Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche 918 Spyder: na světě jsou první prototypy, známe nové detaily
21.3.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Co může být zajímavého na voze vybydleném jako chánovské paneláky? Třeba taková maličkost, že odkrývá techniku příštího supersportu Porsche 918.
Když se odhodláte svěřit svůj mnohamilionový prototyp zástupcům tisku a jeho tvary chcete pro jistotu udržet v tajnosti, máte dvě možnosti. Použít oblíbené psychedelické nálepky anebo účinnější kamufláž vyrobenou z různě tvarovaných dodatečných panelů. Porsche použilo třetí možnost. Vývojovému konceptu nechalo odstranit karoserii a jako provizorní náhrada byly použity porůznu rozřezané a jinak upravené panely devětsetjedenáctky.
Porsche má v této chvíli tři testovací stroje. Tento předvedla v lednu na italském okruhu Nardo a připojila k němu ty nejdůležitější informace. Supersport 918 Spyder bude plug-in hybrid. Balíček dodatečných akumulátorů bude ovšem minimální. Podle Porsche stačí kapacita 6,8 kWh (což je ekvivalent cirka 2,6 litru benzinu) na 26 kilometrů v čistě elektrickém režimu.
O něco záživnější bude jízda s hlavním srdcem pohonu. Před zadní nápravou je uložený 4,6litrový vidlicový osmiválec přímo odvozený z agregátu RS Spyder, třínásobného vítěze Le Mans kategorie. Tato hračka nerozhodí po silnici své vnitřnosti ani při devíti tisících otáčkách a i bez pomoci páru elektromotorů umí vyprodukovat 578 koní. Ty se potkávají v sedmistupňové dvouspojkové převodovce PDK z Panamery společně se 122 koňskými silami jednoho elektromotoru. Ten druhý s výkonem 109 koní roztáčí přední kola, taky Spyder je částečnou čtyřkolkou.
Do výpočtů Porsche jsme neviděli, nicméně automobilka tvrdí, že celkový výkon systému činí 780 koní, 750 newtonmetrů a v případě aktivace funkce overboost krátkodobě až 950 newtonmetrů. Podle dosud naměřených parametrů vychází akcelerace na 100 km/h za méně než tři vteřiny a sériové auto by mělo dosáhnout rychlost 325 km/h.
To je téměř o vteřinu lepší čas než zvládla Carrera GT s motorem 5,7 V10 a výkonem 612 koní. Poněkud méně příjemně vychází srovnání hmotnosti obou strojů. Starší supersport zakládající si na své lehkosti vážil 1 380 kg, Porsche 918 Spyder má bez dvou kilogramů o tři metráky více. A to využívá hliníkovo-karbonové šasi s hmotností jen 220 kg anebo titanové výfuky. Konstruktoři nicméně omlouvají tím, že 80 procent celkové hmotnosti je soustředěno kolem podélné osy auta, převážně mezi nápravami.
Další zajímavosti? Sedadlo je kvůli lepší rozložení hmotnosti mírně posunuto vpřed. Vývoj elektrického systému zabral přes devět měsíců, ve voze je více než 50 řídicích jednotek a všechny světla na voze, od osvětlení interiéru až po hlavní reflektory tvoří LED. Nabíjení baterek by mělo zabrat kolem dvou hodin, Porsche ovšem ujišťuje, že pracují na technologii, která by to měla zvládnout do dvaceti minut.
Cena toho všeho? Když bude 18. září 2013 zahájen prodej, 918 Spyder by měl být k mání v přepočtu za necelých 18 milionů korun. Takže, kdo začíná šetřit?
Až bude tohle v příštím roce skutečným autem, Porsche vám za něj vystaví fakturu na téměř 18 milionů
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejčtenější články
- Bosch propustí dalších 5,5 tisíce lidí, i mimo Německo. Jen v posledních měsících potvrdil vyhazovy pro víc jak 12 tisíc zaměstnanců
25.11.2024 - Obyčejná Honda předělaná na drsný muscle car Dodge se začíná prodávat, většina zájemců ale ostrouhá
25.11.2024 - Mercedes pracuje na konci kotoučových brzd, jak je známe, nové řešení by vydrželo až 15 let a 300 tisíc km
25.11.2024 - Levně k mání je sen odpůrců moderny. Dodnes nejeté auto má obří motor bez výkonu, volant bez airbagu a elektrická okna jako vrchol komfortu
25.11.2024 - Expertka vysvětlila, proč automobilky musí vracet tlačítka do kabin. „Dotyková mánie” je prý u konce, dochází na „přetlačítkování”
25.11.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva