Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche Macan 2014: o 130 kg lehčí než Q5, ceny mají startovat kolem milionu
8.7.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německý crossover dostane více hliníku i unikátní naladění. Zpočátku přitom bude k mání jen se šestiválci, z nichž ten vrcholný nabídne téměř 400 koní.
Minulý týden Porsche vyrobilo půlmiliontý exemplář svého SUV Cayenne a je tak naprosto jasné, který model z jeho aktuálního portfolia hraje prim z hlediska prodejů. To by se ovšem od příštího roku mělo změnit s crossoverem Macan. Německá novinka by totiž podle aktuálních předpokladů měla dosáhnout 75 000 registrací ročně namísto původně plánovaného odhadu, který počítal s prodeji nižšími o dvacet tisíc kusů. Cíl značky prodávat od roku 2018 minimálně 200 000 vozů během jediného roku tak dozajista nebude pouze naplněn, ale spíše překročen.
Vliv na tento výsledek by přitom podle značky neměl mít malý sedan, o němž se již nějaký ten čas hovoří. A to ze dvou důvodů. Porsche chce nejprve zjistit, jak si na trhu povede nové Maserati Ghibli, než dorazí se svým příspěvkem. Mnohem podstatnější ovšem je, že v okamžiku plného rozběhnutí výroby modelu Macan jednoduše nebude v továrně v Lipsku místo na další vůz. Pokud chce tedy Porsche růst i za vytyčené hranice, nezbývá nic jiného než výrazné rozšíření montážních linek.
To je ovšem hudba budoucnosti, a proto se vraťme zpět k letošní novince, která se představí na podzimním autosalonu v Los Angeles. Postavena bude na základech platformy MLB, kterou má sdílet s Audi Q5 - na rozdíl od vozu z Ingolstadtu však Macan dostane mnohem větší podíl hliníkových komponentů. A díky tomu prý nabídne o 130 kilogramů nižší hmotnost než dárcovský vůz. Navzdory faktu, že pokaždé půjde o čtyřkolku, zatímco u Audi platforma MLB počítá primárně s pohonem předních kol.
Vyjma jiných materiálů se Porsche mělo zasadit také o specifické naladění podvozku, které je prý na hony vzdálené od Q5. Dokonce natolik, že technici Audi nechtěli věřit, že Porsche použilo stejný základ. Šéf vývoje Porsche Wolfgang Hatz dokonce uvádí, že „značka překvapila dokonce sama sebe. Macan jezdí opravdu neskutečně dobře a podle toho, co jsme viděli u konkurence, by mělo jít o nejsportovnější model ve svém segmentu.“
Za méně než 12 měsíců bychom si tak na vlastní kůži měli ověřit, zda se marketing Porsche zakládá na realitě. Přičemž očekávat máme zpočátku jen přeplňované šestiválcové motory, kterým bude vévodit nový benzinový třílitr disponující výkonem lehce pod 400 koňmi. Později pak dorazí i nabídka dvoulitrových čtyřválců, s nimiž by se Porsche mělo dostat cenově hluboko pod milion.
Aktuálně ovšem není jasné, kdy bude druhá vlna motorů připravena k prodeji. Ta první by ovšem měla odstartovat někdy na počátku roku 2014, přičemž základní model by měl stát v Británii nějakých 36 tisíc liber. Tedy v přepočtu přibližně 1,08 milionu korun.
Britský magazín AutoExpress představil budoucí Porsche Macan na nové sérii renderů. Nebo jde snad už o reálný vůz?
Zdroje: Autocar, Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Valencia odřeknuta, termín finále o týden později včera 14:44
- Pátek v Sepangu včera 11:04
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia 31.10.2024
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
Nejnovější články
- Základní Škoda Elroq je auto dokonale ušité podle emisních mechanismů EU. Nemá ani „slavný” deštník, téměř za nic si nejde připlatit
před 2 hodinami - Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
před 8 hodinami - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
před 10 hodinami - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
před 11 hodinami - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera
Živá témata na fóru
- Suzuki obecně 11.01. 22:50 - jarka
- vyber motorky 11.01. 22:17 - Brus
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 21:22 - Lachende Bestien
- Rychlodotazy 11.01. 18:05 - delphin
- Elektromobily a vse kolem nich 11.01. 15:52 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.