Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche kapitulovalo, v Ženevě ukáže 911 GT3 s manuálem. A přijdou další dvě GT
18.1.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Hloupý omyl Němců narazil na tak tvrdý odpor zákazníků, že se manuální řazení do GT3 vážně vrátí už v této generaci. A dorazí i další pecky, doslova.
Budou to brzy čtyři roky, čtyři smutné roky. Přesně v březnu 2013 Porsche představilo tehdy novou 911 GT3 a šokovalo svět. Ne tím, že ji nabídlo také s automatickou převodovkou PDK, byť i to bylo bylo překvapení, ale tím, že ji obdařilo jen tou. Nechápal to nikdo - ještě o dva roky dříve automobilka oficiálně prohlašovala, že kvůli hmotnosti GT3 PDK vůbec nedostane a rázem otočila o 180 stupňů.
Od začátku bylo jasné, že to je rána vedle. GT3 má zástupy příznivců, kteří v ní nikdy nepoznali nic jiného než ruční řazení a nedalo se očekávat, že by rázem skočili po něčem jiném. Automobilce to dali řádně „sežrat” a že ostré Porsche s manuálem v nabídce chybí, naznačili i jinak. Enormní zájem o modely 911 R a Cayman GT4, které byly výjimečné hlavně tím, i rychlý nárůst cen ojetých GT3 předchozí generace jasně ukazovaly, kde leží neuspokojená poptávka.
Němci tak přes počáteční neoblomnost začali postupně couvat. Nejprve připustili, že návrat manuálu pro GT3 „vážně zvažují”, později už otevřeně přiznali chybu. Nakonec jsme se dočkali i oficiálního potvrzení jeho budoucího návratu, jenže pokaždé byla řeč o nějakém derivátu nebo další generaci. Teď už je jasné, že ani tak dlouho Porsche nevydrží.
Potvrzeny totiž byly spekulace, které hovořily o vrácení manuálu do nabídky už s faceliftem 911 GT3 generace 991. Médiím to prozradil sám Walter Röhrl, který nadále působí jako testovací jezdec značky a její ambasador. Podle jeho slov je 911 GT3 s manuálem hotová věc a ukáže se s ním světu poprvé tam, kde o něj kdysi tak smutně přišla - v březnu na autosalonu v Ženevě. A jako bonus dostane motor 4,0 H6 s výkonem přes 500 koní, nabídne tedy více než dnešní 911 R, která má přesně 500koňový čtyřlitr.
Není to ale jediná pozoruhodná novinka Porsche, která nás čeká. Ta další též ohromí puristy - dorazí Cayman GT4 RS. Důvody jsou dva. Jednak automobilka podcenila zájem o GT4, který byl vyprodán v podstatě hned poté, co se začal prodávat a původní omezení výroby muselo být dodrženo. Pozoruhodnější je ale ten druhý - modely 718 Boxster a 718 Cayman sice dostaly přeplňované čtyřválce, které nenabízí očekávanou ovladatelnost ani provozní efektivitu při vysoké zátěži, ve verzích S jsou prý nicméně tak rychlé, že na stejných pneu by GT4 téměř vyrovnávají. A tak automobilka musí řádně přitopit pod kotlem.
Cayman GT4 RS tedy dostane též čtyřlitrový motor, akorát naladěný na nižší výkon. Hovoří se čísle okolo 430 koní, což sice nezní tak pěkně jako 500, přesto nepochybně půjde o zcela mimořádně rychlé auto. Zachováno navíc zůstane manuální řazení, takže na žehrání by snad tentokrát nemělo dojít.
Aby toho nebylo málo, přijde ještě nová 911 GT2 RS. U ní s manuálem nepočítejme, výkony ale budou ohromující - automobilka prý koketovala s myšlenkou nadělit vozu výkon až 700 koní, s ohledem na životnost ale zůstala více při zemi. Nová GT2 RS by tak měla dolovat 650 koní z aktuálního 3,8 H6 biturbo známého z dnešních 911 Turbo a Turbo S, pochopitelně pouze s pohonem zadní osy a řádným odlehčením. Co to bude znamenat? Prý čas 7:05 na Nordschleife, hodnotu na dostřel rekordnímu času 918 Spyder.
Porsche se tedy snad probralo z představ o své budoucnosti plné přeplňovaných motorů a automatických převodovek a minimálně v případě modelů GT nám nabídne něco... „čistšího”. Těšme se na to, všechny tři zmíněné modely by mohl přinést už letošní rok.
Už faceliftovaná 911 GT3 - zde na uniklých záběrech z loňského července - opravdu vrátí do nabídky manuální řazení
Porsche Cayman GT4 je dnes prý už příliš pomalé vzhledem k tomu, co nabízí faceliftovaná 718 S. A tak přijde GT4 RS s čtyřlitrem
Zdroje: Autocar, Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejčtenější články
- Mercedes pracuje na konci kotoučových brzd, jak je známe, nové řešení by vydrželo až 15 let a 300 tisíc km
25.11.2024 - Levně k mání je sen odpůrců moderny. Dodnes nejeté auto má obří motor bez výkonu, volant bez airbagu a elektrická okna jako vrchol komfortu
25.11.2024 - Expertka vysvětlila, proč automobilky musí vracet tlačítka do kabin. „Dotyková mánie” je prý u konce, dochází na „přetlačítkování”
25.11.2024 - Nový vrchol sportovních silničních Porsche je tak brutální extrém, že mu sebrali i zadní okno
25.11.2024 - Přes 200 tisíc korejských elektromobilů musí do servisů. Trápí je pořád stejný problém, rýsuje se z toho velká patálie
25.11.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch