Porsche Cayenne S Diesel: upSizing dodal SUV až 382 koní

K dnes celkem neobvyklému kroku se odhodlalo Porsche. Místo snahy učinit všechny motory co nejmenšími nadělilo modelu Cayenne diesel V8.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Porsche Cayenne S Diesel: upSizing dodal SUV až 382 koní

12.9.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Porsche Cayenne S Diesel: upSizing dodal SUV až 382 koní

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

K dnes celkem neobvyklému kroku se odhodlalo Porsche. Místo snahy učinit všechny motory co nejmenšími nadělilo modelu Cayenne diesel V8.

Naftový motor není pod kapotou Porsche Cayenne žádnou novinkou. Objevil se v něm již v jeho první generaci a ani v rámci té druhé pochopitelně nemohl chybět. Zatímco v případě SUV se příznivci značky mohli s dieselovou pohonnou jednotku smiřovat snáze, v klasičtější Panameře (třebaže také ne úplně klasické...) už to mohlo jít hůře. Bez ohledu na tento fakt se ale vždy jednalo o šestiválcový třílitrový „nafťák” známý z mnoha modelů Audi a Volkswagenu a právě to se dneškem mění.

Pokud čekáte, že Porsche nadělilo třeba novému Boxsteru jednotku 2,0 TDI, docela vaše očekávání chápeme. Stal se ale pravý opak - na poměry velkých a těžkých modelů Porsche docela skromný motor 3,0 TDI totiž v nabídce doplní dnes docela upozaďovaná jednotka Audi 4,2 TDI, tedy větší osmiválcový motor s dvojitým přeplňováním. A úprava portfolia tímto směrem je v dnešní době skutečně neobvyklá.

Ačkoli bychom raději slyšeli o zbavení nové 911 systému nevypínatelných automatických meziplynů, i tento krok lze vnímat pozitivně. Pod kapotou SUV Cayenne S Diesel (zatím, o Panameře se mluví jen neoficiálně) se tak na začátku příštího roku objeví zmíněný agregát, který bude v novém naladění disponovat až 382 koňmi výkonu a 850 Nm točivého momentu.

V relativně stručném avízu Porsche nezmiňuje zdaleka všechny technické informace, které bychom si přáli znát, a tak si třeba pohotovostní hmotnost můžeme zatím jen domýšlet, fakta o dynamice jsou ale věcí veřejnou - motor ve spolupráci s osmistupňovou automatickou převodovkou a upraveným pohonem všech kol (modifikované vektorování výkonu) postará o akceleraci novodobého stuttgartského Moby Dicka z 0 na 100 km/h na 5,7 sekundy a jeho rozpohybování až na elektronicky neomezovaných 252 km/h. Kombinovaná normovaná spotřeba paliva bude činit 8,3 litru nafty na 100 km s využitím všech evropských, často pseudoúsporných prvků jako je třeba systém start and stop, elektrický posilovač řízení a další už dobře známé výmysly.

Další detaily a větší sadu fotografií zatím Porsche drží pod pokličkou, víme však, že nové vrcholné naftové Porsche by se mělo začít prodávat v lednu, a to za ceny od 77 684 Eur včetně německé DPH, tedy něco kolem dvou milionů Kč.


Porsche Cayenne S Diesel: upSizing dodal SUV až 382 koní - 1 - Porsche Cayenne Diesel S V8 nove 01Porsche Cayenne S Diesel: upSizing dodal SUV až 382 koní - 2 - Porsche Cayenne Diesel S V8 nove 02Porsche Cayenne S Diesel: upSizing dodal SUV až 382 koní - 3 - Porsche Cayenne Diesel S V8 nove 03Porsche Cayenne S Diesel: upSizing dodal SUV až 382 koní - 4 - Porsche Cayenne Diesel S V8 nove 04Porsche Cayenne S Diesel: upSizing dodal SUV až 382 koní - 5 - Porsche Cayenne Diesel S V8 nove 05Porsche Cayenne S Diesel: upSizing dodal SUV až 382 koní - 6 - Porsche Cayenne Diesel S V8 nove 06
První fotky naftového Cayenne nic přelomového neodhalují, více toho odhalí až pohled pod kapotu

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.