Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche 911 Sport Classic: pro fandy starých časů
3.9.2009 | Pavel Janda | Přidat příspěvek
Pokud se vám stýská po klasické Carreře RS 2,7, máte nyní šanci na ni důstojně zavzpomínat - limitovanou edici současné 911.
Porsche se sice nemusí trápit bolestnými vzpomínkami na slavnou minulosti ve stínu ponuré současnosti, přesto má dost důvodů na řadu starších modelů vzpomínat. Jedním z takových je nesporně Carrera RS 2,7 z roku 1973, která se nesmazatelně zapsala do dějin automobilismu nejen svými výkony, ale i svým vzhledem, charaketerizovaným „kačeří zádí”, tedy pevným, masivním a dosti vysoko zdviženým zadním spoilerem.
Proč jsme z minulosti Porsche vytáhnuli právě tento model? Důvod je jednoduchý, velmi podobné řešení zádě se objeví na nejnovější variaci Porsche na téma 911 - limitované edici Sport Classic. Ta bude ozdobou stánku Porsche na nadcházejícím frankfurtském autosalonu a bude vzpomínkou právě na klasickou Carreru RS.
Samotný autosalon je přitom je dost možná dalším důležitým důvodem pro vznik tohoto modelu. Ne že by Porsche nemělo do Frankfurtu co přivézt, v poslední době představilo světu celou řadu inovovaných modelů, nic viditelně nového ale pro Frankfurt k dispozici nemá. A v takovém případě je výrazná limitovaná edice existujícího modelu velmi dobrým řešením, které přitáhne pozornost návštěníků.
Porsche 911 Sport Classic se bude od Carrery S, ze které technicky vychází, lišit v prvé řadě vzhledem. Krom již zmíněného, naprosto nepřehlédnutelného zadního spoileru, ji bude standardně zdobit světle šedá barva, doplněná o dva decentní „rychlé pruhy”. Odlišné budou oba narázníky, změny jsou viditelné zejména na tom předním, a také jiná kola, která rovněž navazují na RS '73 a také model SC s přelomu sedmdesátých a osmdesátých let. Pozornému čtenáři neujde ani jemné vyboulení střechy nad hlavou řidiče i spolujezdce, které by mělo udělat více prostoru pro přilbu, upřímně si ale můžeme řici, že jde především opět o „vzpomínkovou” designovou záležitost.
Interiér se od běžného provedení 911 C2S bude lišit především použitými materiály, specifické hnědé polokožené čalounění všech interiérových prvků je naprosto nepřehlédnutelné i na jediném uvolněném snímku vnitřku vozu.
911 997 SC „schytala” i pár technických úprav. Tou nejvýznamnější je zřejmě úprava sání motoru, mající za následek zvýšení jeho výkonu o 23 koní na výsledných 408 hřebců. Zajímavé jsou jistě též standardně montované karbon-keramické brzdy PCCB, samosvorný diferenciál a aktivní zavěšení PASM, mj. snižující světlou výšku vozu o rovné 2 cm.
Pokud vám edice Sport Classic padla do oka, připravte si na vůz této specifikace až nehoráznou sumu 169 300 Euro (cca 4 350 000 Kč), navíc bez DPH. Odměnou za tuto investici vám bude fakt, že po světě bude jezdit jen 249 jiných nadšených majitelů takového vozu.
Vůz bude v prodeji hned po skončení frankfurtského autosalonu a k prvním zákazníkům se dostane v lednu příštího roku.





Porsche 911 Sport Classic
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
před 7 hodinami- První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
dnes Nejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
včera
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Ostré Audi zabavené zločinci ukazuje, jak nenápadné superauto to může být, „anonymní” specifikace je v dražbě
před 3 hodinamiRuský trh s novými auty se po výrazném růstu propadá. Hlavní důvod říká hodně o dnešní geopolitické situaci
před 5 hodinamiToyota odhalila svérázný luxusní kombík. S líbivou cenou míří přímo proti nejprodávanějšímu kombi světa
před 6 hodinamiPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
před 7 hodinamiVW propustí víc lidí, než se zdá. Ze softwarové divize jich vyhodí dalších 1 600, funguje ale jako samostatná firma
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva