Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche Cayman GT4 prý dostane motor 3,8 twin-turbo o výkonu 450 koní
6.7.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nejnovější spekulace přisuzují nejsilnějšímu Porsche Cayman všech dob přeplňovaný agregát z 911 Turbo. Realita ale podle nás bude jiná.
O vrcholném Porsche Cayman GT4 již pár článků sepsáno bylo. Stejně tak je internet plný bezpočtu špionážních fotografií modelu, jehož záď zdobí mohutné křídlo. Z designu nám tedy během premiéry čelist až na zem nepadne, pohonná jednotka, výkon a hlavně jízdní dynamika by ovšem šokem být mohly. Podle valné většiny spekulací by Cayman skutečně mohl zastínit větší Porsche 911, zvláště pokud se vyplní prognóza našich britských kolegů z magazínu Car.
Ti totiž informují, že by Cayman GT4 měl dostat přeplňovaný 3,8litrový plochý šestiválec, který najdeme třeba pod kapotou modelu 911 Turbo. Jeho výkon ovšem nemá činit extrémních 560 jako v případě verze Turbo S, nýbrž na dnešní poměry vcelku lidových 450 koní. V kombinaci s nízkou hmotností (vůz má vážit o poznání méně než Cayman GTS, který na ručičkách vah vykazuje 1 345 kg) by ovšem tato síla stačila k silničnímu ponižování prakticky čehokoliv.
Nejsme si ovšem jisti, zda vedení značky dovolí, aby „baby-Porsche“ zadupalo do prachu legendární 911. Zvláště když v ohrožení by díky motoru uloženému uprostřed byla nejen verze Turbo, ale rovněž GT3, tedy výkladní skříň automobilky ze Zuffenhausenu. Stejně tak je poté otázkou, zda vůbec Cayman má dostatek prostoru na zástavbu takového motoru - nesmíme totiž zapomenout, že v jeho případě je pohonná jednotka uložena uprostřed pod podlahou.
Navíc v případě vrcholných provedení Cayman S a GTS se jedná o atmosférický 3,4litrový šestiválec, což znamená, že při potvrzení informací kolegů z magazínu Car by Porsche muselo najít místo pro 0,4 litru objemu a dvojici turbodmychadel. To zřejmě není zcela nereálné, jako nejpravděpodobnější se ale tato varianta zkrátka nejeví.
Bez ohledu na to můžeme počítat se zvětšením přítlaku i odolnosti proti bočnímu přetížení, které zajistí mj. širší pneumatiky. K tomu můžeme připočíst ještě mohutnější brzdy či agresivnější bodykit, jenž kromě zmiňovaného křídla bude tvořit také zadní difuzor či níže položený přední nárazník. Výsledkem tak je opravdu působivá kombinace, jejíž odhalení se nemůžeme dočkat. Už jen kvůli objasnění zdroje pohonu...
Porsche Cayman GT4 se již ukázalo na první neoficiální ilustraci...
...ta přitom vychází ze špionážních fotografií, kterých je aktuálně plný internet
Zdroj: Car
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 27 minutami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 26 minutami - Elektrické Volkswageny ID jsou takový propadák, že je všechny dohromady prodejně překonává jediný model: Golf
před hodinou - Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva