Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche Macan 2,0 Turbo: čtyřválcová verze v tichosti představena, boxer nemá
23.4.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Malé SUV ze Zuffenhausenu vyfasovalo motor z Golfu GTI. Stovku s ním zvládne za 6,9 sekundy, spotřeba pak má činit 7,5 l/100 km.
Vypadá to, že Porsche se za čtyřválcový Macan tak trochu stydí. Ačkoliv nejméně výkonné malé SUV už v tuto chvíli má po premiéře, automobilka jeho debut příliš nekomunikovala. Mnoho lidí jej tak na stánku značky v Pekingu mohlo považovat za již dávno odhalený model, čemuž se ovšem nelze divit - po stránce kosmetické je rozdílů mezi ním a zbytkem nabídky jako šafránu. Jedná se totiž jen o méně členitý přední nárazník, litá kola (ty však lze za příplatek vyměnit) nebo zadní partie, kde je patrný laciněji vypadající nárazník s černě lakovanou spodní částí a obdélníkovými koncovkami.
Mnohem více se toho změnilo pod přední kapotou, kde najdeme přeplňovaný čtyřválcový dvoulitr EA888 z Volkswagenu Golf GTI. Ten byl v Zuffenhausenu patřičně přepracován, takže nyní na všechna čtyři kola vysílá 237 koní v pásmu 5 000 až 6 800 otáček, točivý moment 350 Nm je dostupný při 1 500 až 4 500 ot./min. Na čínském trhu by přitom tento výkon měl přenášet na kola jen automat PDK, s nímž vůz zvládne stovku za 6,9 sekundy, Evropa by ovšem mohla profitovat i z manuálu a vyššího výkonu.
Tato skutečnost však prozatím nebyla potvrzena, z roviny spekulativní se tedy vraťme zpátky do čínské reality. Ta dále počítá s nejvyšší rychlostí 223 km/h, zatímco normovaná spotřeba byla vyčíslena na průměrných 7,2 až 7,5 litru na 100 kilometrů a emise CO2 se pohybují v rozmezí 168-175 g/km. Po stránce provozní se tedy dají očekávat nižší náklady než u šestiválcových modelů, s ohledem na okleštěnou základní výbavu pak dolů jistě zamíří i cena pořizovací.
Ta je sice nadále neznámá, o zaměření vozu na méně majetnou klientelu ale hovoří třeba fakt, že přední i zadní parkovací senzory je třeba hledat v příplatkové výbavě, stejně jako např. tempomat, panoramatickou střechu nebo vzduchový podvozek PASM. V základu tak najdete „jen“ 18palcová litá kola, automatické otevírání zádě, duální klimatizaci či černý interiér.
To je ovšem v rámci čínského čtyřválcového Porsche Macan vše, nyní tak můžeme očekávat příchod evropské verze. Jak jsme přitom již naznačili, ta by mohla být k mání také s manuální převodovkou, přičemž výkon by mohl narůst až na 280 koní. Pozměnit by se rovněž mohla i výbava, díky čemuž by cena pro Starý kontinent mohla opětovně vyšplhat nebezpečně vysoko.
Od potentnějších šestiválcových sourozenců se čtyřválcové Porsche Macan liší hlavně koncovkami výfuku
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
dnes - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejčtenější články
- Přes 200 tisíc korejských elektromobilů musí do servisů. Trápí je pořád stejný problém, rýsuje se z toho velká patálie
25.11.2024 - Zkusil jsem jezdit na „bezemisní” naftu HVO. Není to hloupá ekologická náhrada, auto se s ní líp chová a víc vydrží, snadno s ní i ušetříte
25.11.2024 - První elektrický Jaguar je takový průšvih, že jej automobilka po sérii požárů raději vykupuje od lidí zpět
26.11.2024 - Prý poslední spalovací Alfa Romeo se předvedla při akceleraci na 333 km/h, je to ještě smutnější podívaná, než by vás napadlo
26.11.2024 - Můžete se „ustávkovat” k smrti, ale nic nezměníte. Šéf VW říká, že zavírání továren a hromadnému propouštění už nejde zabránit
26.11.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva