Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche 918 Spyder: dynamika s paketem Weissach je venku, stovku dá za 2,6 s
18.11.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Za 1,6 milionu korun může hybridní Spyder neskutečně zrychlit. Zároveň se přitom vyznačuje ještě více nereálnými daty o spotřebě.
Mohlo by se zdát, že hybridní Porsche 918 Spyder už známe velmi dobře, veškerá technická data, která automobilka dosud zveřejnila, se týkala standarní verze. Severní smyčku Nürburgringu ale značka v rekordním čase pokořila s autem vybaveném paketem Weissach, o kterém jsme dosud věděli jen to, že odstraněním klimatizace nebo audio systému snižuje hmotnost o 34 kg. Zároveň přidává na aerodynamice, karbonových dílech i ceně. Základní sumu 768 026 Eur (cca 20 737 000 Kč) totiž šponuje o dalších 60 000 Eur (1,62 mil. korun).
Jak se tento příplatek projeví na jízdní dynamice? Stovku Spyder s paketem Weissach zvládne za pouhých 2,6 sekundy, což ve srovnání se základem znamená zrychlení o dvě desetiny. K akceleraci na dvoustovku je pak třeba 7,2 sekundy (- 0,5 s), metu tří set kilometrů v hodině hybridní supersport pokoří za 19,9 s (o podstatných 2,1 sekundy rychleji). Nejvyšší rychlost však již zůstala na standardních 345 km/h.
Kromě toho se samozřejmě změnila také data určená pro jízdy v čistě elektrickém režimu, q to kupodivu nikoliv pouze u odlehčeného provedení, ale také u standardu. Ten tak při využití dvou elektromotorů zvládne stovku za 6,2 sekundy, což oproti původně zveřejněnému času představuje úsporu osmi desetin. S paketem Weissach pak můžete dokonce ještě jednu další desetinu ubrat, 30kilometrový dojezd však zůstává nezměněn.
Jakkoliv jsou přitom veškeré nové technické parametry vítané, ten poslední již nemá s realitou mnoho společného. V rámci spotřeby se totiž od skutečného světa odkloníme úplně, neboť daných hodnot Porsche rozhodně nedosáhlo na Ringu, nýbrž v hermeticky uzavřených laboratořích. I proto může standard jezdit v průměru za 3,1 l/100 km, zatímco verzi s paketem Weissach prý postačí pouhé tři litry paliva na sto kilometrů.






Porsche 918 Spyder vybavené paketem Weissach oproti standardu podstatně zrychlilo. A také podražilo
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
před hodinou- První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
před 7 hodinami Nejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
včera
Nejnovější články
Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
před hodinouVW propustí víc lidí, než se zdá. Ze softwarové divize jich vyhodí dalších 1 600, funguje ale jako samostatná firma
před 2 hodinamiSbohem, třícípá hvězdo. Mercedes právě odpravil sám sebe novým CLA, je to nevzhledné, lacině působící 2,1tunové zklamání
před 4 hodinamiŠkoda ukáže elektrickou Octavii poprvé už letos, postupná poprava bestselleru začne v srpnu
před 5 hodinami- První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Výběr autopojištění 03.14. 12:39 - jerry
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.14. 10:22 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 10:16 - Brus
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 03.13. 14:26 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.13. 09:47 - koffee
- Lampárna (stěžovatelna) 03.12. 20:12 - M.Z.
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 03.12. 11:28 - řidičBOB