Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche 911 Carrera 4 GTS: stylová labutí píseň
13.5.2011 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Na závěr kariéry modelu 997 přichází na trh další varianta „polopuristické” verze GTS. Výkonnému atmosférickému motoru u ní sekunduje pohon všech kol.
Už jsme si mysleli, že Porsche 911 GT3 RS 4.0 bude onou slavnostní tečkou za bohatým životem současné generace modelu 911, ale Porsche na poslední chvíli přišlo ještě s jedním přídavkem. Je jím Carerra 4 zkřížená s posíleným modelem GTS.
Jak už jsme uvedli v původním představení, model GTS je postaven na karoserii právě „čtyřkolkové” Carerry 4. Důvodem byla o 44 mm širší karoserie, do které se tak vešla zadní náprava s větším rozchodem kol a širší kola. Přidání pohonu přední nápravy tak už nepředstavovalo žádný zásadní problém. Za zadní kapotou se nachází stejný motor, tedy plochý atmosféricky plněný šestiválec o objemu 3,8 l, který dosahuje maximálního výkonu 408 k při 7 200 1/min. Je vybaven šesti samostatně ovládanými podtlakovými klapkami, což přispívá nejen ke špičkovému výkonu, ale také k linearitě v širokém rozsahu. Maximální točivý moment 420 Nm je dosahován mezi 4 200 a 5 600 1/min ovšem podle Porsche je k dispozici 320 Nm už při 1 500 1/min.
Carerra 4 GTS sprintuje z 0 na 100 km/h za 4,6 s (4,8 s u otevřené verze), tedy za stejnou dobu jako varianta s pohonem zadní nápravy. To jasně ukazuje, že náhon na všechny 4 kola rozhodně není montován kvůli nedostatku trakce za běžných podmínek, s tou RWD verze žádný problém nemají. Pokud je auto místo standardního šestistupňového manuálu vybaveno dvouspojkovým automatem PDK, zrychlí na stovku o 0,2 s dříve.
Průměrná spotřeba je v případě C4 GTS stejná jako u standardní Carerry 4, tedy 11 l/100 km, u otevřené verze 11,2 l/100 km. Ve srovnání s dvoukolkou to jsou o půl litru vyšší čísla.
Jako všechny modely s pohonem všech kol, i GTS poznáte podle reflexního pruhu mezi zadními světly a samozřejmě také podle nápisů na dveřích a víku motoru. Nechybí ani standardně montovaná 19" litá kola RS Spyder uchycená centrální maticí. Také uvnitř je vše jako u RWD modelu. Sportovní sedadla, spodní část palubní desky, dveřní panely, volant, řadicí páka a madlo ruční brzdy jsou obšity Alcantarou.
Máte-li zájem, připravte si 111 956 Eur na kupé a 122 071 Eur na Cabrio. Prodeje na německém trhu začnou už v červenci.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 9 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Valencia odřeknuta, termín finále o týden později 14:44
- Pátek v Sepangu 11:04
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia včera 17:00
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
Nejčtenější články
- Chevrolet teď říká, že není dost hloupý na to, aby dělal některá auta elektrická jen proto, aby byla elektrická
1.10.2024 - Podívejte se, jak Tesla při záplavách během chvíle shořela v garáži majitele, ač se voda sotva dotýkala podlahy
1.10.2024 - Stellantisu se na skladech válí spousta až roky starých, neprodaných aut, nevyhnutelný výprodej bude bolet
1.10.2024 - Celých 50 nových Volkswagenů Golf GTI pro policii je vážně neobvyklá smečka honicích psů
1.10.2024 - Britové si půjčili všechny Golfy R pro srovnání na letišti. Zdálo se být jasno, VW ale přitáhl šestiválcová překvapení
1.10.2024
Živá témata na fóru
- vyber motorky 11.01. 22:17 - Brus
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 21:22 - Lachende Bestien
- Rychlodotazy 11.01. 18:05 - delphin
- Elektromobily a vse kolem nich 11.01. 15:52 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.
- Policejní kontroly a měření 10.31. 19:33 - řidičBOB