Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche 911 GT3 RS 2015 odhaleno patentovými snímky, je to mix GT3 a Turba
1.8.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Po fotografiích maskovaného prototypu jsou tu záběry z patentového úřadu, na kterých je vidět nejostřejší 911 v plné nahotě. Bude prý ale jen s PDK.
Loňský rok se nesl ve znamení poslední generace Porsche 911 GT3, vozu, který je nadále osazen atmosférickým motorem. Šestiválcový boxer s 3,8litrovým objemem má 475 koní a jediné, co by mu mohlo chybět, je snad jen lepší chlazení. Fandové stuttgartských sportovních aut ale po příchodu GT3 už začali netrpělivě vyhlížet jeho nejostřejší verzi, která tradičně přichází rok a více poté. Samozřejmě se bavíme o ultimativním „er-esu“.
Před několika dny se podařilo špiónům s fotoaparáty zachytit tento vůz v maskování na Severní smyčce Nürburgringu při využívání maximálního potenciálu a jeho motor nezněl věru zle. Obavy z použití přeplňování se rázem rozplynuly jako pára nad hrncem a dále už můžeme spekulovat pouze nad tím, zda GT3 RS 991 dostane manuální převodovku alespoň jako alternativní skříň pro entuziasty. Podle posledních zpráv našich britských kolegů ale s manuálním šestikvaltem nedorazí ani za příplatek.
Než to ale budeme vědět se stoprocentní jistotou, můžeme si ho prohlédnout v plné nahotě. Nové snímky, které opustili (ať už úmyslně, nebo nikoliv) patentový úřad, nám odhalují podobu karoserie dokonale. Dřívější video odhalilo nové chladicí otvory na zadních blatnících s odkazem na závodní RSR i macatý zadní stavitelný spoiler, jenomže odlišností od standardního provedení bude evidentně ještě trochu víc. Například ona po stranách vyboulená střecha umožní posádce na okruhu bezstarostnou jízdu v helmách. Snímky také poukazují na jinou kapotu, která svým vybráním navazuje na střešní partie, dále jsou tu třeba výrazné aerodynamické žábry na předních blatnících zlepšující proudění vzduchu z podběhů.
Samozřejmostí je samozřejmě širší rozchod kol, kvůli němuž musely být blatníky vytaženy do stran. Poslední 911 tak využije zřejmě nejširší „skořápky“ jako Turbo, zatímco klasická GT3 si musí vystačit s méně roztaženým základem z Carrery s pohonem všech kol. Na zádi se nachází dvojitá koncovka výfuku, která se naoko od té v normální GT3 neliší, vyrobena je však z titanu. Stejně tak se prý počítá s novým lehčím lithiovým akumulátorem, jehož úkolem bude obsluha elektromotorů natáčejících zadní hnaná kola. Ze snímků si lze všimnout i dalších nových detailů a typického bezpečnostního rámu. Posledním otazníkem na RS tedy zůstává výkon.
Bez delšího uvažování bude jistě vyšší než 475 koní, není však pravděpodobné, že by RS s tímto motorem bez přeplňování ohrozilo 911 Turbo S, které disponuje díky dvojici turbodmychadel 560 koňmi. My osobně bychom tipovali zhruba 510 koní. Daleko zajímavější informací jistě bude, o kolik nakonec okruhově zaměřená GT3 zhubne oproti svému výchozímu vzoru, aby dokázala čas na trati podstatně vylepšit. Tvůrci však slibují, že bude primárně ještě extrémnější než kdy jindy a rozdílů oproti GT3 prý najdeme v útrobách více než kdy předtím. Nové GT3 RS ještě nemá stanoveno datum premiéry ani prodejní ceny, ale mělo by být zhruba o pětinu dražší než GT3 a dorazit snad příští rok.
Na Porsche 911 GT3 RS 991 se těší všichni nadšenci do takzvaných „trackdays“. Manuální převodovku jim ovšem výrobce už nenabídne
Zdroj: Car
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejčtenější články
- Jeden z největších držáků moderních aut nezabije jako ojetinu skoro nic, prvních 100 tisíc km je pro něj jen rozcvička
1.1.2025 - Tesla Cybertruck explodovala před Trumpovým hotelem a zabila nejméně jednoho člověka, Musk nikdy nic takového neviděl
2.1.2025 - Takhle obrovské pokuty od EU za emise CO2 mohou automobilky čekat v roce 2025, jen u VW jde o stovky miliard
2.1.2025 - Ford si nechal patentovat nové řešení řízení, na kterém si vylámaly zuby Nissan i Tesla, pomoci jím může jen sám sobě
2.1.2025 - Vzácná, mimořádně ošklivá Alfa Romeo s asi nejpodivněji řešeným kufrem je k mání dodnes nová, vzniklo jí jen 1 036 kusů
2.1.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 10:38 - Truck Daškam
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus