Porsche 911 Turbo 2016 je v reálu rychlejší než na papíře, vyrovná se i Bugatti

Oficiálně pokoří varianta Turbo S naladěná na 580 koní stovku za 2,9 sekundy. Podle interních testů však umí být i o tři desetiny rychlejší.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Porsche 911 Turbo 2016 je v reálu rychlejší než na papíře, vyrovná se i Bugatti

22.1.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Porsche 911 Turbo 2016 je v reálu rychlejší než na papíře, vyrovná se i Bugatti

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Oficiálně pokoří varianta Turbo S naladěná na 580 koní stovku za 2,9 sekundy. Podle interních testů však umí být i o tři desetiny rychlejší.

Co jsme včera naznačili během představení inovovaného systému vektorování točivého momentu, jímž je vybaveno faceliftované Porsche 911 Turbo, to se dnes stává skutečností. Automobilka z Zuffenhausenu opravdu lituje, že se o její modernizované vlajkové lodi mluví méně, než by si přeplňovaný model zasloužil, a proto jej neopomíná zmínit při každé příležitosti. Šéf produktové linie August Achleitner přitom během mezinárodního představení v Jižní Africe potvrdil to, co si myslíme již delší dobu.

Podle oficiálních údajů se základní Porsche 911 Turbo rozjede z klidu na stovku za rovné tři sekundy, verzi Turbo S pak stačí dokonce o desetinu méně. Již těmito časy nejnovější inkarnace německé legendy převyšuje většinu konkurentů, nicméně ve srovnání s minulostí nejde prakticky o žádné zlepšení - tři sekundy byly během testování naměřeny i verzi před faceliftem, tedy vozu disponujícímu výkonem o 20 koní nižším. Jelikož se navíc u novinky zlepšila i přilnavost, dá se očekávat, že jízdní dynamika bude skutečně o poznání lepší.

Již dříve přitom Turba dokázala konkurovat i formálně rychlejším vozům a Achleitner potvrzuje, že ne náhodou. „Mohu vám říci, že těch 2,9 sekundy je docela konzervativní číslo, takže jej budete schopni dosáhnout docela snadno,“ řekl a dodal, že při interních testech zvládalo Turbo S sprint z klidu na stovku i za pouhých 2,6 sekundy. Je tak rychlejší než McLaren P1 a plně se vyrovná i modelu 918 Spyder. Kromě toho si může střihnout rovněž závody s Bugatti Veyron, aniž by se minimálně na prvních metrech muselo obávat porážky. Je přitom otázkou, kdy mu dojde dech, v rámci nejvyšší rychlosti ale již za supersportem z Molsheimu značně zaostává, pochopitelně.

Jak je tedy patrné, mnohem levnější Turbo se vyrovná alespoň v krátké akceleraci těm nejexkluzivnějším supersportům světa. Nicméně již oficiální parametry jej bez problémů staví na stávající piedestal značky. To ostatně dokládá i Achleitner, podle nějž 710 Nm točivého momentu představuje „padesátiprocentní rozdíl (vůči modelu 911 Carrera S, jenž dostal do vínku 500 Nm)... a myslím, že to je rozdíl dostatečný, který pocítíte zejména na závodním okruhu“.

Kromě toho šéf produktové linie dodává, že ke zvýšení točivého momentu verze Turbo S (750 Nm) nedošlo i přes instalaci větších turbodmychadel nikoliv kvůli výdrži sedmistupňového dvouspojkového automatu, ale s ohledem na spotřebu. „Stejně jako na výkon jsme se chtěli zaměřit na spotřebu, která je nyní o 0,6 litru na sto kilometrů nižší než dříve. Neviděli jsme přitom potřebu, proč verzi Turbo S navýšit točivý moment,“ upřesňuje stav Achleitner.

My tak jen můžeme dodat, že ve srovnání s dosluhující variantou došlo alespoň ke zvýšení výkonu, a to o výše proklamovaných 20 koní. Porsche 911 Turbo tak disponuje 540 koňmi, varianta Turbo S dokonce 580. Základní Carrera oproti tomu dostala do vínku koní 370 a provedení Carrera S 420. Na ohrožení svého sourozence tedy tyto modely skutečně nemohou pomýšlet.


Porsche 911 Turbo 2016 je v reálu rychlejší než na papíře, vyrovná se i Bugatti - 1 - Porsche 911 Turbo 2016 facelift prvni sada 01Porsche 911 Turbo 2016 je v reálu rychlejší než na papíře, vyrovná se i Bugatti - 2 - Porsche 911 Turbo 2016 facelift prvni sada 02Porsche 911 Turbo 2016 je v reálu rychlejší než na papíře, vyrovná se i Bugatti - 3 - Porsche 911 Turbo 2016 facelift prvni sada 03Porsche 911 Turbo 2016 je v reálu rychlejší než na papíře, vyrovná se i Bugatti - 4 - Porsche 911 Turbo 2016 facelift prvni sada 04Porsche 911 Turbo 2016 je v reálu rychlejší než na papíře, vyrovná se i Bugatti - 5 - Porsche 911 Turbo 2016 facelift prvni sada 05Porsche 911 Turbo 2016 je v reálu rychlejší než na papíře, vyrovná se i Bugatti - 6 - Porsche 911 Turbo 2016 facelift prvni sada 06Porsche 911 Turbo 2016 je v reálu rychlejší než na papíře, vyrovná se i Bugatti - 7 - Porsche 911 Turbo 2016 facelift prvni sada 07Porsche 911 Turbo 2016 je v reálu rychlejší než na papíře, vyrovná se i Bugatti - 8 - Porsche 911 Turbo 2016 facelift prvni sada 08Porsche 911 Turbo 2016 je v reálu rychlejší než na papíře, vyrovná se i Bugatti - 9 - Porsche 911 Turbo 2016 facelift prvni sada 09
Facelift přivál Porsche 911 Turbo o 20 koní více než předtím. Díky tomu by verze Turbo S měla zvládnout sprint na stovku za pouhých 2,6 sekundy, samozřejmě neoficiálně

Zdroj: Motoring

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.