Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche Cayenne 2015: facelift přinesl nová světla, motor V6 turbo i hybrid
24.7.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Modernizované SUV je ve všech případech rychlejší, u modelů Cayenne S a E-Hybrid i úspornější. V reálu ale 3,4litrové žíznivosti nedosáhnete.
Co jsme v únoru slibovali, to se nyní do puntíku vyplnilo - Porsche představilo opravdu nemalou modernizaci modelu Cayenne. Ta má za úkol přiblížit velké SUV tomu menšímu, zvenčí tak můžeme zaevidovat výraznější čelní masku, jíž doplňují nové nárazníky. Ten vpředu dostal více aktivních lamel, jež mají zlepšit chlazení (otevírají se a zavírají v závislosti na potřebách motoru), zadní provedení pak nabízí integrované koncovky výfuku.
Mimo to ovšem německá automobilka pozměnila ještě kapotu, tvar předních blatníků, vybrání pro registrační značku na víku zavazadelníku či světlomety. Zadní jsou přitom užší, zatímco ty vpředu pracují s diodami. Cayenne Turbo pak dokonce již v základu nabízí Porsche Dynamic Light System, který používá dat z kamery a upravuje světelný paprsek dle protijedoucí dopravy.
Venkovních změn tedy rozhodně není málo, k nim ovšem automobilka ze Zuffenhausenu přidává také modernizaci interiéru. V jeho případě sice obrazová dokumentace chybí, dočkat bychom se ovšem měli nového multifunkčního volantu s pádly řazení, jehož tvar ovlivnil hybridní supersport 918 Spyder. Mimo to dorazí nová zadní sedadla s volitelným chlazením.
Tím ale kosmetické novinky již končí, přesunout se tedy můžeme ke změnám mechanickým. Pro všechny verze je k mání nový termální management a vylepšený systém start/stop, který byl zakomponován do osmistupňového automatu.
V případě dieselového provedení drobné úpravy zlepšily sprint z klidu na stovku za 7,2 sekundy (dříve 7,6 s). Model Turbo dostal do vínku 520 koní (+ 20 k), díky čemuž metu 100 km/h pokoří za 4,2 sekundy, tedy o pět desetin rychleji než nyní.
Výraznější změny ovšem najdeme u verze Cayenne S, kterou již nepohání atmosférický osmiválec, nýbrž 3,6litrový přeplňovaný šestiválec z modelu Macan Turbo. Ten nabízí 420 koní a 550 Nm (nárůst o 20 koní a 50 Nm). Oproti předchůdci se přitom o čtyři desetiny sekundy zlepšila jak akcelerace na stovku (5,5 s, respektive 5,4 sekundy s paketem Sport Chrono), tak nejvyšší rychlost (259 km/h vs 258 km/h) a spotřeba (9,5 l vs 10,5 l/100 km). Pokud se vám to ovšem i nadále zdá hodně, sáhnout můžete po nové plug-in hybridní verzi, která slibuje 3,4litrovou žíznivost.
Tento údaj dozajista nemá s realitou mnoho společného, politikaření ale nechme být. Místo toho zmíníme, že ústrojí převzaté z Panamery kombinuje třílitr V6 o výkonu 333 koní s elektromotorem naladěným na 95 koní. Výkon celé soustavy pak činí 416 koní a 590 Nm, což má zaručit sprint na stovku za 5,9 sekundy a nejvyšší rychlost 243 km/h.
S ohledem na lithium-iontové baterie o kapacitě 10,9 kWh ovšem Cayenne S E-Hybrid zvládne i jízdu čistě na elektřinu, přičemž dojezd se pohybuje mezi 18 a 36 kilometry a nejvyšší rychlost v tomto režimu činí 124 km/h. Tím jsme ale na samém závěru letošního faceliftu, který se v showroomech ukáže po pařížské výstavní premiéře. Ve všech případech se přitom očekává lehký cenový nárůst.
Všechny verze modernizovaného Porsche Cayenne se pyšní novými světlomety či nárazníky. Mimo ně pak model S dostal přeplňovaný šestiválec, dále se nabídka rozrostla o hybridní provedení
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejčtenější články
- Zákazník Hennessey si vyžádal asi nejbizarnější příplatkový prvek historie superaut, dává najevo, odkud jeho vůz je
3.1.2025 - Grafik ukázal, jak by měla vypadat nová generace spalovacího BMW 3 ve vrcholné šestiválcové verzi, nepůsobí úplně zle
3.1.2025 - Jediná Čechy ve velkém odmítaná Škoda je k mání skoro nejetá ve verzi, kterou nechce už skoro nikdo
3.1.2025 - Budoucnost je elektrická. Akorát teď všechny prodeje elektrických VW v USA překonává Golf GTI
4.1.2025 - Mercedes po fiasku čtyřválců skutečně vrací menším AMG motory V8, jejich zvuk vás ale rozpláče
4.1.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 08:19 - Zajda
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus