Porsche 911 Carerra GTS: to nejlepší z Carrer

Porsche 911 Carrera S je mnohými považována za nejvyváženějšího zástupce současných devětsetjedenáctek. Atmosférický motor, pohon zadní nápravy a komfortní kabina je prý to nejlepší, co si normální smrtelník může přát. Carrera GTS k tomu přidává něco navíc, stane se ona královnou?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Porsche 911 Carerra GTS: to nejlepší z Carrer

19.9.2010 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek

Porsche 911 Carerra GTS: to nejlepší z Carrer

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Porsche 911 Carrera S je mnohými považována za nejvyváženějšího zástupce současných devětsetjedenáctek. Atmosférický motor, pohon zadní nápravy a komfortní kabina je prý to nejlepší, co si normální smrtelník může přát. Carrera GTS k tomu přidává něco navíc, stane se ona královnou?

Mnozí si teď klepou na čelo, jak může být Carrera S tou nejlepší, když existují modely jako Turbo, GT2 RS či GT3 (RS)? Je to jednoduché, síly má na rozdávání, neztloustla kvůli pohonu všech kol, na okruhu se rozhodně neztratí a přitom je ji možno používat pro každodenní ježdění. Pro ty, kteří tyto argumenty uznávají, Porsche připravilo lahůdku v podobě modelu GTS.

Jedním ze základních vylepšení je zvýšení výkonu o 23 koní. Jeho maximum je 408 k. Ano, GT3 RS má ještě víc, ale jak již bylo řečeno, tu si rozhodně nevemete na nákupy. Hlavní zásluhu na „nových koních” ma speciální sání, ve kterém je 6 vakuem ovládaných klapek, které zvyšují točivý moment a tedy i výstupní výkon. Jen pro zajímavost, standardní Carrera S má takovou klapku jen jednu.

Karoserie GTS je shodná s Carrerou 4, ta má pohon všech kol, přesto jsou poháněna jen zadní kola. Důvodem pro volbu o 44 mm širší karoserie je možnost použítí většího rozchodu kol a širších pneumatik (305 mm). Ty jsou namontovány na 19" kolech s centrální maticí.

V interiéru najdete záplavu Alcantary a kůže, třípaprskový SportDesign volant a mnoho dalších prvků, které si můžete vybrat z dlouhého seznamu. Pro příklad uveďme automat automat PDK a paket Sport Chrono Plus.

Dostáváme se k výkonům. Maximálka 306 km/h, z 0 na 100 km/h to trvá 4,4 s. K tomu tedy musíte mít verzi kupé a dva výše zmíněné příplatkové prvky. Bez nich to bude trvat o 0,2 s déle.

Premiéru si Carrera GTS odbude v Paříži, kde se objeví obě karosářské varianty. V prosinci pak začnou prodeje na německém trhu, základní cena kupé bude 104 935 EUR, kabria 115 050 EUR.


Porsche 911 Carerra GTS: to nejlepší z Carrer - 1 - Porsche 911 Carrera GTS 2010 02Porsche 911 Carerra GTS: to nejlepší z Carrer - 2 - Porsche 911 Carrera GTS 2010 03Porsche 911 Carerra GTS: to nejlepší z Carrer - 3 - Porsche 911 Carrera GTS 2010 04Porsche 911 Carerra GTS: to nejlepší z Carrer - 4 - Porsche 911 Carrera GTS 2010 05Porsche 911 Carerra GTS: to nejlepší z Carrer - 5 - Porsche 911 Carrera GTS 2010 06Porsche 911 Carerra GTS: to nejlepší z Carrer - 6 - Porsche 911 Carrera GTS 2010 07Porsche 911 Carerra GTS: to nejlepší z Carrer - 7 - Porsche 911 Carrera GTS 2010 08Porsche 911 Carerra GTS: to nejlepší z Carrer - 8 - Porsche 911 Carrera GTS 2010 09Porsche 911 Carerra GTS: to nejlepší z Carrer - 9 - Porsche 911 Carrera GTS 2010 10Porsche 911 Carerra GTS: to nejlepší z Carrer - 10 - Porsche 911 Carrera GTS 2010 11

Mirek Brokeš

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.