Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche Cayman GT4 je obrovský úspěch, ve hře je ještě drsnější verze RS
7.3.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Porsche nám jedním zase opravdu „čistým” autem udělalo radost. Teď to vypadá, že ji zdvojnásobí.
Můžete namítnout, že už to začíná být ohraná písnička, ale pokud se někdy stokrát zopakovaná lež stává pravdou, my raději stokrát zopakujeme i skutečnou pravdu, aby pravdou zůstala. Je totiž nanejvýš podivné, pokud jedna a ta samá automobilka ještě v roce 2011 tvrdí, že věří manuálnímu řazení a pro další generace ostrých modelů GT3 a GT3 RS slibuje jen to. Třeba také proto, že do těchto vozů lepí nálepky Porsche místo plastových plaketek, aby ušetřila gramy, když by jich automatické řazení přidalo desítky tisíc.
O pár let později pak přijde s novým modelem, který manuál vůbec nemá. Vzbudí to vlnu nevole, způsobí odliv části zákazníků, vyšroubuje ceny ojetin a z nabídek tunerů udělá citelně žádanější zboží. Firmu to nenechá klidnou, řekne, že „vážně zvažuje” nápravu. Pak ale přijde s novou 911 GT3 RS a manuál není opět nikde. To přece není „normální”, však se sama připravuje o peníze - automat nabídnout klidně může, ale pokud jde o auta prodávaná spíše po stovkách než tisících, která mají tradiční klientelu žádající něco jiného, nemůže se nevyplatit přímo řazená alternativa. Prostě nemůže.
Přesto ji Porsche nenabízí a docela pochybujeme, že ji někdy nabídne. O to více nás překvapilo, když automobilka vytáhla Cayman GT4, který naopak vůbec nenabízí automat. Zamilovali jsme se do něj hned, radíme koupit a z jeho fotek pořízených na ulici jsme slinami dív nezpůsobili povodně. Tohle je zkrátka dobré, ale může to být ještě lepší? Může.
Šéf poršáckého motorsportu Andreas Preuninger, který je za vývoj verze GT4 odpovědný, totiž na autosalonu v Ženevě pro kolegy z Eva uvedl, doslova uvedl, že tohle je jen začátek éry. Samotného Preuningera velmi zajímá stvoření verze GT4 RS, pro tuto chvíli ale není nic rozhodnuto. Přesto manažer firmy dodává, že pokud po takové variantě bude poptávka, Porsche ji postaví.
To je velmi dobrá zpráva, neboť „nepoptávka” je prakticky vyloučena. Preuninger uvedl, že firma naprosto podcenila úspěch GT4 a zájem o něj je obrovský. Kompletní produkce alokovaná pro Velkou Británii byla rozprodána za dva dny a „to samé se stalo ve Švédsku, Německu... všude,” řekl doslova šéf Porsche Motorsport.
Realita existence Caymanu GT4 tak jen potvrzuje výše zmíněné - zákazníci ostrých Porsche manuály chtějí, automobilka je ale bůhví proč nenabízí. A když je jednou nabídne, poptávka je tak velká, že firma pomalu vyprodá vše, co plánuje vyrobit, během 48 hodin, aniž by si kdokoli z kupujících mohl s vozem sjet. Preuninger se přesto tváří jako vítěz: „Dali jsme do vozu manuál z dobrého důvodu - abychom ukázali lidem, že jim nasloucháme. Tím je jasné, že Porsche Motorsport reflektuje přání zákazníků,” řekl.
My bychom řekli, že Porsche přání zákazníků ignoruje a jedna výjimka toto pravidlo jen potvrzuje. Přesto díky bohu i za ni, mimo jiné také v záplavě automatů potvrzuje, že lidé zájem o sporťáky s přímým řazením zájem mají, alespoň v případě některých značek, určitých model§. V atmosféře nabídky blížící se nule se ale tento stav vyjeví jen těžko. Snad bude verze RS ještě zajímavější - má být výkonnější, lehčí a stále „manuální”...
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Ženevy.
che Cayman GT4 naživo v Ženevě, zájem o něj je obrovský
Zdroj: Evo
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 11 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 5 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 7 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 8 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 10 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva