Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche 911 991 Turbo Cabrio a Turbo S Cabrio 2014 odhaleno, žádné překvapení neskrývá
23.9.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německá novinka se ukáže v Los Angeles s výkonem 520 a 560 koní. Silnější verze dá stovku za 3,2 s, spotřeba 9,9 l/100 km má platit pro oba modely.
Včerejším dnem byl ukončen autosalon ve Frankfurtu, což pro všechny výrobce znamená jediné - začít se připravovat na ty další. Z nich má největší význam ten v Los Angeles, který začne 20. listopadu. Nebude jen o amerických autech, již nyní víme, že premiéru zde bude mít třeba třetí novodobá generace Mini. A aby těch zástupců ze Starého kontinentu nebylo málo, pak dorazí i nové Porsche 911 991 Turbo Cabrio a Turbo S Cabrio.
V obou případech nás ovšem mnoho překvapení nečeká. A to jak po kosmetické, tak i mechanické stránce. Oba kabriolety jsou postaveny na základech přeplňovaných kupé, která byla představena letos v květnu. Pod kapotou tak můžeme očekávat shodný 3,8litrový přeplňovaný šestiválec o výkonu 520 a 560 koní, který pohání všechna čtyři kola.
S touto silou se nové Turbo Cabrio rozjede na stovku za 3,5 sekundy, Turbo S Cabrio to zvládne již za 3,2 s. V obou případech se jedná o nepatrně horší čas než u sourozence s pevnou střechou, na vině však bude spíše vyšší hmotnost než aerodynamický odpor. Nejvyšší rychlost 318 km/h je totiž stejná jako u kupé.
Identická je také převodovka PDK, která je u tohoto modelu jedinou volbou. S ní přitom spotřeba vozu klesla pod desetilitrovou hranici na 9,9 l/100 km, této hodnoty však u obou modelů dosáhnete jen s velkým sebezapřením. Zvláště, pokud se rozhodnete využít systému řízení zadní nápravy, který zlepšuje časy na okruhu.
Jeho funkci jsme vám podrobně vysvětlili již během představení kupé, nyní se proto více zaměříme na sklápěcí střechu. Ta kvůli nižší hmotnosti i snížení těžiště používá hořčíkový rám, který zároveň při nasazeném stavu formuje její tvar do siluety kupé. Sklopení zabere pouhých 13 sekund a je možné až do rychlosti 50 km/h.
Uvnitř modelů, jejichž karoserie na šířku o 28 milimetrů přesahuje i Carreru 4, kromě obvyklého luxusu najdete v základu třeba audio systém Bose. Připlatit si ovšem můžete i za aparaturu Burmester, tempomat, zpětnou kameru či dokonce funkci rozpoznávání dopravního značení.
Verze Turbo S ve standardu nabídne dvoubarevné kožené čalounění nebo sportovní sedadla stavitelná v 18 směrech. Na německém trhu vyjde na 207 989 EUR (cca 5,4 milionu korun), zatímco základní Turbo Cabrio stojí „jen“ 174 431 EUR (4,5 milionu Kč).
Nové Porsche 911 991 Turbo Cabrio a Turbo S Cabrio budou debutovat v Los Angeles. Do prodeje pak dorazí na počátku příštího roku
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
včera - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
26.12.2024 - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Největší současný propadák Škody končí rok ve smutné křeči, bude rád za 10 tisíc prodaných aut v celé EU
včera - K mání je symbol mrtvé éry, poslední výkonná luxusní limuzína s motorem V8 a manuálem. Vznikla jen v 96 kusech
včera - Nadějný výrobce elektroaut je na hraně krachu. Zastavil veškeré aktivity, zaměstnance poslal na „povinné neplacené volno“
včera - Absurdita dění kolem Tesly nezná mezí, ve Švédsku jí odmítají připojit k síti už 100 nově postavených Superchargerů
včera - Jedno z nejlevnějších rodinných aut mezi ojetinami je dnes skoro zapomenutý držák, za málo nabízí opravdu hodně
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva