Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche 911 Turbo 2016 je v reálu rychlejší než na papíře, vyrovná se i Bugatti
22.1.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Oficiálně pokoří varianta Turbo S naladěná na 580 koní stovku za 2,9 sekundy. Podle interních testů však umí být i o tři desetiny rychlejší.
Co jsme včera naznačili během představení inovovaného systému vektorování točivého momentu, jímž je vybaveno faceliftované Porsche 911 Turbo, to se dnes stává skutečností. Automobilka z Zuffenhausenu opravdu lituje, že se o její modernizované vlajkové lodi mluví méně, než by si přeplňovaný model zasloužil, a proto jej neopomíná zmínit při každé příležitosti. Šéf produktové linie August Achleitner přitom během mezinárodního představení v Jižní Africe potvrdil to, co si myslíme již delší dobu.
Podle oficiálních údajů se základní Porsche 911 Turbo rozjede z klidu na stovku za rovné tři sekundy, verzi Turbo S pak stačí dokonce o desetinu méně. Již těmito časy nejnovější inkarnace německé legendy převyšuje většinu konkurentů, nicméně ve srovnání s minulostí nejde prakticky o žádné zlepšení - tři sekundy byly během testování naměřeny i verzi před faceliftem, tedy vozu disponujícímu výkonem o 20 koní nižším. Jelikož se navíc u novinky zlepšila i přilnavost, dá se očekávat, že jízdní dynamika bude skutečně o poznání lepší.
Již dříve přitom Turba dokázala konkurovat i formálně rychlejším vozům a Achleitner potvrzuje, že ne náhodou. „Mohu vám říci, že těch 2,9 sekundy je docela konzervativní číslo, takže jej budete schopni dosáhnout docela snadno,“ řekl a dodal, že při interních testech zvládalo Turbo S sprint z klidu na stovku i za pouhých 2,6 sekundy. Je tak rychlejší než McLaren P1 a plně se vyrovná i modelu 918 Spyder. Kromě toho si může střihnout rovněž závody s Bugatti Veyron, aniž by se minimálně na prvních metrech muselo obávat porážky. Je přitom otázkou, kdy mu dojde dech, v rámci nejvyšší rychlosti ale již za supersportem z Molsheimu značně zaostává, pochopitelně.
Jak je tedy patrné, mnohem levnější Turbo se vyrovná alespoň v krátké akceleraci těm nejexkluzivnějším supersportům světa. Nicméně již oficiální parametry jej bez problémů staví na stávající piedestal značky. To ostatně dokládá i Achleitner, podle nějž 710 Nm točivého momentu představuje „padesátiprocentní rozdíl (vůči modelu 911 Carrera S, jenž dostal do vínku 500 Nm)... a myslím, že to je rozdíl dostatečný, který pocítíte zejména na závodním okruhu“.
Kromě toho šéf produktové linie dodává, že ke zvýšení točivého momentu verze Turbo S (750 Nm) nedošlo i přes instalaci větších turbodmychadel nikoliv kvůli výdrži sedmistupňového dvouspojkového automatu, ale s ohledem na spotřebu. „Stejně jako na výkon jsme se chtěli zaměřit na spotřebu, která je nyní o 0,6 litru na sto kilometrů nižší než dříve. Neviděli jsme přitom potřebu, proč verzi Turbo S navýšit točivý moment,“ upřesňuje stav Achleitner.
My tak jen můžeme dodat, že ve srovnání s dosluhující variantou došlo alespoň ke zvýšení výkonu, a to o výše proklamovaných 20 koní. Porsche 911 Turbo tak disponuje 540 koňmi, varianta Turbo S dokonce 580. Základní Carrera oproti tomu dostala do vínku koní 370 a provedení Carrera S 420. Na ohrožení svého sourozence tedy tyto modely skutečně nemohou pomýšlet.
Facelift přivál Porsche 911 Turbo o 20 koní více než předtím. Díky tomu by verze Turbo S měla zvládnout sprint na stovku za pouhých 2,6 sekundy, samozřejmě neoficiálně
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejčtenější články
- Tesla Cybertruck explodovala před Trumpovým hotelem a zabila nejméně jednoho člověka, Musk nikdy nic takového neviděl
2.1.2025 - Takhle obrovské pokuty od EU za emise CO2 mohou automobilky čekat v roce 2025, jen u VW jde o stovky miliard
2.1.2025 - Ford si nechal patentovat nové řešení řízení, na kterém si vylámaly zuby Nissan i Tesla, pomoci jím může jen sám sobě
2.1.2025 - Vzácná, mimořádně ošklivá Alfa Romeo s asi nejpodivněji řešeným kufrem je k mání dodnes nová, vzniklo jí jen 1 036 kusů
2.1.2025 - Ani šéf Hondy nedokázal novinářům vysvětlit, proč by se jím řízená firma měla spojit s Nissanem
2.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva