Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche Boxster a Cayman dostanou čtyřválcové turbo, nabídne až 400 koní
21.3.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pro německou značku začíná být nízká spotřeba a emise CO2 vším. Na jejich oltář tak klidně obětuje kultivovanost i absolutní propojení s vozem.
Každá akce vyžaduje reakci. A snaha zavděčit se většímu množství lidí logicky přináší oběti pro jednotlivce. Pokud tedy německá automobilka Porsche hodlá v budoucnu produkovat pomalu více vozidel než třeba takové Volvo, pak musí brát stále více v potaz emise CO2. To pro zapřísáhlé fanoušky asi bude představovat ránu, neboť namísto špičkových zážitků za volantem bude značka klást stále větší důraz na downsizing.
Obětí tohoto trendu se stanou příští generace modelů Boxster a Cayman, které namísto stávajících atmosférických šestiválců budou vybaveny přeplňovaným čtyřválcem. Ten si zachová horizontální uspořádání válců, přičemž nabízet má až 400 koní. Tedy o poznání více, než kolik dnes dostanete pod kapotou nedávno představených verzí GTS. Na druhou stranu to ale bude znamenat ztrátu kultivovanosti a ovladatelnosti i horší image.
Začněme první oblastí, jež se váže k samotné koncepci motoru. Pohonné jednotky s protiběžnými písty totiž způsobují mnohem větší vibrace než ty řadové či vidlicové. A čím méně válců mají, tím zřetelnější tento diskomfort je. Dá se jistě předpokládat, že Porsche udělá vše proto, aby zákazníkům zajistila vrcholnou míru kultivovanosti, tím však řidiče ještě dále odřízne od dnes stále skoro dokonalého spojení s vozem, které přeplňovaná jednotka - ať je vyvinutá sebelépe - nutně přináší.
V restauračních zařízeních pak asi majitelé již nebudou tak často bouchat klíčky do stolu, neboť čtyřválcovou jednotkou se dnes může pochlubit kdekdo (i když ani to asi za pár let nebude pravda...). Abychom však jen nekritizovali, pak u čtyřválce bude možné stoprocentně očekávat nižší emise i spotřebu. Je však sporné, zda o to někdo jiný kromě vedení Porsche stojí. Hlavně při takových obětech...
Porsche Boxster a Cayman sice dnes nenabízejí 400 koní, pravým důvodem je však možné ohrožení pozice 911
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch