Porsche 911 GT2 2014 nabídne až 560 koní, znovu jen s automatem PDK

Chcete výkon 560 koní pouze na zadních kolech? Za rok k tomu dostanete příležitost, na manuální řazení ale u Porsche začněte pomalu zapomínat.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Porsche 911 GT2 2014 nabídne až 560 koní, znovu jen s automatem PDK

13.5.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Porsche 911 GT2 2014 nabídne až 560 koní, znovu jen s automatem PDK

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Chcete výkon 560 koní pouze na zadních kolech? Za rok k tomu dostanete příležitost, na manuální řazení ale u Porsche začněte pomalu zapomínat.

Vypadá to, že dny manuálních převodovek jsou u Porsche pomalu sečteny. Pravda, značka sice s příchodem nové 911 991 představila sedmikvalt, ten si však můžete pořídit pouze v kombinaci se základními modely. Tedy se zadokolkou nebo čtyřkolkou naladěnými na 350 a 400 koní. Jakmile však sáhnete po potentnějších verzích v podobě GT3 nebo nového Turba, máte k dispozici již jen automat PDK se stejným počtem převodových stupňů. A obdobně na tom budou i další chystané modely 911 GT3 RS, 911 GT2 (její počítačový render si můžete prohlédnout na stránkách britského Autocaru) a 911 GT2 RS. Ve všech třech případech totiž v souladu se současnými záměry Porsche o ručně řazenou převodovku nezavadíte ani omylem.

Nemusíme snad opakovat, že opomenutí možná minoritní (u modelu GT vlastně ani ne, dosud se s automatem nenabízely vůbec), ale přesto podstatné skupiny zákazníků těchto modelů se nám zdá být trestuhodné. Vždyť právě tito řidiči se starají o tu patřičnou reputaci Porsche na závodních okruzích a traťových dnech, nikoliv jejich kolegové s pádly pod nebo tlačítky na volantu. A to i za předpokladu, že rychleji a optimálněji řadící automat by ve výsledku mohl zaručovat lepší časy na kolo.

Rozhodnutí Porsche je však minimálně pro tuto chvíli dané, což jsme zjistili u již zmíněných představených modelů. Nová 911 GT2, která má být další jednopřevodovkovou verzí, pak hodlá vytyčený směr jen potvrdit. Její odhalení přitom můžeme očekávat na ženevském autosalonu 2014, kde výkon 560 koní doplní pohonem zadní nápravy a patřičně agresivním bodykitem. Nejvyšší rychlost se má přehoupnout přes 320 km/h, zrychlení z klidu na stovku odehrát za 3 sekundy.

Mimo to nové Porsche GT2 dostane systém řízení zadních kol, kterým bude značka vybavovat zřejmě všechny své výkonnější modely. Důkazem místo černých slibů by mohla být extrémní verze 911 GT2 RS, která má s výkonem přes 620 koní dorazit v roce 2015. I v jejím případě se totiž očekává ten samý 3,8litrový přeplňovaný spojený s automatem PDK.


Porsche 911 GT2 2014 nabídne až 560 koní, znovu jen s automatem PDK - 1 - Porsche 911 991 Turbo a Turbo S 2013 01Porsche 911 GT2 2014 nabídne až 560 koní, znovu jen s automatem PDK - 2 - Porsche 911 991 Turbo a Turbo S 2013 02Porsche 911 GT2 2014 nabídne až 560 koní, znovu jen s automatem PDK - 3 - Porsche 911 991 Turbo a Turbo S 2013 03Porsche 911 GT2 2014 nabídne až 560 koní, znovu jen s automatem PDK - 4 - Porsche 911 991 Turbo a Turbo S 2013 04Porsche 911 GT2 2014 nabídne až 560 koní, znovu jen s automatem PDK - 5 - Porsche 911 991 Turbo a Turbo S 2013 05Porsche 911 GT2 2014 nabídne až 560 koní, znovu jen s automatem PDK - 6 - Porsche 911 991 Turbo a Turbo S 2013 06Porsche 911 GT2 2014 nabídne až 560 koní, znovu jen s automatem PDK - 7 - Porsche 911 991 Turbo a Turbo S 2013 07Porsche 911 GT2 2014 nabídne až 560 koní, znovu jen s automatem PDK - 8 - Porsche 911 991 Turbo a Turbo S 2013 08Porsche 911 GT2 2014 nabídne až 560 koní, znovu jen s automatem PDK - 9 - Porsche 911 991 Turbo a Turbo S 2013 09Porsche 911 GT2 2014 nabídne až 560 koní, znovu jen s automatem PDK - 10 - Porsche 911 991 Turbo a Turbo S 2013 10Porsche 911 GT2 2014 nabídne až 560 koní, znovu jen s automatem PDK - 11 - Porsche 911 991 Turbo a Turbo S 2013 11Porsche 911 GT2 2014 nabídne až 560 koní, znovu jen s automatem PDK - 12 - Porsche 911 991 Turbo a Turbo S 2013 12Porsche 911 GT2 2014 nabídne až 560 koní, znovu jen s automatem PDK - 13 - Porsche 911 991 Turbo a Turbo S 2013 13Porsche 911 GT2 2014 nabídne až 560 koní, znovu jen s automatem PDK - 14 - Porsche 911 991 Turbo a Turbo S 2013 14Porsche 911 GT2 2014 nabídne až 560 koní, znovu jen s automatem PDK - 15 - Porsche 911 991 Turbo a Turbo S 2013 15Porsche 911 GT2 2014 nabídne až 560 koní, znovu jen s automatem PDK - 16 - Porsche 911 991 Turbo a Turbo S 2013 16Porsche 911 GT2 2014 nabídne až 560 koní, znovu jen s automatem PDK - 17 - Porsche 911 991 Turbo a Turbo S 2013 17Porsche 911 GT2 2014 nabídne až 560 koní, znovu jen s automatem PDK - 18 - Porsche 911 991 Turbo a Turbo S 2013 18Porsche 911 GT2 2014 nabídne až 560 koní, znovu jen s automatem PDK - 19 - Porsche 911 991 Turbo a Turbo S 2013 19Porsche 911 GT2 2014 nabídne až 560 koní, znovu jen s automatem PDK - 20 - Porsche 911 991 Turbo a Turbo S 2013 20Porsche 911 GT2 2014 nabídne až 560 koní, znovu jen s automatem PDK - 21 - Porsche 911 991 Turbo a Turbo S 2013 21Porsche 911 GT2 2014 nabídne až 560 koní, znovu jen s automatem PDK - 22 - Porsche 911 991 Turbo a Turbo S 2013 22Porsche 911 GT2 2014 nabídne až 560 koní, znovu jen s automatem PDK - 23 - Porsche 911 991 Turbo a Turbo S 2013 23Porsche 911 GT2 2014 nabídne až 560 koní, znovu jen s automatem PDK - 24 - Porsche 911 991 Turbo a Turbo S 2013 24Porsche 911 GT2 2014 nabídne až 560 koní, znovu jen s automatem PDK - 25 - Porsche 911 991 Turbo a Turbo S 2013 25Porsche 911 GT2 2014 nabídne až 560 koní, znovu jen s automatem PDK - 26 - Porsche 911 991 Turbo a Turbo S 2013 26Porsche 911 GT2 2014 nabídne až 560 koní, znovu jen s automatem PDK - 27 - Porsche 911 991 Turbo a Turbo S 2013 27Porsche 911 GT2 2014 nabídne až 560 koní, znovu jen s automatem PDK - 28 - Porsche 911 991 Turbo a Turbo S 2013 28
Porsche 911 GT2 bude do značné míry vycházet z nového Turba. Nabídne tak identický výkon 560 koní i řízení zadní nápravy. Jediným rozdílem tak bude agresivnější bodykit a pohon pouze jedné nápravy

Zdroj: Autocar

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.