Porsche chce portfolio sedmi modelů, velká premiéra by tak byla každý rok

Stávající nabídku má rozšířit sedan konkurující BMW 5 a supersport, jež chce ukrást zákazníky Ferrari 458 Italia. Zelenou však zatím nemá ani jeden.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Porsche chce portfolio sedmi modelů, velká premiéra by tak byla každý rok

14.2.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Porsche chce portfolio sedmi modelů, velká premiéra by tak byla každý rok

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Stávající nabídku má rozšířit sedan konkurující BMW 5 a supersport, jež chce ukrást zákazníky Ferrari 458 Italia. Zelenou však zatím nemá ani jeden.

Již několikráte jsme na stránkách Autoforum.cz zmínili, že s jídlem roste chuť, přičemž takové Porsche je pod křídly koncernu Volkswagen Group přímo rozežrané. Německá automobilka by totiž velmi ráda od roku 2018 prodávala minimálně 200 000 nových vozů ročně. Proto nás nedávno obdařila novým SUV Macan, který bude hrát ve splnění tohoto plánu velkou roli, jen u tohoto rozšíření portfolia ovšem značka zůstat nechce. Šéf Porsche Matthias Müller totiž naznačil, že se již začalo s pracemi na sedmé modelové řadě.

„Myslím, že portfolio sedmi modelů je velmi dobrým, neboť většina moderních automobilů počítá se sedmiletým životním cyklem. Pokud bychom tedy měli takto členitou nabídku, mohli bychom pořádat velkou premiéru každý rok. A to ani nemluvím o dalších variantách,“ představuje touhy značky Müller. Je tu však jeden zádrhel - prozatím šestým modelem je totiž hybridní 918 Spyder, který je k mání v posledních pár kusech (a to kdo ví jestli) a k ideální sedmičce tedy značce vlastně chybí vozy dva.

Tím prvním by se měla stát konkurence pro BMW řady 5, o které Porsche mluví již několik let, designové i technické plány ovšem již byly prezentovány vedení Volkswagenu. Je tak dost možné, že novinka má těsně před oficiálním požehnáním, nic konkrétního však Müller nezmínil. Momentálně se ovšem začalo spekulovat, že pokud vůz dorazí, pak bude založen na druhé generaci platformy MLB, která kromě podélného uložení motorů počítá s výraznou dietou.

Porsche ovšem nebude jediným vozem koncernu, který bude dané komponenty používat. Očekávat totiž máme také celou řadu modelů se čtyřmi kruhy ve znaku, z nichž první bude již příští rok nová generace Audi A4. Zdroje z automobilky přitom naznačují, že díky posazení Porsche Macan na MLB první generace a nového sedanu na komponenty druhé generace by následně došlo k ponížení nákladů. Mnohem lépe by totiž byl využit firemní pohon všech kol.

To se ovšem stále točíme kolem prvního, respektive šestého modelu. Tím následujícím by se pak měl stát rival pro Ferrari 458 Italia, o kterém také již nějaký ten pátek víme. Stále však není jasné, jaké označení ponese a zda bude čistě benzinovou verzí supersportovního 918 Spyder. Jisté jsou tedy pouze nové varianty již existujících modelů, na které se máme těšit v nejbližších měsících, ěmi jsou Porsche Macan GTS a Turbo S.


Porsche chce portfolio sedmi modelů, velká premiéra by tak byla každý rok - 1 - Porsche Pajun render 01Porsche chce portfolio sedmi modelů, velká premiéra by tak byla každý rok - 2 - Porsche Pajun render 02Porsche chce portfolio sedmi modelů, velká premiéra by tak byla každý rok - 3 - Porsche Pajun render 03
Vzhled nového sedanu Porsche by se měl inspirovat větší Panamerou

Zdroj: Autocar

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.