Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche 911 Turbo 2016: facelift přivál až 580 koní, Turbo S dá stovku pod 3 s
1.12.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Modernizace tradičně přeplňovaného modelu přinesla mírně pozměněný vzhled a více výkonu. Maximálka vystoupala až na 330 km/h.
Sportovní značka z Zuffenhausenu pokračuje v modernizaci svého portfolia. Zatímco příchod modelu 911 Carrera rozpoutal mnohé kontroverze, neboť atmosférický agregát byl nahrazen přeplňovaným, v případě Porsche 911 Turbo si můžeme veškerou kritiku směřující k dmychadlu usazeném v motorovém prostoru odpustit. Zde v žádném případě nejde o narušení tradic, nýbrž o pokračování kultu, který odstartoval už před čtyřiceti lety.
Ve srovnání s modelem 930 Turbo, jehož třílitrový šestiválec produkoval zpočátku 260 koní, ovšem můžeme dnes počítat s mnohem větším výkonem pod kapotou. Než se ovšem začneme pohonnou jednotkou zabývat, rychle zmíníme venkovní změny. Těch kupodivu není málo, nicméně i tak patří facelift mezi skoro neviditelné. První novinkou, které si tak na první pohled povšimnete, je pozměněné víko motoru s centrální kapsou sání.
Mimo to můžeme zmínit nový přední nárazník se zrevidovanými vstupy vzduchu a novými LEDkami pro denní svícení. Přepracovány byly také kliky dveří, odlišným designem se pyšní i 20palcová litá kola. Vzadu pak najdeme kromě již zmíněného víka také lehce pozměněnou grafiku světel a jiný nárazník. Tím se ovšem dostáváme na konec venkovní proměny, pročež nezbývá nic jiného, než otevřít dveře.
Do kabiny se nastěhoval nový volant s 360milimetrovým průměrem, jehož vzhled vychází z Porsche 918 Spyder. Nový je také multimediální systém PCM či standardně dodávané audio Bose. Mimo to se ovšem do základní výbavy nastěhoval také paket Sport Chrono, se kterým dorazilo nové tlačítko Sport Response. Po jeho stisku přitom dochází „přenastavení motoru a převodovky na nejlepší možnou odezvu“.
Krom toho pracuje Turbo s funkcí OverBoost, díky níž dokáže po dobu až 20 sekund dostupný výkon ještě zvýšit. Porsche 911 Turbo tak zvládá zrychlit z klidu na stovku za rovné 3 sekundy, verze 911 Turbo S zvládá danou disciplínu dokonce za 2,9 s. Nejvyšší rychlost přeplňovaných modelů pak nově vystoupala na 320, respektive 330 km/h.
Za tímto zrychlením stojí posílení 3,8litrového plochého šestiválce o 20 koní vůči dosavadnímu provedení. Nově je tedy možné počítat s výkonem 540 a 580 koní, čehož značka dosáhla za pomoci přepracovaných sacích portů v hlavě válců, nových vstřikovacích trysek a vyšším plnícím tlakem. Turbo S se navíc může pochlubit ještě přepracovanými a většími dmychadly.
Jelikož souběžně s těmito změnami došlo také k úpravě řídicí jednotky a zrevidována byla převodovka, může se kromě lepší jízdní dynamiky Turbo pochlubit také spotřebou sníženou napříč modelovou řadou o 0,6 litru. Základní verze i provedení S si tak mají v průměru říci o 9,3 litru na sto kilometrů, v případě otevřených modelů je žíznivost o dvě deci vyšší.
Zmínit můžeme ještě přenastavenou stabilizační kontrolu či nové doplňky v podobě radarově řízeného monitoringu jízdních pruhů nebo hydraulickému zdvihu přední nápravy, s nímž je možné v nízkých rychlostech navýšit světlou výšku vpředu o 40 mm. Obojí však již navyšuje cenu, která na německém trhu startuje na 174 669 Eur (cca 4 721 500 Kč).
Porsche 911 Turbo dostalo v rámci faceliftu o 20 koní více než dříve. Zlepšila se tak jízdní dynamika, zatímco spotřeba zamířila dolů
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 3 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejčtenější články
- Němci srovnali možná poslední „normální” velké dieselové kombíky od BMW a Mercedesu, bitvu rozumu rozhodla cena
1.10.2024 - Tento moderní ostrý kombík schopný vozit rodinu až 300 km/h je tak přehlížený, že sotva použitý stojí míň než Škoda Octavia RS
1.10.2024 - Elektrický Fiat 500 vážně nikdo nechce, už měsíc stojící výroba se nerozjede po celý další měsíc
2.10.2024 - Nová Škoda Elroq postrádá jakoukoli invenci. Je to špatný typ auta, které je ve špatný čas na špatném místě
2.10.2024 - Max Verstappen byl při oslavě svých narozenin natočen v docela normálním rodinném Audi, které můžete mít i vy
2.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva