Porsche 911 GT3 RS 2015: unikly finální specifikace, má 500koňový čtyřlitr

Nový vrcholný model značky dostane čtyřlitrový motor naladěný na 500 koní. Jeho výkon má ovšem na zadní 21palcová kola přenášet jen automat PDK.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Porsche 911 GT3 RS 2015: unikly finální specifikace, má 500koňový čtyřlitr

23.2.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Porsche 911 GT3 RS 2015: unikly finální specifikace, má 500koňový čtyřlitr

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nový vrcholný model značky dostane čtyřlitrový motor naladěný na 500 koní. Jeho výkon má ovšem na zadní 21palcová kola přenášet jen automat PDK.

Nová generace Porsche 911 GT3 RS je jednou z nejočekávanějších novinek letošního roku. Zatím ovšem stále není jisté, zda ji uvidíme již za pár dní v Ženevě, či zda se premiéra uskuteční až na podzim ve Frankfurtu. Spíše ovšem počítáme s druhou variantou, neboť na výstavišti Palexpo by RS zbytečně odvádělo pozornost od nového Porsche Cayman GT4. Do oficiálního virtuálního odhalení nám tím pádem zbývají měsíce, tento krok je ale již pomalu zbytečný. Již dříve uniklé snímky nám totiž odprezentovaly karoserii a nyní se díky znovu uniknuvším specifikacím můžeme podívat i pod ní.

Tou asi nejzásadnější novinkou je fakt, že potvrzeny byly veškeré předchozí spekulace, jež naznačovaly, že nad zadní nápravu se nastěhuje čtyřlitrový motor. Nejde ovšem o předchozí Mezgerův agregát stejného objemu, jen jinak naladěný, nýbrž o vrcholnou verzi stávajícího plochého šestiválce s přímým vstřikováním. Očekávat máme 500 koní a 460 Nm, přičemž špičkový výkon bude generovat v 8 800 otáčkách.

Veškerý výkon zamíří na zadní sedadla, jistým zklamáním je ovšem přítomnost sedmistupňového automatu PDK, minimálně jak výchozí volby. V tomto směru je ovšem možné, že Porsche chystá ještě rozšíření nabídky o verzi, která by byla k mání s manuálem. O příchodu takového modelu se nedávno zmiňoval i hlavní testovací jezdec značky Walter Röhrl. Oficiální potvrzení však zatím chybí.

Od nářků se tedy můžeme přesunout k dalším technickým specifikacím, jež počítají s pokročilým vektorováním točivého momentu a elektronickým zadním diferenciálem. O šestatřicet milimetrů byl následně ve srovnání s Porsche 911 GT3 rozšířen rozchod kol, kdy na přední nápravě najdeme 20palcové ráfky obouvající pneumatiky o rozměru 265/35, zatímco vzadu budou jednadvacítky a sudy o rozměru 325/30.

Za samotnými kovanými ráfky se skrývají vpředu šestipístkové a vzadu čtyřpístkové ráfky, které počítají s 380milimetrovými kotouči. Dále můžeme zmínit karoserii rozšířenou vpředu o 50 a vzadu o 30 mm (opět v porovnání s 911 GT3), která kupříkladu v oblasti dveří počítá s hliníkem, zatímco víko zavazadelníku a přední blatníky jsou z karbonu. Střecha pak pro změnu byla vyrobena z hořčíku.

S ohledem na tuto variaci lze očekávat nízkou hmotnost i těžiště, což ještě umocní užití polykarbonátových oken. Uvnitř pak najdeme pouze dvojici předních skořepin, zatímco ta zadní padla rovněž za oběť odlehčování. Více informací najdete v níže přiložených dokumentech, kdy odklon od Porsche 911 GT3 je vždy zvýrazněn tučně.


Porsche 911 GT3 RS 2015: unikly finální specifikace, má 500koňový čtyřlitr - 1 - Porsche 911 991 GT3 RS specifikace unik 01Porsche 911 GT3 RS 2015: unikly finální specifikace, má 500koňový čtyřlitr - 2 - Porsche 911 991 GT3 RS specifikace unik 02
Chystané Porsche 911 GT3 RS se oproti již dříve odhalené verzi GT3 pozmění v celé řadě detailů...

Porsche 911 GT3 RS 2015: unikly finální specifikace, má 500koňový čtyřlitr - 3 - Porsche 911 GT3 RS 2015 unik 01Porsche 911 GT3 RS 2015: unikly finální specifikace, má 500koňový čtyřlitr - 4 - Porsche 911 GT3 RS 2015 unik 02Porsche 911 GT3 RS 2015: unikly finální specifikace, má 500koňový čtyřlitr - 5 - Porsche 911 GT3 RS 2015 unik 03Porsche 911 GT3 RS 2015: unikly finální specifikace, má 500koňový čtyřlitr - 6 - Porsche 911 GT3 RS 2015 unik 04Porsche 911 GT3 RS 2015: unikly finální specifikace, má 500koňový čtyřlitr - 7 - Porsche 911 GT3 RS 2015 unik 05
...jak ostatně naznačily již předchozí uniklé snímky vozu s nemaskovanou karoserií

Zdroj: AxisOfOversteer@Twitter

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše