Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche Cayenne 2017: nová generace se rýsuje, na váze shodí 100 kilo
7.1.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německé SUV se v rámci designu nechá ovlivnit hlavně modely Macan a Panamera Sport Turismo. Dorazit má i s hybridní technikou.
Mohlo by se zdát, že druhá generace Porsche Cayenne je na trhu již věčnost, ve skutečnosti však od jejího debutu uplynuly pouhé tři roky. Řeči o nástupci by proto mohly být předčasné, díky kolegům z britského Auto Expressu tu ale máme již nyní náznaky věcí budoucích, i když se dá předpokládat, že reálné SUV bude co do vzhledu vypadat jinak, než jak počítačové ilustrace naznačují. Poskládány jsou totiž z modelů, které vzhled třetí generace Porsche Cayenne do značné míry ovlivní.
Začít můžeme přídí, která se nechá ovlivnit nedávno představeným modelem Macan, a to zvláště v rámci kapoty. Ve stejném duchu se pak ponesou i světlomety, vzadu ovšem novinka čerpá inspiraci z konceptu Panamera Sport Turismo. Vyjma toho je ale rovněž patrné, že čtyřdveřový liftback ovlivnil také boky vozu, kde se zejména na předních dveřích objevují prolisy.
Jak jsme ale již naznačili, jde o pouhý nástřel, nikoliv holou pravdu. Do roku 2017, kdy by Cayenne měl dorazit, se tak dozajista řada věcí změní. Jednu jistotu ovšem máme. Novinka totiž bude používat platformu MLB, která by se měla ukázat již tento rok pod karoserií nové generace Audi Q7. Mimo to ji ovšem v budoucnu spatříme také u Bentley a Lamborghini Urus.
Ačkoliv detaily jsou nyní neznámé, počítat se dá se značným odlehčováním. Stokilová dieta by přitom měla napomoci jak jízdním vlastnostem, tak i spotřebě. V tom jí pak bude asistovat čtyřválcová hybridní verze, která se objeví vedle stávajících - ale v té době modernizovaných - šestiválcových a osmiválcových motorů.
Mimo to pak nové Porsche Cayenne dostane standardní vektorování točivého momentu za pomoci brzdění, přičemž u vyšších úrovní výbavy lze očekávat i stavitelný vzduchový podvozek a zadní diferenciál zakomponovaný do systému PTV Plus. Chybět pak nebudou ani nové bezpečnostní systémy či připojení k internetu.
Ceny by se oproti těm stávajícím neměly příliš lišit, díky čemuž šestiválcový Cayenne s výkonem zřejmě již přes 300 koní bude k mání za cca 1,7 milionu Kč. Verze GTS a Turbo používající osmiválec však již překročí 2,5 milionu, respektive 3,5 milionu korun.
První ilustrace chystaného Porsche Cayenne staví hlavně na inspiraci modely Macan a Panamera Sport Turismo
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch