Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche 918 Spyder: produkční verze předčasně odhalena
3.8.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ video) Design výjimečného 918 Spyder je hotový a Porsche jej ukazuje zákazníkům a vybraným médiím. Toto video jej zachycuje.
Kolem 918 Spyder je zvláštní tak nějak všechno, a tak další událost stejného ražení těžko překvapí. Tento vůz byl ve formě konceptu představen již v březnu roku 2010 a Porschle loni avizovalo finální cenu i přes příslib dodání prvních vozů až na podzim roku 2013. Už to samo o sobě (cenovku s cifrou v řádu desítek milionů korun ani nezmiňujeme) je zvláštní, ale tím všechno jen začalo.
Stačily totiž pouhé dva měsíce, aby byl vůz vyprodaný, stále v době, kdy jej nikdo ani pořádně neviděl. Možná i proto nás Porsche od té doby oblažovalo nejrůznějšími aktualizacemi - představilo první prototypy a nové technické detaily, poté odhalilo i finální technické parametry a upravený vzhled a nedávno se ukázalo zase s trochu jiným kukučem v hávu Martini Racing. To samo o sobě je zase zvláštní, a to pozorní čtenáři vědí ještě jednu věc - sama automobilka nám zamýšlenou finální podobu vozu v mezičase ukázala na festival rychlosti v Goodwood. Vyfotit jsme si jej tenkrát nemohli, ale dnes...
Nevíme, co se od té doby změnilo, úplně to samé auto ale Porsche nechalo natočit na obdobné akci v newyorských Canoe Studios. Je to znovu stejně vyhlížející vůz, jehož podobu automobilka svého času označila za produkční, tedy alespoň zvnějšku - pokud se pozorně podíváte, zjistíte, že interiér auta je zakrytý.
Je možné, aby rok před začátkem prodejů mělo Porsche design vozu hotový? Ano, však do doby výroby prvního sériového kusu už mnoho času uběhnout nemůže. A pak je třeba říci - toto auto se v detailech opravdu odlišuje od dříve odhalených konceptů. Výfuky se z boku na záď přesunuly i na Spyderu oděného do barev Martini Racing, ale i oproti tomuto provedení se vůz na videu v mnohém liší. Všimněte si třeba trochu jiného předního nárazníku, hlavních světel, upravených vstupů pro chladící vzduch, vička nádrže, tomuto konkrétnímu exempláři nechybí ani americká poziční světla (nebo něco, co je simuluje) na přídi i zádi.
Jsme tedy celkem přesvědčeni, že pokud zákazníci nezačnou křičet „ne”, 918 Spyder už se vizuálně nezmění. Na druhou stranu je třeba realisticky dodat, že design auta jako celek se od původního konceptu prakticky neliší a Porsche nemá mnoho co skrývat. Možná i proto toto video...
Po delší době se sluší i zopakovat již známé technické parametry. Víme, že vůz pohání 4,6litrový osmiválec odvozený z agregátu okruhového RS Spyder a s výkonem 578 koní. Jednotka V8 je spojena se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou PDK, která zpracovává také 122 koní jednoho elektromotoru. Ten druhý s výkonem 109 koní přímo roztáčí přední kola.
Automobilka dále uvedla, že celkový výkon systému činí 780 koní, 750 Nm a v případě aktivace overboostu krátkodobě vyvine až 950 Nm. Podle naměřených parametrů vycházela akcelerace na 100 km/h za méně než tři vteřiny, maximální rychlost 325 km/h a spotřeba podle „geniálních“ norem EU započítávajícím do měření také 26 kilometrů na baterky úsměvné tři litry na sto kilometrů.
Pokud byste vůz chtěli, musíte si počkat na příští rok, kdy někteří majitelé zjistí, že za tři litry benzinu tohle auto opravdu nejezdí a budou se jej chtít zbavit. Za méně než nějakých 20 milionů korun jej ale stejně asi nedají...
Screeny z následujícího videa odhalují na 99,9 % produkční podobu nového Sypderu
Vznik samotného videa Porsche evidentně posvětilo
Rozdíli proti prototypu v hávu Martini jsou drobné, ale existují
Přesto je třeba říci, že vůz se od prvotního, již přes dva roky starého konceptu podstatně nezměnil
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch