Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche 911 GT3 RS 2015 odhaleno patentovými snímky, je to mix GT3 a Turba
1.8.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Po fotografiích maskovaného prototypu jsou tu záběry z patentového úřadu, na kterých je vidět nejostřejší 911 v plné nahotě. Bude prý ale jen s PDK.
Loňský rok se nesl ve znamení poslední generace Porsche 911 GT3, vozu, který je nadále osazen atmosférickým motorem. Šestiválcový boxer s 3,8litrovým objemem má 475 koní a jediné, co by mu mohlo chybět, je snad jen lepší chlazení. Fandové stuttgartských sportovních aut ale po příchodu GT3 už začali netrpělivě vyhlížet jeho nejostřejší verzi, která tradičně přichází rok a více poté. Samozřejmě se bavíme o ultimativním „er-esu“.
Před několika dny se podařilo špiónům s fotoaparáty zachytit tento vůz v maskování na Severní smyčce Nürburgringu při využívání maximálního potenciálu a jeho motor nezněl věru zle. Obavy z použití přeplňování se rázem rozplynuly jako pára nad hrncem a dále už můžeme spekulovat pouze nad tím, zda GT3 RS 991 dostane manuální převodovku alespoň jako alternativní skříň pro entuziasty. Podle posledních zpráv našich britských kolegů ale s manuálním šestikvaltem nedorazí ani za příplatek.
Než to ale budeme vědět se stoprocentní jistotou, můžeme si ho prohlédnout v plné nahotě. Nové snímky, které opustili (ať už úmyslně, nebo nikoliv) patentový úřad, nám odhalují podobu karoserie dokonale. Dřívější video odhalilo nové chladicí otvory na zadních blatnících s odkazem na závodní RSR i macatý zadní stavitelný spoiler, jenomže odlišností od standardního provedení bude evidentně ještě trochu víc. Například ona po stranách vyboulená střecha umožní posádce na okruhu bezstarostnou jízdu v helmách. Snímky také poukazují na jinou kapotu, která svým vybráním navazuje na střešní partie, dále jsou tu třeba výrazné aerodynamické žábry na předních blatnících zlepšující proudění vzduchu z podběhů.
Samozřejmostí je samozřejmě širší rozchod kol, kvůli němuž musely být blatníky vytaženy do stran. Poslední 911 tak využije zřejmě nejširší „skořápky“ jako Turbo, zatímco klasická GT3 si musí vystačit s méně roztaženým základem z Carrery s pohonem všech kol. Na zádi se nachází dvojitá koncovka výfuku, která se naoko od té v normální GT3 neliší, vyrobena je však z titanu. Stejně tak se prý počítá s novým lehčím lithiovým akumulátorem, jehož úkolem bude obsluha elektromotorů natáčejících zadní hnaná kola. Ze snímků si lze všimnout i dalších nových detailů a typického bezpečnostního rámu. Posledním otazníkem na RS tedy zůstává výkon.
Bez delšího uvažování bude jistě vyšší než 475 koní, není však pravděpodobné, že by RS s tímto motorem bez přeplňování ohrozilo 911 Turbo S, které disponuje díky dvojici turbodmychadel 560 koňmi. My osobně bychom tipovali zhruba 510 koní. Daleko zajímavější informací jistě bude, o kolik nakonec okruhově zaměřená GT3 zhubne oproti svému výchozímu vzoru, aby dokázala čas na trati podstatně vylepšit. Tvůrci však slibují, že bude primárně ještě extrémnější než kdy jindy a rozdílů oproti GT3 prý najdeme v útrobách více než kdy předtím. Nové GT3 RS ještě nemá stanoveno datum premiéry ani prodejní ceny, ale mělo by být zhruba o pětinu dražší než GT3 a dorazit snad příští rok.
Na Porsche 911 GT3 RS 991 se těší všichni nadšenci do takzvaných „trackdays“. Manuální převodovku jim ovšem výrobce už nenabídne
Zdroj: Car
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
včera - Český designér vrátil život legendární Škodě 110 R, v moderním provedení vypadá stejně úchvatně jako originál
včera - Franco Colapinto, nové „zázračné dítě” Formule 1, si utahuje z ekologických aktivistů, něco takového se dnes neodpouští
3.11.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Za cenu tuctové Octavie TDI můžete mít výjimečný sporťák s obřím motorem V6, 400 koňmi a manuálem. Ani pořádně nejel
před 11 hodinami - Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
včera - Studie podporující elektromobily se obrátila pro jejím autorům. Většina lidí už není ani ochotna si takové auto někdy koupit
včera - Kia brání bizarní vzhled své poslední novinky. „Tasmánský čert” prý jako náklaďáky z SSSR vypadá schválně
včera - Nadšenec si levně koupil historicky největší propadák Mercedesu-AMG. Za 5 let skromného ježdění dal za servis 988 tisíc
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva