Porsche Macan 2,0 Turbo: čtyřválcová verze v tichosti představena, boxer nemá

Malé SUV ze Zuffenhausenu vyfasovalo motor z Golfu GTI. Stovku s ním zvládne za 6,9 sekundy, spotřeba pak má činit 7,5 l/100 km.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Porsche Macan 2,0 Turbo: čtyřválcová verze v tichosti představena, boxer nemá

23.4.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Porsche Macan 2,0 Turbo: čtyřválcová verze v tichosti představena, boxer nemá

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Malé SUV ze Zuffenhausenu vyfasovalo motor z Golfu GTI. Stovku s ním zvládne za 6,9 sekundy, spotřeba pak má činit 7,5 l/100 km.

Vypadá to, že Porsche se za čtyřválcový Macan tak trochu stydí. Ačkoliv nejméně výkonné malé SUV už v tuto chvíli má po premiéře, automobilka jeho debut příliš nekomunikovala. Mnoho lidí jej tak na stánku značky v Pekingu mohlo považovat za již dávno odhalený model, čemuž se ovšem nelze divit - po stránce kosmetické je rozdílů mezi ním a zbytkem nabídky jako šafránu. Jedná se totiž jen o méně členitý přední nárazník, litá kola (ty však lze za příplatek vyměnit) nebo zadní partie, kde je patrný laciněji vypadající nárazník s černě lakovanou spodní částí a obdélníkovými koncovkami.

Mnohem více se toho změnilo pod přední kapotou, kde najdeme přeplňovaný čtyřválcový dvoulitr EA888 z Volkswagenu Golf GTI. Ten byl v Zuffenhausenu patřičně přepracován, takže nyní na všechna čtyři kola vysílá 237 koní v pásmu 5 000 až 6 800 otáček, točivý moment 350 Nm je dostupný při 1 500 až 4 500 ot./min. Na čínském trhu by přitom tento výkon měl přenášet na kola jen automat PDK, s nímž vůz zvládne stovku za 6,9 sekundy, Evropa by ovšem mohla profitovat i z manuálu a vyššího výkonu.

Tato skutečnost však prozatím nebyla potvrzena, z roviny spekulativní se tedy vraťme zpátky do čínské reality. Ta dále počítá s nejvyšší rychlostí 223 km/h, zatímco normovaná spotřeba byla vyčíslena na průměrných 7,2 až 7,5 litru na 100 kilometrů a emise CO2 se pohybují v rozmezí 168-175 g/km. Po stránce provozní se tedy dají očekávat nižší náklady než u šestiválcových modelů, s ohledem na okleštěnou základní výbavu pak dolů jistě zamíří i cena pořizovací.

Ta je sice nadále neznámá, o zaměření vozu na méně majetnou klientelu ale hovoří třeba fakt, že přední i zadní parkovací senzory je třeba hledat v příplatkové výbavě, stejně jako např. tempomat, panoramatickou střechu nebo vzduchový podvozek PASM. V základu tak najdete „jen“ 18palcová litá kola, automatické otevírání zádě, duální klimatizaci či černý interiér.

To je ovšem v rámci čínského čtyřválcového Porsche Macan vše, nyní tak můžeme očekávat příchod evropské verze. Jak jsme přitom již naznačili, ta by mohla být k mání také s manuální převodovkou, přičemž výkon by mohl narůst až na 280 koní. Pozměnit by se rovněž mohla i výbava, díky čemuž by cena pro Starý kontinent mohla opětovně vyšplhat nebezpečně vysoko.


Porsche Macan 2,0 Turbo: čtyřválcová verze v tichosti představena, boxer nemá - 1 - Porsche Macan EA888 Turbo 01Porsche Macan 2,0 Turbo: čtyřválcová verze v tichosti představena, boxer nemá - 2 - Porsche Macan EA888 Turbo 02Porsche Macan 2,0 Turbo: čtyřválcová verze v tichosti představena, boxer nemá - 3 - Porsche Macan EA888 Turbo 03Porsche Macan 2,0 Turbo: čtyřválcová verze v tichosti představena, boxer nemá - 4 - Porsche Macan EA888 Turbo 04Porsche Macan 2,0 Turbo: čtyřválcová verze v tichosti představena, boxer nemá - 5 - Porsche Macan EA888 Turbo 05Porsche Macan 2,0 Turbo: čtyřválcová verze v tichosti představena, boxer nemá - 6 - Porsche Macan EA888 Turbo 06Porsche Macan 2,0 Turbo: čtyřválcová verze v tichosti představena, boxer nemá - 7 - Porsche Macan EA888 Turbo 07Porsche Macan 2,0 Turbo: čtyřválcová verze v tichosti představena, boxer nemá - 8 - Porsche Macan EA888 Turbo 08Porsche Macan 2,0 Turbo: čtyřválcová verze v tichosti představena, boxer nemá - 9 - Porsche Macan EA888 Turbo 09Porsche Macan 2,0 Turbo: čtyřválcová verze v tichosti představena, boxer nemá - 10 - Porsche Macan EA888 Turbo 10Porsche Macan 2,0 Turbo: čtyřválcová verze v tichosti představena, boxer nemá - 11 - Porsche Macan EA888 Turbo 11Porsche Macan 2,0 Turbo: čtyřválcová verze v tichosti představena, boxer nemá - 12 - Porsche Macan EA888 Turbo 12Porsche Macan 2,0 Turbo: čtyřválcová verze v tichosti představena, boxer nemá - 13 - Porsche Macan EA888 Turbo 13Porsche Macan 2,0 Turbo: čtyřválcová verze v tichosti představena, boxer nemá - 14 - Porsche Macan EA888 Turbo 14Porsche Macan 2,0 Turbo: čtyřválcová verze v tichosti představena, boxer nemá - 15 - Porsche Macan EA888 Turbo 15Porsche Macan 2,0 Turbo: čtyřválcová verze v tichosti představena, boxer nemá - 16 - Porsche Macan EA888 Turbo 16Porsche Macan 2,0 Turbo: čtyřválcová verze v tichosti představena, boxer nemá - 17 - Porsche Macan EA888 Turbo 17
Od potentnějších šestiválcových sourozenců se čtyřválcové Porsche Macan liší hlavně koncovkami výfuku

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.