Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche Cayenne Turbo S 2012: nové Turbo S dostalo 550 koní
12.10.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Dmychadla s titanovo-hliníkovými lopatkami a přemapovaná řídicí jednotka dodaly SUV sílu, díky níž zrychlí na stovku za 4,5 s a jede až 283 km/h.
Pokud včera někdo pochyboval o tom, že bílá barva aktuálně vládne světu, má pro něj Porsche jasný argument. První prezentační kousek nového Cayenne Turbo S je totiž oháknutý do perleťově bílé karoserie. A co se skrývá pod ní?
Je to stejný motor, jaký můžeme nalézt v Porsche Panamera Turbo S. Tedy osmiválec přeplňovaný dvěma turby, která dostala titanovo-hliníkové lopatky, a doplněný modifikovanou řídicí jednotkou. Výkon 4,8litrové pohonné jednotky díky tomu povyskočil o 50 koní a 50 Nm točivého momentu na celkovou sílu 550 koní a 750 Nm, oproti příplatkovému kitu pro verzi Turbo se ale jedná jen o 10 koní navíc.
Zrychlení z klidu na stovku se těmito modifikacemi zkrátilo o dvě desetinky sekundy na pouhých 4,5 s, zatímco nejvyšší rychlost narostla o 5 km/h na 283 kilometrů v hodině. V Zuffenhausenu přitom dodávají, že ovlivněna nárůstem výkonu by neměla být průměrná spotřeba 11,5 l/100 km, její dosažení ale bude záviset hlavně na vaší pravé noze.
Turbo S se ovšem od standardního přeplňovaného Porsche Cayenne liší i mimo motorový prostor. Zvenčí můžete počítat s 21palcovými litými koly, zatmavenými světlomety nebo černě lakovanými spodními částmi zpětných zrcátek a nárazníků. Kromě toho dostal nejsilnější Cayenne v nabídce také čtveřici obdélníkových koncovek výfuku namísto oválných, které zdobí Turbo.
Do kabiny se pro změnu nastěhoval karbon, který najdete na palubní desce a dveřních panelech, nebo dvoubarevné kožené čalounění doplněné kontrastními stehy. Standardem je vzduchový podvozek s aktivními stabilizátory a tlumiči, vektorování točivého momentu spolupracující s elektronicky ovládaným diferenciálem a paket Sport Chrono.
Ceny v Německu startují na částce 151 702 Eur (cca 3 793 000 Kč), což je o nějakého tři čtvrtě milionu korun více než v případě Cayenne Turbo. Zaběhnutá praxe přitom říká, že české ceny budou jen nepatrně vyšší.
Vzhledově se Porsche Cayenne Turbo S od základního přeplňovaného modelu liší mírně, větší změny najdete v motorovém prostoru - tam nyní pracuje rovných 550 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera (3) - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 (4) - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025 (3)
Nejnovější články
- Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera (3) - Fiat chce vrátit do hry možná nejlepší a určitě nejdrsnější Pandu, dojíždí ale na následky svých předchozích chyb
včera - Také Mercedes žaluje EU kvůli clům na auta Číny, ač z Číny žádné své vozy do Evropy nedováží
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.31. 20:51 - Truck Daškam
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus