Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche 911 Sport Classic: pro fandy starých časů
3.9.2009 | Pavel Janda | Přidat příspěvek
Pokud se vám stýská po klasické Carreře RS 2,7, máte nyní šanci na ni důstojně zavzpomínat - limitovanou edici současné 911.
Porsche se sice nemusí trápit bolestnými vzpomínkami na slavnou minulosti ve stínu ponuré současnosti, přesto má dost důvodů na řadu starších modelů vzpomínat. Jedním z takových je nesporně Carrera RS 2,7 z roku 1973, která se nesmazatelně zapsala do dějin automobilismu nejen svými výkony, ale i svým vzhledem, charaketerizovaným „kačeří zádí”, tedy pevným, masivním a dosti vysoko zdviženým zadním spoilerem.
Proč jsme z minulosti Porsche vytáhnuli právě tento model? Důvod je jednoduchý, velmi podobné řešení zádě se objeví na nejnovější variaci Porsche na téma 911 - limitované edici Sport Classic. Ta bude ozdobou stánku Porsche na nadcházejícím frankfurtském autosalonu a bude vzpomínkou právě na klasickou Carreru RS.
Samotný autosalon je přitom je dost možná dalším důležitým důvodem pro vznik tohoto modelu. Ne že by Porsche nemělo do Frankfurtu co přivézt, v poslední době představilo světu celou řadu inovovaných modelů, nic viditelně nového ale pro Frankfurt k dispozici nemá. A v takovém případě je výrazná limitovaná edice existujícího modelu velmi dobrým řešením, které přitáhne pozornost návštěníků.
Porsche 911 Sport Classic se bude od Carrery S, ze které technicky vychází, lišit v prvé řadě vzhledem. Krom již zmíněného, naprosto nepřehlédnutelného zadního spoileru, ji bude standardně zdobit světle šedá barva, doplněná o dva decentní „rychlé pruhy”. Odlišné budou oba narázníky, změny jsou viditelné zejména na tom předním, a také jiná kola, která rovněž navazují na RS '73 a také model SC s přelomu sedmdesátých a osmdesátých let. Pozornému čtenáři neujde ani jemné vyboulení střechy nad hlavou řidiče i spolujezdce, které by mělo udělat více prostoru pro přilbu, upřímně si ale můžeme řici, že jde především opět o „vzpomínkovou” designovou záležitost.
Interiér se od běžného provedení 911 C2S bude lišit především použitými materiály, specifické hnědé polokožené čalounění všech interiérových prvků je naprosto nepřehlédnutelné i na jediném uvolněném snímku vnitřku vozu.
911 997 SC „schytala” i pár technických úprav. Tou nejvýznamnější je zřejmě úprava sání motoru, mající za následek zvýšení jeho výkonu o 23 koní na výsledných 408 hřebců. Zajímavé jsou jistě též standardně montované karbon-keramické brzdy PCCB, samosvorný diferenciál a aktivní zavěšení PASM, mj. snižující světlou výšku vozu o rovné 2 cm.
Pokud vám edice Sport Classic padla do oka, připravte si na vůz této specifikace až nehoráznou sumu 169 300 Euro (cca 4 350 000 Kč), navíc bez DPH. Odměnou za tuto investici vám bude fakt, že po světě bude jezdit jen 249 jiných nadšených majitelů takového vozu.
Vůz bude v prodeji hned po skončení frankfurtského autosalonu a k prvním zákazníkům se dostane v lednu příštího roku.
Porsche 911 Sport Classic
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 11 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nejnovější články
- Mercedes zkusil odhadnout, jak budou vypadat velká města po roce 2040. Obáváme se, že je opět mimo
před 5 hodinami - Honda potichu prodává chytrou pásku, která vám může ušetřit desítky tisíc za opravu auta, zaslouží si víc pozornosti
před 7 hodinami - Prodeje ojetin v Česku jsou nejnižší za posledních 10 let, jsou na dostřel od absolutních historických minim
před 8 hodinami - Němci vybrali nejlevnější ojetiny, které opravdu vydrží, navzdory nízké ceně excelovaly v jejich dlouhodobých testech
před 10 hodinami - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva