Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche 911 991 Targa 4 a 4S: nová Targa s obloukem je oficiálně venku
13.1.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Německý „bezpečný kabriolet“ je k mání pouze s pohonem všech kol, svou zvláštní plátěnou střechu složí za 19 sekund.
Ačkoliv je již večer středoevropského času, v Detroitu mají krátce po poledni. Je tak logické, že dosud ještě oficiálně neznáme všechny velké tamního autosalonu. Na stánku Porsche však již po premiéře mají, díky čemuž se můžeme podívat na zoubek novému modelu 911 Targa. Ten se oficiálně vrací se koncepci ochranného oblouku nad předními sedadly, který s příchodem generace 996 nahradil posuvný prosklený panel. Purističtí vyznavači „bezpečného kabrioletu“, jak byla původní Targa od svého debutu v roce 1965 titulována, tak mohou být v tomto ohledu spokojeni.
V rámci designu je to přitom právě střešní a okenní sekce, která novinku odlišuje od zbytku produkce. Jinak je vše stejné, včetně předního sloupku. Ten prostřední je však již unikátem, na nějž navazuje jednolité sklo obepínající celou záď. To po stisku tlačítka mechanismus podobný tomu, jaký užívá normální 911 Cabrio, celý panel odsune. Další elektromotory se pak postarají o uschování plátna za zadní sedadla, načež se zadní sklo opět vrátí na své místo.
Celá operace zabere 19 sekund, přičemž oproti běžnému kabrioletu, který vše zvládá až do rychlosti 50 km/h, musí Targa potupně zastavit. Na druhou stranu se s ohledem na přidaný nosník dozajista chlubí vyšší tuhostí. Přesná data však v tomto směru Porsche nezveřejnilo. To ale již neplatí o hmotnosti, která u základního modelu činí 1 540 kilogramů. Sklápěcí mechanismus, plátno i magneziové nosníky tak společně s výztuhami přihodily oproti kupé 130 kilo (Targa je kupodivu také těžší než 911 Cabrio, a to o 40 kg).
K mání bude novinka prozatím pouze v kombinaci s pohonem všech kol, a to jako Targa 4 osazená 3,4litrovým motorem o výkonu 350 koní, a jako model 4S poháněný 3,8litrovým plochým šestiválcem produkujícím koní 400. V prvním případě se přitom máme v kombinaci se sedmistupňovým manuálem těšit na akceleraci z klidu na stovku za 5,2 sekund (s PDK za rovných 5 s) zatímco nejvyšší rychlost bude vrcholit hodnotou 282 km/h (respektive 280 km/h).
Silnější Targa 4S stejnou disciplínu s identickým manuálem zvládne za 4,6 sekundy (s automatickou převodovkou je opět o dvě desetiny rychlejší), přičemž její rozlet ukončí omezovač až v 296 km/h (s PDK je o 2 km/h pomalejší). Sáhnout ovšem můžete také po paketu Sports Chrono, se kterým modely s automatem zvládnou sprint za pouhých 4,4 sekundy (u méně výkonné verze za 4,6 s).
Prodej má na severoamerickém trhu začít v létě, v Evropě to ovšem Porsche stihne již v květnu. Přičemž ceny v sousedním Německu startují na částkách 109 338 Eur (cca 2 985 000 Kč) za 911 Targa 4 a 124 094 Eur (3,389 milionu korun) za verzi 4S.
Porsche 911 991 Targa 4
Porsche 911 991 Targa 4S
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejnovější články
- Nástupcem propadáku, který nezachránil ani Lewis Hamilton, si Mercedes není jistý tak moc, že ho faceliftoval ještě před premiérou
před 2 hodinami - Rolls-Royce ukázal nový obří 20válcový motor, tomu se říká lék na nemoci doby
před 3 hodinami - Jaguarem na poslední chvíli zaříznuté turbínové superauto nakonec míří na silnice, jeho autor ho prostě musel dokončit
před 5 hodinami - Elektrický Mercedes za deště shořel majiteli pod rukama a zapálil mu dům, i když hodiny stál a ani se nenabíjel
před 6 hodinami - Volkswagenem vzkříšená značka chtěla prodávat jen elektromobily, 80 % zájemců chce ale spalovací motor
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva