Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche Cayman GT4 nafoceno bez kamufláže, je to ranař k pohledání
6.1.2015 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Vrcholný Cayman bude více než jen nejsilnější verzí. Nachytán byl bez maskování, otázkou je jen motor.
To, že se nabídka modelu Cayman zuffenhausenské automobilky Porsche v dohledné době rozroste o nový vrcholný model, se již nějakou dobu proslýchá. Od první chvíle, co jsme si ho mohli částečně prohlédnout na Severní smyčce Nürburgringu je naprosto evidentní, že nepůjde o žádné „navoněné ořezávátko“. Cayman s dodatkem GT4 coby následovník nejultimativnější verze R má být parádním traťovým přeborníkem, s nímž bude možné díky poznávacím značkám zamířit i na zcela normální silnice.
Novinka teď shodila veškeré maskování, a tak lze s klidem usuzovat, že je už jen kousek od sériové výroby. Jednoznačným poznávacím znamením toho, že to není normální verze, je agresivní bodykit, který přináší mohutný pevný zadní spoiler, větší otvory v předním nárazníku pro účinější chlazení výkonnějších brzd, vstupní otvory pro vzduch proudící k motoru před zadními koly a také upravenou přední kapotu ve stylu větší 911 GT3. Kola zachyceného kusu jakoby pocházela z modelu Turbo, ale ta sériová verze dostat nemusí. Jistotou je však zadní difuzor s dvojitou koncovkou výfuku umístěnou na střed. Jen nám tedy stále vrtá hlavou, co bude novinku nakonec pohánět...
Spekulace o pohonné jednotce uložené za sedadly se šířily z různých stran a hovořilo se i o přeplňovaném 3,6- nebo 3,8litrovém motoru. Sportovní modely Porsche a turbodmychadla k sobě sice tolik nejdou, ale spolu s faceliftem 911 se dá očekávat, že automobilka bude přeplňování používat ve stále větší míře. Přesto je tu stále šance, že Cayman GT4 dostane atmosférický motor o objemu 3,8 litru z poslední Carrery GTS či jeho slabší variantu z Carrery S.
Ať tak či onak, očekávat můžeme hodně, zřejmě podstatně vyšší výkon (kolem 400 koní) a ještě podstatně lepší ovladatelnost diktovanou vypiplaným podvozkem a sníženou hmotností. Proslýchá se také, že novinka dorazí s dvěma převodovkami, a sice s dvouspojkovým automatem PDK a s puristicky orientovaným manuálem, který by nejednomu fandovi udělal velkou radost.
Pokud vezmeme v potaz dřívější verzi R, pak se musíme obávat jediného, totiž pořizovací ceny. Když uvážíme, že aktuální vrchol reprezentovaný verzí GTS s 340 koňmi a manuální skříní stojí 2,1 milionu, dá se očekávat, že GT4 nebude zrovna z levného kraje - mohla by stát klidně o půl milionu více. Stále ale půjde s ohledem na ještě dražší 911 o velmi dobrou nabídku.
Porsche Cayman GT4 bude vrcholným modelem řady, půjde v podstatě o levnější variantu k budoucí generaci 911 GT3 RS
Zdroj: Auto Evolution
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 11 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 5 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 6 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 8 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 9 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva