Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche Cayenne S Diesel: upSizing dodal SUV až 382 koní
12.9.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
K dnes celkem neobvyklému kroku se odhodlalo Porsche. Místo snahy učinit všechny motory co nejmenšími nadělilo modelu Cayenne diesel V8.
Naftový motor není pod kapotou Porsche Cayenne žádnou novinkou. Objevil se v něm již v jeho první generaci a ani v rámci té druhé pochopitelně nemohl chybět. Zatímco v případě SUV se příznivci značky mohli s dieselovou pohonnou jednotku smiřovat snáze, v klasičtější Panameře (třebaže také ne úplně klasické...) už to mohlo jít hůře. Bez ohledu na tento fakt se ale vždy jednalo o šestiválcový třílitrový „nafťák” známý z mnoha modelů Audi a Volkswagenu a právě to se dneškem mění.
Pokud čekáte, že Porsche nadělilo třeba novému Boxsteru jednotku 2,0 TDI, docela vaše očekávání chápeme. Stal se ale pravý opak - na poměry velkých a těžkých modelů Porsche docela skromný motor 3,0 TDI totiž v nabídce doplní dnes docela upozaďovaná jednotka Audi 4,2 TDI, tedy větší osmiválcový motor s dvojitým přeplňováním. A úprava portfolia tímto směrem je v dnešní době skutečně neobvyklá.
Ačkoli bychom raději slyšeli o zbavení nové 911 systému nevypínatelných automatických meziplynů, i tento krok lze vnímat pozitivně. Pod kapotou SUV Cayenne S Diesel (zatím, o Panameře se mluví jen neoficiálně) se tak na začátku příštího roku objeví zmíněný agregát, který bude v novém naladění disponovat až 382 koňmi výkonu a 850 Nm točivého momentu.
V relativně stručném avízu Porsche nezmiňuje zdaleka všechny technické informace, které bychom si přáli znát, a tak si třeba pohotovostní hmotnost můžeme zatím jen domýšlet, fakta o dynamice jsou ale věcí veřejnou - motor ve spolupráci s osmistupňovou automatickou převodovkou a upraveným pohonem všech kol (modifikované vektorování výkonu) postará o akceleraci novodobého stuttgartského Moby Dicka z 0 na 100 km/h na 5,7 sekundy a jeho rozpohybování až na elektronicky neomezovaných 252 km/h. Kombinovaná normovaná spotřeba paliva bude činit 8,3 litru nafty na 100 km s využitím všech evropských, často pseudoúsporných prvků jako je třeba systém start and stop, elektrický posilovač řízení a další už dobře známé výmysly.
Další detaily a větší sadu fotografií zatím Porsche drží pod pokličkou, víme však, že nové vrcholné naftové Porsche by se mělo začít prodávat v lednu, a to za ceny od 77 684 Eur včetně německé DPH, tedy něco kolem dvou milionů Kč.
První fotky naftového Cayenne nic přelomového neodhalují, více toho odhalí až pohled pod kapotu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva