Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche 911 997: facelift ve znamení vylepšené techniky
6.6.2008 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Proběhne-li u Porsche 911 facelift, obvykle potřebujete lupu a spoustu papírů pro inženýry, abyste změny vůbec našli. Nejinak je tomu nyní.
Porsche dnes uvolnilo první fotografie a informace o faceliftu modelů Carrera a Carrera S. Zbytek flotily, Carrera 4S a model Turbo zatím zůstavají jak jsou, stejné úpravy u nich proběhnou příští rok. Z hlediska exteriéru jsou změny opravdu minimální, ale inženýři se tentokrát snažili hodně. Faceliftovanou 997 zvenku poznáte jen podle světel pro denní svícení vpředu a zadních svítilen využívajících technologii LED, mírně upravených nárazníků a nových 18" a 19" kol. Více změn ale proběhlo pod kapotou.
Motory u obou Carrer prošly zásadní úpravou, kdy u nich bylo aplikováno přímé vstřikování paliva. To si u Porsche odbylo svou premiéru u motoru V8 4,8l, který se dává do modelu Cayenne, ale v případě plochého šestiválce bylo splnění tohoto úkolu značně složitější. Motory mají zvětšené spalovací komory (a praděpodobně tedy sníženou kompresi), upravenou klikovou hřídel a novou olejovou a vodní pumpu. Maximální otáčky se zvedly na 7500 ot/min, což je o 200 více, než u starého modelu.
Motor Carrery S o objemu 3,8l má po úpravě významně vyšší výkon, 385k (+30k) a vyšší a níže položené maximum krouticího momentu, 420 Nm při 4400 ot/min (+20 Nm). Podle Porsche teď Carrera S vybavená novou dvouspojkovou převodovkou zvládá sprint z 0 na 100 km/h za 4,3s (-0,4s)
Spolu se zvýšeným výkonem bylo dosaženo zvýšení účinnosti motorů. Obě Carrery teď mají mít spotřebu nižší cca o 13% a tím také produkují o cca 15% CO2 míň.
Novou dvouspojkovou převodovku už jsem zmiňoval, jde o 7stupňové ústrojí, které plně nahrazuje dosavadní automat.
Carrera S navíc dostala nový ventil ve výfukovém potrubí, který se otevírá v 5100 ot. Jeho úkolem je umožnit autu dát řádně najevo okolnímu světu, jak zní pořádné Porsche.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
před 4 hodinami - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nejnovější články
- První elektrická Maserati jsou totální fiasko. Prodávají se po kusech za měsíc v celé Evropě, výrobu zastavili až do února
před 2 hodinami - Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
před 4 hodinami - Pořád nevěříte, že elektromobily jsou nejlepší? Nový rekord vás určitě přesvědčí
před 5 hodinami - Nejvíc nezničitelné moderní auto je po 830 000 km k mání jako perspektivní ojetina, jeho serviska je delší než Vánoce
včera - Mercedes zkusil odhadnout, jak budou vypadat velká města po roce 2040. Obáváme se, že je opět mimo
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva