Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche Cayman GT4 je venku, jako poslední bašta nadšených řidičů
4.2.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Auta pro puristy mizí, a to i v nabídce Porsche. Cayman GT4 je skvělou náplastí a Ring dá za 7:40.
Tento týden si fanoušci sportovních aut musí opravdu mnout ruce. Jen za včerejšek byl oficiálně představen nový Ford Focus RS i Ferrari 488 GTB, tedy nástupce modelu 458 Italia. Mimo to došlo k úniku prvních fotek Opelu Corsa OPC, který vám zanedlouho představíme oficiálně. Všechny tyto novinky však poněkud blednou ve světle příchodu nového Porsche Cayman GT4, který má velké šance stát se modlou a legendou této dekády. Dokonce natolik velikou, že by svého sourozence, model 911 GT3, mohl zašlapat do prachu, třebaže ne svou rychlostí.
Důvod výše uvedeného tvrzení je ovšem prostý a netkví v prvé řadě v usazení motoru uprostřed, jakožto spíše ve volbě převodovky. Zatímco totiž GT3 dostalo do vínku pouze automat PDK a pro ostatní Porsche už se chystají jen turba, Cayman GT4 má pořád starou dobrou atmosféru, která je pro změnu spojena jen s manuálem. Pokud tedy patříte mezi zapálené řidiče, kteří si toho v autě musí dělat co nejvíce sami, našli jste zřejmě nový ideál. Dost možná vůbec poslední, když se tak díváme na akceleraci současných trendů jdoucích přesně opačným směrem...
Zanechme ale na chvíli oslavných fanfár a pojďme si projít jednotlivé specifikace. Začneme srdcem vozu, které je tvořeno 3,8litrovým plochým šestiválcem z Porsche Carrera S. Jeho výkon byl sice odladěn ze 400 koní na 385, stále však jde o výrazný nárůst oproti dosud nejsilnějšímu provedení Caymanu, verzi GTS, která ze 3,6litrového objemu dolovala „pouze“ 340 koní.
S nárůstem výkonu došlo logicky ke zlepšení jízdní dynamiky, kdy stovku novinka pokoří již za 4,4 sekundy, tedy o pět desetin rychleji než manuálem vybavené GTS (verze s PDK zvládá danou disciplínu za 4,8 s). Kromě toho narostla z 285 km/h na 295 km/h nejvyšší rychlost, zároveň se však také zvedla spotřeba, a to z devíti litrů na sto kilometrů na 10,3 l/100 km.
Cayman GT4 ovšem neprofituje pouze ze změn v motorovém prostoru, ale také z přitvrzeného podvozku, který byl navíc snížen o 30 milimetrů. Dále tu máme upravený bodykit, který dostal nový čelní nárazník s třemi výraznými otvory a přidaným lízátkem, napevno uchycené mohutné zadní křídlo a difuzor obklopující dvojici koncovek výfuku usazených uprostřed.
Veškeré tyto změny zde přitom nejsou pro okrasu, ale pro funkci, neboť redukují vztlak a dodávají novince na přítlaku. Porsche ovšem bohužel v tiskové zprávě nezmiňuje konkrétní čísla, uvádí ale jiný podstatný údaj: vůz zvládl Severní smyčku Nürburgringu za 7 minut a 40 sekund, což je na „juniorskou 911” úžasný výsledek.
Přesunout se můžeme ke kolům, které již standardně používají 20palcové ráfky, a do interiéru. Zde lze počítat se sportovními sedadly čalouněnými kůží a Alcantarou či volantem s menším průměrem. Vyjma toho dostaly padáka audio systém a klimatizace, což se dozajista pozitivně podepsalo na hmotnosti. V tomto směru ostatně můžete zajít ještě dále, pokud sáhnete po příplatkových karbon-keramických brzdách a skořepinách, jejichž schránku rovněž tvoří uhlíková vlákna. Mimo to si můžete dopřát i paket Sport Chrono s unikátní aplikací Track Precision.
Dodat již můžeme pouze tolik, že standardem je kromě výše zmíněného ještě vektorování točivého momentu společně se samosvorným diferenciálem a sportovním výfukem. Ceny v Německu pak startují na částce 85 779 Eur (cca 2 382 000 Kč), přičemž objednávku můžete sepsat již nyní. Do garáže vám pak vůz dorazí na konci března, tedy po ženevském výstavním debutu.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015.












Porsche Cayman GT4 dostalo do vínku agresivní bodykit, 385 koní a zejména manuální převodovku
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Kia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025Nové BMW M5 kombi dostalo ostudně nakopáno od 6 let starého soka druhé bavorské značky, svůj výkon zabilo absurdní hmotností
14.4.2025Nejnadějnější nováček letošní Formule 1 přelstil italské zákony, svůj víc jak 600koňový Mercedes může řídit okamžitě
13.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- WorldSBK se vrací do Mostu! Na co se mohou fanoušci letos těšit? včera 12:00
- Na Masarykův okruh najely frézy, začala klíčová fáze rekonstrukce 16.4.2025
- Piaggio Medley 200: v nových barvách a se silnějším motorem 16.4.2025
- Případ Vinales: Drama tlaku v pneumatikách - další díl 15.4.2025
- Další těžké zranění Jorge Martina 14.4.2025
Nejčtenější články
Nová vlajková loď Škody předčasně ukázala svůj vzhled na ilustracích, takhle to žádná krasavice nebude
20.3.2025Obrat Alfy Romeo byl dokonán, oba její nejzajímavější modely se vrátí se spalovacími motory pod kapotami
20.3.2025Výkonné elektrické SUV po svolávací akci samo zrychluje, i když sundáte nohu z plynu. Nejde o vtip, zachycují to videa
20.3.2025Druhý nejprodávanější model Mercedesu už má datum na svém parte. Pokud o něj máte zájem, objednávejte rychle
20.3.2025Elektromobily už v Austrálii stojí stejně jako „srovnatelná” spalovací auta, jejich prodeje přesto prudce klesají
21.3.2025
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 04.17. 22:50 - HondaMan
- Onboard videa 04.17. 21:59 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.17. 21:19 - Kavis
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.17. 21:09 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 04.17. 20:39 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 04.17. 19:42 - M.Z.
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.17. 19:10 - GeneHawkins
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 04.17. 15:00 - Vrooom