Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche 911 GT3 R Hybrid 2.0: uspěje tentokrát na Nürburgringu?
18.3.2011 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Pro letošní čtyřiadvacetihodinovku na Nürburgringu Porsche opět připravilo model 911 GT3 R s hybridní úpravou. Uspěje letos ve verzi 2.0?
Loňských 24 hodin na Nürburgringu bylo dějištěm premiéry závodní verze modelu 911 GT3 R vybavené o hybridními technologiemi. Přestože vůz závod nakonec nedokončil, byla jeho účast pro Porsche úspěchem - GT3 R Hybrid většinu času vedla ve své kategorii. Proto se letos vrací ve verzi 2.0 s cílem nejen dojet, ale hlavně zvítězit.
Jedním z hlavních cílů při vývoji druhé verze bylo vylepšit účinnost pomocné hybridní soustavy tak, aby při minimálně zachování dynamických parametrů došlo ke snížení spotřeby paliva. Při vytrvalostních závodech totiž hrají roli i zastávky pro tankování a i kdyby byla za celých 24 hodin ušetřena jedna jediná, může to znamenat rozdíl mezi vítězem a poraženým.
Hlavním zdrojem pohonu je vzadu umístěný šestiválcový boxer o objemu 4 litry, jehož výkon vrcholí na hodnotě 470 k. Tomu pomáhají dva elektrické motory pohánějící přední kola, jejichž kombinovaný výkon je dalších 200 k. Nejsou v zápřahu trvale, zásoba energie pro jejich pohon je velmi omezená. Vystačí pouze na několik sekund. V závislosti na zvoleném programu je tato výpomoc aktivována automaticky po plném stlačení plynu nebo to ovladačem na volantu provede pilot manuálně. Hlavním účelem je pomoci usnadnit předjíždění nebo výjezd ze zatáček.
Stejně jako loni je energie pro pohon elektromotorů uložena v podobě mechanické energie rotujícího setrvačníku, který se může otáčet rychlostí až 40 000 1/min. Ten je společně s dalšími komponenty uložen k boxu z uhlíkových vláken, který je umístěn na místě sedadla spolujezdce. Zásluhou vylepšení je celý tento systém ve srovnání s loňským rokem o 20 % lehčí. O 50 kg poklesla také celková hmotnost vozu, ten nyní váží 1 300 kg.
Zcela nový je kokpit. Drtivá většina ovládacích prvků je u verze 2.0 umístěna na volantu a řidič je tak má všechny hezky před sebou. Zbytek tlačítek zůstal na středové konzoli.
O víkendu 23. - 26. června uvidíme, jak se novému hybridu bude dařit. Právě tehdy se totiž odehraje letošní ročník čtyřiadvacetihodinovky v tradičním „Zeleném pekle”.
















Porsche 911 GT3 R Hybrid Version 2.0
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před hodinouElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Dokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
před 27 minutamiŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před hodinouNová auta zkrachovalého Fiskeru nechali opuštěná u silnice, teď je rozprodávají v aukci za směšné sumy
před 3 hodinamiTroufnete si? Nejlevnější moderní Lamborghini v prodeji stojí míň než dražší Škody, a to ani moc nejezdilo
před 4 hodinamiDosud neúspěšné Subaru se dočkalo o mnoho lákavější nové verze, brzdí ji ale stále stejný problém
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 10:02 - řidičBOB
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- BMW Divize 04.19. 14:58 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 04.19. 14:29 - pavproch
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins