do místa, kde budete provozovat nějaký sport, anebo že na přívěsu umí táhnout skutečný sporťák.
Navíc je údajně v hledáčku vývojářů nejen ohromující zrychlení, které např. sedmisetkoňová Tesla Model S P85D zvládne, ale také výkony na německých dálnicích, kde vozy tohoto typu musí být schopné dlouhodobě jet vysokými rychlostmi. To zvládnou plug-in hybridy, a dost možná se menší Panamera objeví i v takovéto verzi, ale elektromobily s bateriemi nejsou schopné v rozumném čase přejet půlku Německa rychlostmi blízkými 200 kilometrům v hodině.
Hatzovo vysvětlení tedy je pochopitelné a věrohodné, přesto se však dá bez uzardění říci, že čistě elektrické auto by v nabídce Porsche zas takovou pěstí na oko nebylo. A pomohlo by firmě jednak splnit emisní limity roku 2020 a také by si nemusela od Tesly kupovat emisní kredity v USA. Také ale neumíme vyloučit možnost, že Hatz neříká celou pravdu z důvodů, které znají jen marketingoví šéfové Porsche. A vzhledem k tomu, že se dnes dozvídáme, že Porsche 718 zas tak mrtvé není jen pár dnů poté, co Porsche oznámilo konec vývoje tohoto modelu, těžko předpovídat budoucnost...
Menší verze Panamery, která by mohla designově vycházet z konceptu Panamera Sport Turismo (na obrázcích), nejspíš elektroverzi nedostane
Zdroje: Autocar, [https://transportevolved.com/2014/12/22/porsche-dismisses-rumors-electric-tesla-competitor/ Transport Evolved]
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva