Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche 911 Turbo 2016: facelift přivál až 580 koní, Turbo S dá stovku pod 3 s
1.12.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Modernizace tradičně přeplňovaného modelu přinesla mírně pozměněný vzhled a více výkonu. Maximálka vystoupala až na 330 km/h.
Sportovní značka z Zuffenhausenu pokračuje v modernizaci svého portfolia. Zatímco příchod modelu 911 Carrera rozpoutal mnohé kontroverze, neboť atmosférický agregát byl nahrazen přeplňovaným, v případě Porsche 911 Turbo si můžeme veškerou kritiku směřující k dmychadlu usazeném v motorovém prostoru odpustit. Zde v žádném případě nejde o narušení tradic, nýbrž o pokračování kultu, který odstartoval už před čtyřiceti lety.
Ve srovnání s modelem 930 Turbo, jehož třílitrový šestiválec produkoval zpočátku 260 koní, ovšem můžeme dnes počítat s mnohem větším výkonem pod kapotou. Než se ovšem začneme pohonnou jednotkou zabývat, rychle zmíníme venkovní změny. Těch kupodivu není málo, nicméně i tak patří facelift mezi skoro neviditelné. První novinkou, které si tak na první pohled povšimnete, je pozměněné víko motoru s centrální kapsou sání.
Mimo to můžeme zmínit nový přední nárazník se zrevidovanými vstupy vzduchu a novými LEDkami pro denní svícení. Přepracovány byly také kliky dveří, odlišným designem se pyšní i 20palcová litá kola. Vzadu pak najdeme kromě již zmíněného víka také lehce pozměněnou grafiku světel a jiný nárazník. Tím se ovšem dostáváme na konec venkovní proměny, pročež nezbývá nic jiného, než otevřít dveře.
Do kabiny se nastěhoval nový volant s 360milimetrovým průměrem, jehož vzhled vychází z Porsche 918 Spyder. Nový je také multimediální systém PCM či standardně dodávané audio Bose. Mimo to se ovšem do základní výbavy nastěhoval také paket Sport Chrono, se kterým dorazilo nové tlačítko Sport Response. Po jeho stisku přitom dochází „přenastavení motoru a převodovky na nejlepší možnou odezvu“.
Krom toho pracuje Turbo s funkcí OverBoost, díky níž dokáže po dobu až 20 sekund dostupný výkon ještě zvýšit. Porsche 911 Turbo tak zvládá zrychlit z klidu na stovku za rovné 3 sekundy, verze 911 Turbo S zvládá danou disciplínu dokonce za 2,9 s. Nejvyšší rychlost přeplňovaných modelů pak nově vystoupala na 320, respektive 330 km/h.
Za tímto zrychlením stojí posílení 3,8litrového plochého šestiválce o 20 koní vůči dosavadnímu provedení. Nově je tedy možné počítat s výkonem 540 a 580 koní, čehož značka dosáhla za pomoci přepracovaných sacích portů v hlavě válců, nových vstřikovacích trysek a vyšším plnícím tlakem. Turbo S se navíc může pochlubit ještě přepracovanými a většími dmychadly.
Jelikož souběžně s těmito změnami došlo také k úpravě řídicí jednotky a zrevidována byla převodovka, může se kromě lepší jízdní dynamiky Turbo pochlubit také spotřebou sníženou napříč modelovou řadou o 0,6 litru. Základní verze i provedení S si tak mají v průměru říci o 9,3 litru na sto kilometrů, v případě otevřených modelů je žíznivost o dvě deci vyšší.
Zmínit můžeme ještě přenastavenou stabilizační kontrolu či nové doplňky v podobě radarově řízeného monitoringu jízdních pruhů nebo hydraulickému zdvihu přední nápravy, s nímž je možné v nízkých rychlostech navýšit světlou výšku vpředu o 40 mm. Obojí však již navyšuje cenu, která na německém trhu startuje na 174 669 Eur (cca 4 721 500 Kč).
Porsche 911 Turbo dostalo v rámci faceliftu o 20 koní více než dříve. Zlepšila se tak jízdní dynamika, zatímco spotřeba zamířila dolů
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 10 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nejnovější články
- Mercedes zkusil odhadnout, jak budou vypadat velká města po roce 2040. Obáváme se, že je opět mimo
před 4 hodinami - Honda potichu prodává chytrou pásku, která vám může ušetřit desítky tisíc za opravu auta, zaslouží si víc pozornosti
před 6 hodinami - Prodeje ojetin v Česku jsou nejnižší za posledních 10 let, jsou na dostřel od absolutních historických minim
před 7 hodinami - Němci vybrali nejlevnější ojetiny, které opravdu vydrží, navzdory nízké ceně excelovaly v jejich dlouhodobých testech
před 9 hodinami - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva